Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

https://www.parool.nl/opinie/een-politicus-heeft-de-plicht-te-laten-zien-wat-er-niet-deugt~a4603683/
Een politicus heeft de plicht te laten zien wat er niet deugt
Er is een Pakistaanse mijnheer gearresteerd die op weg was om Geert Wilders om te slachten. De redenering die ik vervolgens hoorde was: "Wilders wist dat hij met zijn cartoonwedstrijd geweld uitlokte. Als je dat beseft dan maak je misbruik van de vrijheid van meningsuiting."

Misbruik?

Wilders stelt deze cartoons juist ten toon om te laten zien dat iets wat wij het hoogste goed vinden in onze democratie, de vrijheid van meningsuiting, voor anderen een reden is om oorlog met ons te voeren, en op zijn minst onze parlementaire democratie een slag toe te brengen.

Hij stelt de onlogische krankzinnigheid van een religie aan de kaak.

En zoals blijkt lukt hem dat; duizenden Pakistani demonstreren tegen Wilders en tegen Nederland.

Wilders is een activist. Activisten gebruiken vaak buitenparlementaire middelen om een verandering tot stand te brengen. Nu hoor je wel: "We weten al hoe extreme moslims denken, waarom moet je ze dan toch expres beledigen?"

Een politicus heeft de plicht keer op keer te laten zien wat er niet deugt

Omdat het omgekeerde misschien een grotere belediging is: dat er buitenlandse politieke partijen zijn die ons hun normen en hun waarden met geweld willen opleggen en dat er zelfs in ons land mensen met ideeën leven die een aanslag op Wilders rechtvaardigen vanwege een tekening.

Toont Wilders niet aan dat hij het gelijk aan zijn kant heeft? Een politicus die al vijftien jaar elke dag met de dood wordt bedreigd en wiens situatie niet verandert, heeft de plicht keer op keer te laten zien wat er volgens hem niet deugt.

Het gaat bij die cartoonwedstrijd natuurlijk niet om die tekeningen, het gaat er om te laten zien hoe wij worden bedreigd als we de vrijheid van meningsuiting verliezen.

Maar ik ben niet blind voor de dilemma's. Welke krant zal de cartoon van de winnaar afdrukken?

En wat zou ik doen? Zou ik de levens van alle redacteuren in de waagschaal leggen door het afdrukken van zo'n tekening?

Na de moord op Van Gogh vond ik het juist, na herhaalde dreigementen, dat zijn film 'Submission' (script van Ayaan) niet in zijn geheel zou worden vertoond. We - als productiebedrijf - hadden namelijk ook rekening te houden met anderen op kantoor, zo'n dertig mensen, die niets met de film hadden te maken.

Van die beslissing heb ik geen spijt, maar ik lig er nog wel eens wakker van. Schuldgevoel trekt zich namelijk niets aan van moed of lafheid.
"Het gaat bij die cartoonwedstrijd natuurlijk niet om die tekeningen, het gaat er om te laten zien hoe wij worden bedreigd als we de vrijheid van meningsuiting verliezen."

In een winkelcentrum in Berlijn heeft een man een jongen een jutezak in de hand gedrukt waarin twee wurgslangen bleken te zitten. Daarna maakte hij zich uit de voeten. Voordat de onbekende wegrende in het complex in de Duitse buitenwijk Lichterfelde zou hij nog iets hebben geroepen. Dat klonk als: “Veel plezier met de pythons!”. De slangen zijn overgedragen aan experts.

We kunnen toch samenleven in harmonie als we allemaal ons steentje bijdragen? :)

Grapje!

tenor.gif

BREAKING: Paniek op Amsterdam Centraal: politie schiet messentrekker neer - RTL NIEUWS

BREAKING: Paniek op Amsterdam Centraal: politie schiet messentrekker neer - RTL NIEUWS
Vreseljk. In die lieve stad. Dat had men niet beloofd aan Eber!

-------
ook niet liev!
https://www.at5.nl/artikelen/185907/lekkende-politiemedewerker-aanrijding-stationsplein-ontslagen
De politie heeft de medewerker ontslagen die informatie lekte naar GeenStijl over de aanrijding op het Stationsplein. Dat meldt de politie aan AT5.

Vorig jaar augustus werd de agent - werkzaam bij politie-eenheid Noord-Holland - aangehouden op verdenking van het schenden van het ambtsgeheim. Inmiddels is hij ontslagen. Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie laat weten dat nu binnen enkele weken wordt besloten of de medewerker vervolgd wordt.

GeenStijl plaatste een foto van een politiecomputer op de site, met informatie over de bestuurder. Daar bleek dat het om een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst ging. Alleen een politiemedewerker kon die foto genomen hebben, dus werd intern een onderzoek gestart.

Laatst bewerkt:
Anne Fleur Dekker in de finale van Slimste Mens :eek:

Ik denk het, ja. Duurt wel lang voordat ze antwoordt telkens. Vroeg het me al eerder af.

https://eenvandaag.avrotros.nl/pane...gpers&utm_campaign=2018_08_31_wilders_cartoon
Onderzoek: ‘Cartoonwedstrijd Wilders ging te ver
Zes op de tien mensen (59%) vinden dat Wilders te ver ging met zijn cartoonwedstrijd. Dit blijkt uit een gewogen peiling van EenVandaag onder 21.000 mensen. Hij brengt anderen in gevaar, zo zeggen mensen, en de wedstrijd met spotprenten van de profeet Mohammed is vooral bedoeld om te provoceren en aandacht te trekken.
Hij brengt anderen in gevaar :roflol: Hij wilt een wedstrijd houden over een tekening van een profeet. Hoe brengt dat mensen in gevaar.

Oh wacht..

Het is niet mijn smaak die wedstrijd maar ik vind wel dat hij die wedstrijd moet kunnen houden, op de zwaarbewaakte PVV afdeling voor een klein publiek -zoals de bedoeling was. Dat dat niet kan, zegt veel. Bovendien vieren die lange tenen dit als een overwinning.

Het gaat bij die cartoonwedstrijd natuurlijk niet om die tekeningen, het gaat er om te laten zien hoe wij worden bedreigd als we de vrijheid van meningsuiting verliezen.

Laatst bewerkt:
Politie houdt rekening met terroristisch motief steekpartij Amsterdam CS
Het zou gaan om een 19-jarige Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning.

De man die vrijdagmiddag door de politie werd neergeschoten op station Amsterdam Centraal stak willekeurig op zich heen. Dat blijkt uit eerste onderzoek van de politie, die rekening houdt met een terroristisch motief. Dat bevestigt de Amsterdamse politie aan NRC.

Het gaat om een 19-jarige Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning, meldt de politie. De twee personen op wie hij instak, zijn zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Ook de verdachte is gewond geraakt. Na de steekpartij zijn verschillende ambulances en een traumahelikopter richting het station gegaan.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/3...op-amsterdam-centraal-na-steekpartij-a1614870

Ergens in Amersfoort;
*jij bent was welkom*

Toen ik 10 was hield ik van fietsen op de bmx, en sport. Die jochies zijn al bezig met verkrachten.

Man man man. Dat komt toch nooit weer goed.

Mochten hier demonstraties van komen zullen media dit wellicht weer framen richting extreemrechts, zoals laatst bij die dodelijke steekpartij. Dat is ook ziek. Het vervelende is dat wanneer bepaalde groeperingen een kans zien om er met de aandacht vandoor te gaan, ze dat niet onbenut laten. Doen bepaalde groepjes ook met wat er speelt in Groningen. Terwijl dat niet per se iets zegt over de overige aanwezigen.

Laatst bewerkt:
In de woestijn kun je geen hutten bouwen en pijlenblazers maken dus sommige volkeren hebben zich nou eenmaal anders leren vermaken begrijp dat nou, niet zo intolerant!

In de woestijn kun je geen hutten bouwen en pijlenblazers maken dus sommige volkeren hebben zich nou eenmaal anders leren vermaken begrijp dat nou, niet zo intolerant!
Ik hoop dat je mij kunt vergeven. Dit is niet goed te praten voor iemand die is grootgebracht met het gedachtegoed van de maakbare samenleving. Het is zaak om elkaar scherp te houden en niet af te glijden tot extreemrechts. Dank voor je feedback.

Terug
Naar boven