Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nou haat ik niet per sé dikke mensen. Ik ken genoeg dikke mensen met wie ik het prima kan vinden en die sympathiek zijn. Ik haat het wel als ze de kop in het zand steken en met allerlei excuses of smoesjes komen, of zo'n instelling hebben van 'het heeft allemaal toch geen zin meer, dus ik blijf me gewoon volvreten'. Helemaal erg zijn opmerkingen als 'ik geniet tenminste van het leven' of 'je weet niet wat je mist'. Uiteindelijk moet iedereen het helemaal zelf weten, maar er moet toch een moment komen dat mensen met een gezonde levensstijl v.w.b. zorgverzekering worden beloond t.o.v. mensen met obesitas, kettingrokers, alcoholisten etc. Een collectieve zorgverzekering is bedoeld om kosten te dekken voor mensen die zonder dat zij er zelf iets aan kunnen doen hoge zorgkosten hebben (denk aan invaliden, mensen met een ziekte waar zij zelf niets aan kunnen doen etc.).
Nou haat ik niet per sé dikke mensen. Ik ken genoeg dikke mensen met wie ik het prima kan vinden en die sympathiek zijn. Ik haat het wel als ze de kop in het zand steken en met allerlei excuses of smoesjes komen, of zo'n instelling hebben van 'het heeft allemaal toch geen zin meer, dus ik blijf me gewoon volvreten'. Helemaal erg zijn opmerkingen als 'ik geniet tenminste van het leven' of 'je weet niet wat je mist'. Uiteindelijk moet iedereen het helemaal zelf weten, maar er moet toch een moment komen dat mensen met een gezonde levensstijl v.w.b. zorgverzekering worden beloond t.o.v. mensen met obesitas, kettingrokers, alcoholisten etc. Een collectieve zorgverzekering is bedoeld om kosten te dekken voor mensen die zonder dat zij er zelf iets aan kunnen doen hoge zorgkosten hebben (denk aan invaliden, mensen met een ziekte waar zij zelf niets aan kunnen doen etc.).
Mooie gedachte maar hoe ga je dat controleren? En wat is het limiet? 5 drankjes in het weekend? Ook zijn er veel krachtpatser die wel van een festifalletje houden. En daar het een en ander nenem.
Dus hoe gaan we dat dan regelen?
En heel zwaar trainen (met AAS) is ook niet altijd even gezond.

Daarom gebruik ik ook geen AAS. Ik ben overigens nooit ziek en gebruik geen medicijnen, dus tot op heden is mijn zorgverzekering een kostenpost.En heel zwaar trainen (met AAS) is ook niet altijd even gezond.
Inderdaad vaak lastig te doen, maar er zijn verzekeringen waarbij bijv. wel/niet roken verschil uitmaakt.Mooie gedachte maar hoe ga je dat controleren? En wat is het limiet? 5 drankjes in het weekend? Ook zijn er veel krachtpatser die wel van een festifalletje houden. En daar het een en ander nenem.
Dus hoe gaan we dat dan regelen?
Daarom gebruik ik ook geen AAS. Ik ben overigens nooit ziek en gebruik geen medicijnen, dus tot op heden is mijn zorgverzekering een kostenpost.
Inderdaad vaak lastig te doen, maar er zijn verzekeringen waarbij bijv. wel/niet roken verschil uitmaakt.
Weet je wie ook graag de kosten/baten van bepaalde bevolkingsgroepen uitrekende?

Daarom gebruik ik ook geen AAS. Ik ben overigens nooit ziek en gebruik geen medicijnen, dus tot op heden is mijn zorgverzekering een kostenpost.
Inderdaad vaak lastig te doen, maar er zijn verzekeringen waarbij bijv. wel/niet roken verschil uitmaakt.
Voor zover ik weet zijn er geen studies die aantonen dat hernia's meer voorkomen bij gewichtheffers dan bij niet-sportende populatie. Is dus niet echt te vergelijken met roken.Misschien zijn rokers wel van mening dat ze jouw hernia operatie niet hoeven te betalen als je een keer door je rug gaat tijdens het gewichtheffen.
Zo is er voor elke sport of hobby wat iemand uitvoert wel iets te verzinnen.
En niet iedereen die "ongezond" leeft krijgt gezondheidsproblemen, en iemand die altijd "gezond" leeft kan ook ernstige gezondheidsproblemen krijgen.
Er is wel meer niet ethisch verantwoord.Tuurlijk. We vinden dat alleen niet zo ethisch verantwoord met zn allen he

Klopt, anders was je geboorte wel voorkomen geweest.![]()

Voor zover ik weet zijn er geen studies die aantonen dat hernia's meer voorkomen bij gewichtheffers dan bij niet-sportende populatie. Is dus niet echt te vergelijken met roken.
Ja je hebt zeker geen ongelijk, alles is niet zwart/wit. Obese mensen kosten nu eenmaal bakken geld en kan weinig aan gedaan worden op de moment. Maar de maatschappij is nog een stap verder aan het gaan, nl. zeggen ' accepteer zoals je bent ' , ' dik of dun het maakt niet uit '. Daar kan je iets aan doen nl. tegenin gaan en dat doe ik dan ook.Ooh dat weet ik zo niet, was een snel voorbeeldje.
Ik had ook gewrichtsproblemen kunnen neerzetten, ging meer om het idee dat alles niet zo zwart wit is.