- Waardering
- 1.286
Het is best een lekkere buurman

Alleen die witte tollie he?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

maar jullie lezen waarschijnlijk alleen maar opinie wat in jullie straatje past

Een goed geschreven stuk is iets wat opvalt in het verder zeer marginale NRC.Paul Scheffer heeft een interessant artikel in de NRC geschreven, niet zoals jullie het zouden noemen "groen links" of "Sylvana Simons" onzin en ook niet extreem alles over een kam scheren maar gewoon een eerlijk onderbouwd opinie stuk over de toekomst van Nederland met verschillen in hoog/laag opgeleid, gevestigde en nieuwkomers, seculier en religieus etc.
Misschien Interessant leesvoer voor.alle extreem radicale opvattingen die ik hier voorbij zie komen over moslims, buitenlanders, integratie etc. Paul Scheffer (iemand die jullie natuurlijk moeten kennen na zijn boek) heeft een interessant artikel in de NRC geschreven, niet zoals jullie het zouden noemen "groen links" of "Sylvana Simons" onzin en ook niet extreem alles over een kam scheren maar gewoon een eerlijk onderbouwd opinie stuk over de toekomst van Nederland met verschillen in hoog/laag opgeleid, gevestigde en nieuwkomers, seculier en religieus etc.
Kan het niet laten, toch een sneer.
Moeten jullie wel een kwaliteit krant bezitten maar jullie lezen waarschijnlijk alleen maar opinie wat in jullie straatje past
ben je een NRC shill?Bronnen graag. En loled @ sociologie@Vieze jij
misplaatst arrogant toontje is oprecht niet de bedoeling,
ik denk dat je het sarcasme dat ik zelf ook doorheb dat ik kinderachtig een sneer maak doorhebt.
Jij leest opinie maar vertrouwt op keiharde cijfers? Toch gek dat alle onderzoeken van sociologen die wij leren in mijn studie in de richting wijzen dat criminaliteit onder allochtonen afneemt, zij steeds minder schooluitval hebben en een steeds grotere deelname aan de arbeidsmark. Dat deze % meestal sneller in de ''goede'' richting gaan dan autochtone nederlanders maar spijtig genoeg niet zo snel als verwacht en dat allochtone jongeren zeker een ''kritieke'' groep vormen. Maar zeker is de universiteit weer een ''linkse'' instelling.
@Derksen
ik denk dat jij een van de weinige op dit forum bent die zich daadwerkelijk inleest in de stof waarover die vertelt, ik ken zeker het muliculturele drama. (hoewel kennen, ik had een maatschappijleer leraar die erg geïnteresseerd was in Paul Scheffer, wel een Marokkaanse vrouw had maar de integratie vond mislukt op sommige aspecten. iets waar ik hemzeker geen ongelijk in geef)
@iWJ
Ik ben nu weer een NRC shill? (wat dat ook moge betekenen)
Ik been ook al op dit forum voor linkse GL stemmer uitgemaakt, het wordt steeds gekker.
In ieder geval zie ik dat ik het te bot heb gebracht, ik meen alleen oprecht dat enige nuance goed zou zijn en aangezien dit is geschreven door iemand waar ik meen dat jullie respect voor hebben leek het mij goed dit te delen. Ik snap dat internet niet de plek is om politiek uit te vechten dus ''pick your battles'' maar ik had gehoopt dat sommige van jullie in ieder geval zouden kijken naar andere argumenten die niet in jullie straatbeeld passen zoals ik ook hier af en toe iets probeer op te steken (er wordt hier tussen al het apocalyptisch geschreeuw af en toe best wel interessante dingen gezegd)

Hoi ik heb extreem radicale opvattingen. Maar niet zo extreem als de opvattingen van globalisten en die moslims en buitenlanders.Misschien Interessant leesvoer voor.alle extreem radicale opvattingen die ik hier voorbij zie komen over moslims, buitenlanders, integratie etc. Paul Scheffer (iemand die jullie natuurlijk moeten kennen na zijn boek) heeft een interessant artikel in de NRC geschreven, niet zoals jullie het zouden noemen "groen links" of "Sylvana Simons" onzin en ook niet extreem alles over een kam scheren maar gewoon een eerlijk onderbouwd opinie stuk over de toekomst van Nederland met verschillen in hoog/laag opgeleid, gevestigde en nieuwkomers, seculier en religieus etc.
Kan het niet laten, toch een sneer.
Moeten jullie wel een kwaliteit krant bezitten maar jullie lezen waarschijnlijk alleen maar opinie wat in jullie straatje past

Het probleem is juist dat deze gewilligheid behoord te worden vereist van de geïmporteerde morele minderheden, in plaats van deze gewilligheid politiek op te dringen op de etnische bevolking die al vanuit zijn nature door de geschiedenis heen zuilen heeft opgebouwd waarop gelijkwaardigheid van kansen en vrijheid uberhaupt mogelijk zijn gemaakt. Wat we nodig hebben is een morele meerderheid die de plicht op zich neemt deze zuilen te beschermen tegen een globalisatie die onder het mom van gelijkwaardigheid van uitkomst in plaats van gelijkwaardigheid van justitiële kansen de afgelopen eeuw ontelbare oorlogen en doden teweeg heeft gebracht.Wat we nodig hebben, zijn morele meerderheden die willen leven naar het idee van gelijkwaardigheid.
Die autoritaire verleiding komt juist op uit het willen vereffenen van ongelijkheid. Elke as van ongelijkheid heeft z'n eigen autoritaire smaak van de final solution.Als een liberale verbeelding van Nederland niet mogelijk blijkt, dan zal de autoritaire verleiding het winnen.
DankVoor mensen die zich afvragen over welk artikel roeifanaat het heeft: Ons driestroompjesland
Bedankt voor de toelichting. Ik ben overigens echt niet de enige die zich inleest, van een ieder die op deze pagina heeft gereageerd heb ik posts gelezen die meer inhoud bevatten dan de dagelijkse losse flodders - die wij allemaal posten. Sommigen hebben wellicht niet altijd even veel tijd, energie of zin om een onderbouwd artikel te schrijven. Maar dat is mijn beeld en anderen kunnen dit beter voor zichzelf bepalen dan ik kan invullen.@Vieze jij
misplaatst arrogant toontje is oprecht niet de bedoeling,
ik denk dat je het sarcasme dat ik zelf ook doorheb dat ik kinderachtig een sneer maak doorhebt.
Jij leest opinie maar vertrouwt op keiharde cijfers? Toch gek dat alle onderzoeken van sociologen die wij leren in mijn studie in de richting wijzen dat criminaliteit onder allochtonen afneemt, zij steeds minder schooluitval hebben en een steeds grotere deelname aan de arbeidsmark. Dat deze % meestal sneller in de ''goede'' richting gaan dan autochtone nederlanders maar spijtig genoeg niet zo snel als verwacht en dat allochtone jongeren zeker een ''kritieke'' groep vormen. Maar zeker is de universiteit weer een ''linkse'' instelling.
@Derksen
ik denk dat jij een van de weinige op dit forum bent die zich daadwerkelijk inleest in de stof waarover die vertelt, ik ken zeker het muliculturele drama. (hoewel kennen, ik had een maatschappijleer leraar die erg geïnteresseerd was in Paul Scheffer, wel een Marokkaanse vrouw had maar de integratie vond mislukt op sommige aspecten. iets waar ik hemzeker geen ongelijk in geef)
@iWJ
Ik ben nu weer een NRC shill? (wat dat ook moge betekenen)
Ik been ook al op dit forum voor linkse GL stemmer uitgemaakt, het wordt steeds gekker.
In ieder geval zie ik dat ik het te bot heb gebracht, ik meen alleen oprecht dat enige nuance goed zou zijn en aangezien dit is geschreven door iemand waar ik meen dat jullie respect voor hebben leek het mij goed dit te delen. Ik snap dat internet niet de plek is om politiek uit te vechten dus ''pick your battles'' maar ik had gehoopt dat sommige van jullie in ieder geval zouden kijken naar andere argumenten die niet in jullie straatbeeld passen zoals ik ook hier af en toe iets probeer op te steken (er wordt hier tussen al het apocalyptisch geschreeuw af en toe best wel interessante dingen gezegd)
Ik ben geen Nederlander daarom dat ik om bronnen vroegAlle cijfers zijn gewoon openbaar
Criminaliteit
En het jaarrapport Integratie 2016 van het cbs bevatten deze cijfers ook
Jaarrapport Integratie 2016
Aandeel van alle groepen neemt af, maar de grafiek omtrent de leeftijd van deze groepen maakt het erg duidelijk. Marokkaanse jongeren hebben een extreme hoge criminaliteit. Piek is 1444 van de 10.000 inwoners op de 19e leeftijdsjaar. Ik denk dat dit wel past bij de stereotypering. Daarnaast meld het jaarrapport dat:
Rtl nieuws had in 2014 dit geschreven over het percentage criminelen onder bepaalde groepen gebaseerd op de cijfers van het cbs. Ik neem aan dat de verhoudingen niet extreem veranderd zijn.
Hoeveel criminaliteit is er onder Marokkanen?
Wel is het belangrijk om te zeggen dat er een grote ongeregistreerde misdaad is.
'Nederlandse politie ziet de meeste misdaad niet' | TROUW
. Dus bedankt hiervoor.De uitvergrotingen die je hier zoal leest zijn mijns inziens geen vertaling dat NL een slecht land is waar alles klote geregeld is. Integendeel. Maar om iets beter te maken moet men het eerst benoemen en accepteren. Daar schort het nogal eens aan, vind ik.
Mensen zijn het gewoon kotsbeu dat er geen acties komen en daarom komen sommige meningen nogal ongenuanceerd en ondoordacht over maar dit doet de feiten nog steeds niet minder waar zijn@Derksen
Dank voor het uitgebreid antwoorden waar ik het ook grotendeels mee eens bent.
Het is ook echt niet dat ik zo links type ben van vrijheid-blijheid/ stereotiep Groen-Links stemmer. Integendeel ik vind Klaver voor een groot deel maar een praatjesmaker die stemmen lokt met zijn uiterlijk/ jeugdigheid maar het (nog) niet weet om te zetten naar daden. Ik lees ook met interesse stukken zoals deze van Scheffer die niet altijd in mijn beeld passen maar die wel wetenschappelijk onderbouwd zijn.
Zoals je zegt zijn er in werkelijkheid zeker tinten grijs (50) maar worden extremen zeker op Internet uitvergroot. ''Pick your Battles'' maar toch schrik ik van wat voor dingen ik hier soms ongefundeerd voorbij zie komen en kan ik het niet laten enige nuance proberen in te brengen.
Helemaal mee eens, als er een ding is wat Wilders naar mijn mening wel goed heeft gedaan is het de vinger op de zere wond leggen en ervoor zorgen dat wij in onze politieke correctheid niet vergeten bestaande problemen wel te verwoorden. Pas dan kan er iets opgelost worden.
Maar nogmaal ik wil totaal niet overkomen als arrogante ''leftie'', ben dat namelijk echt totaal niet, maar kan het af en toe niet laten niet te reageren. Ook denk ik zoals ik eerder zei dat dit soort dingen niet op internet moeten worden besproken en dat dit gewoon een plek is waar mensen even ongefundeerd hun frustratie kwijt kunnen. Wel vind ik zo'n uitgebreid eerlijk antwoord wel iets hebben, het siert je.
.