XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

:(

Onbekende ziekte die op ebola gelijkt doodt 12 mensen in noordoosten Congo
In het noordoosten van Congo zijn minstens 12 mensen overleden aan een onbekende ziekte. De zieken vertoonden symptomen die doen denken aan ebola, zoals koorts, diarree, braken en neusbloedingen. De eerste doden vielen begin juli in het dorp Mangina, nabij Beni, zo meldden plaatselijke autoriteiten.

Er werden bloedstalen genomen die momenteel in een laboratorium worden onderzocht. Daarnaast heeft de Wereldgezondheidsorganisatie volgens de provinciale gezondheidsautoriteiten een team van experts naar de streek gestuurd.

Pas op 24 juli kondigde de Congolese regering het einde aan van de ebola-epidemie die sinds haar start op 8 mei het leven kostte aan 33 mensen. Ebola is een zeer besmettelijk virus dat gepaard gaat met onder andere huidbloedingen en koorts. Het virus heeft een sterftecijfer van 90 procent, maar is sterk in te perken indien de patiënt snel in isolatie wordt gebracht. Bij een epidemie in 2014 en 2015 stierven meer dan 11.000 mensen in Liberia, Guinee en Sierra Leone.
giphy.gif

(again)

Wat denken die mensen nou??????? Hebben die helemaal geen realiteitsbesef?

Arm beestje.:treuren:

Lekker zo'n zwijn op dat arme beestje.. :(

lkdufba.jpg

Ik heb een irrationele haat voor mensen die zo dik zijn. :thinking:
Vind er weinig irrationeel aan... mensen kosten enorm veel aan gezondheidszorg, eten het eten van de arme kindjes in Afrika op en bovendien beweren velen dat ze er niets aan kunnen doen lol.

Ik haat mensen sws al, maar dikke mensen haat ik nog meer.
Nou haat ik niet per sé dikke mensen. Ik ken genoeg dikke mensen met wie ik het prima kan vinden en die sympathiek zijn. Ik haat het wel als ze de kop in het zand steken en met allerlei excuses of smoesjes komen, of zo'n instelling hebben van 'het heeft allemaal toch geen zin meer, dus ik blijf me gewoon volvreten'. Helemaal erg zijn opmerkingen als 'ik geniet tenminste van het leven' of 'je weet niet wat je mist'. Uiteindelijk moet iedereen het helemaal zelf weten, maar er moet toch een moment komen dat mensen met een gezonde levensstijl v.w.b. zorgverzekering worden beloond t.o.v. mensen met obesitas, kettingrokers, alcoholisten etc. Een collectieve zorgverzekering is bedoeld om kosten te dekken voor mensen die zonder dat zij er zelf iets aan kunnen doen hoge zorgkosten hebben (denk aan invaliden, mensen met een ziekte waar zij zelf niets aan kunnen doen etc.).

Terug
Naar boven