AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Rechts trekt gewoon veel meer domoren aan. Als je ziet wie er deel uitmaakt van de 'intelligentsia', dan zakt de moed me in de schoenen.

Stond onlangs nog een leuk artikel in de krant. Er werd o.a. aangehaald dat veel rechtse partijen in Europa weinig hebben dat hen verbindt. Velen zijn populistisch en doen maar wat controversiële uitspraken maar bieden weinig meerwaarde. In zekere mate zie ik wel waarheid in dit verhaal.

Rechts trekt gewoon veel meer domoren aan. Als je ziet wie er deel uitmaakt van de 'intelligentsia', dan zakt de moed me in de schoenen.

daar zit wel een kern van waarheid in,

maar onze universiteiten zijn hoofdzakelijk linkse bolwerken,

ik denk dat je als een melaatse word behandeld mocht je een andere mening uitdragen

Stond onlangs nog een leuk artikel in de krant. Er werd o.a. aangehaald dat veel rechtse partijen in Europa weinig hebben dat hen verbindt. Velen zijn populistisch en doen maar wat controversiële uitspraken maar bieden weinig meerwaarde. In zekere mate zie ik wel waarheid in dit verhaal.
Christopher Hitchens heeft, als Marxist, in een paar jaar meer gedaan om de ware aard v.d. Islam aan het licht te brengen dan Wilders in 100 jaar zal verwezenlijken.

daar zit wel een kern van waarheid in,

maar onze universiteiten zijn hoofdzakelijk linkse bolwerken,

ik denk dat je als een melaatse word behandeld mocht je een andere mening uitdragen
geen idee of dat ook bij technische universiteiten zo is of bv nijenrode ,mannenbolwerken zijn over het algemeen wat rechtser

in Nederland kan je alleen de uva en vu links noemen. Voor de rest merk je op een Nederlandse uni echt niks van politieke voorkeuren

Christopher Hitchens heeft, als Marxist, in een paar jaar meer gedaan om de ware aard v.d. Islam aan het licht te brengen dan Wilders in 100 jaar zal verwezenlijken.

Wat moet er nog aan het licht gebracht worden? Wat voor verlichtende ideeën moet rechts brengen? Naties beschermen tegen indringers is geen hypermoderne rocketscience, het is allemaal al honderden zo niet duizenden jaren geleden doordacht. Die moraliteit veranderd niet. Er moet gewoon aangepakt worden. Daadwerkelijk uitvoeren waarvan we allang weten wat rechtmatig is.

en universiteit leiden en erasmus universiteit rotterdam?
Leiden is niet links, maar 'knetter' links.

Een kenmerk van een goede universiteit is haar niet-ideologische karakter. Je kan er alle maatschappijvisies vinden, van uiterst rechts tot uiterst links. Dat zou allemaal moeten kunnen. Voornamelijk leren denken in bredere perspectieven, meerdere kanten en dat er zelden 1 waarheid bestaat.

denk niet dat je een universiteit waar Paul Cliteur rond loopt links kan noemen :roflol:

Leiden is niet links, maar 'knetter' links.

Een kenmerk van een goede universiteit is haar niet-ideologische karakter. Je kan er alle maatschappijvisies vinden, van uiterst rechts tot uiterst links. Dat zou allemaal moeten kunnen. Voornamelijk leren denken in bredere perspectieven, meerdere kanten en dat er zelden 1 waarheid bestaat.
dit ja, ik denk dat dit op een paar uitzonderingen na redelijk in orde is in Nederland

Wat moet er nog aan het licht gebracht worden?

De massa weet niets van de religie af, en hoe onverenigbaar ze is met de westerse samenleving. Dat 'experts' verkondigen dat terreur en IS niets met de islam te maken hebben helpt ook niet veel. :emo:
Wat voor verlichtende ideeën moet rechts brengen? Naties beschermen tegen indringers is geen hypermoderne rocketscience, het is allemaal al honderden zo niet duizenden jaren geleden doordacht. Die moraliteit veranderd niet. Er moet gewoon aangepakt worden. Daadwerkelijk uitvoeren waarvan we allang weten wat rechtmatig is.
Ik zou het al een verademing vinden als er eens wat normale rechtse stemmen opstonden. Nu kapen domoren de discussie over massa-immigratie en de islam. Het gaat ook te vaak over links versus rechts, terwijl de inhoudelijke discussie compleet verloren gaat.

De massa weet niets van de religie af, en hoe onverenigbaar ze is met de westerse samenleving. Dat 'experts' verkondigen dat terreur en IS niets met de islam te maken hebben helpt ook niet veel. :emo:

Ik zou het al een verademing vinden als er eens wat normale rechtse stemmen opstonden. Nu kapen domoren de discussie over massa-immigratie en de islam. Het gaat ook te vaak over links versus rechts, terwijl de inhoudelijke discussie compleet verloren gaat.
True en true! Wat zou je een normaal rechts geluid vinden? Ik vind dat altijd moeilijk te benoemen omdat wat normaal zou moeten zijn eigenlijk niet onder links of rechts valt maar wordt overschaduwd door die poppenkast van identiteitspolitiek en toch weer onder het een of ander wordt gegooid.

Jawed S., de 19-jarige Afghaan met een verblijfsvergunning in Duitsland die vrijdag twee Amerikanen neerstak op Amsterdam CS had een terroristisch motief. Dat blijkt uit de eerste verhoren, meldt de Amsterdamse driehoek.

Er is inmiddels huiszoeking verricht in de woning van de verdachte.

Maandag zal de verdachte worden voorgeleid de rechter-commissaris. Hij zit in volledige beperking en heeft dus alleen contact met zijn advocaat.

De verdachte zit in volledige beperking en mag dus alleen met zijn advocaat praten, de politie wil helemaal níets inhoudelijks zeggen en toch zei jij op de vraag waarom die soldaat van de religie van de vrede uitgerekend in Amsterdam met zijn dertig centimeter lange mes op zoek naar westerse nekken was gegaan: “Je kan je voorstellen dat het iets te maken heeft met de cartoonwedstrijd van Geert Wilders.”

BAM!

Schuld van Wilders.
Ziek.
Die suggestie deed je dus óf omdat de politie off the record wel iets tegen je heeft gezegd over het motief van de verdachte (wat je dan voor de vorm juist expliciet ontkende) óf om Wilders te framen als de man die onze veiligheid in gevaar brengt.

Terwijl die veiligheid in werkelijkheid natuurlijk alleen maar in gevaar gebracht werd, wordt en zal worden door labbekakkerige politici en Artsen zonder Grenzen-achtige organisaties die deze islamitische lowlifes naar West-Europa halen.

Zou je je ook kunnen voorstellen dat het dáár iets mee te maken heeft?

Of gaf de Rijksvoorlichtingsdienst die suggestie niet door toen jullie van de NOS gebrieft werden over hoe om te gaan met die terroristische aanslag op Amsterdam-Centraal?

Sterke docu, hebben ze goed gemaakt.

Filemijders blokkeren ambulance op A13
https://nos.nl/artikel/2248478-filemijders-blokkeren-ambulance-op-a13.html
Triest

Cartoon row sought to rile Dutch Muslims, but found only dignity
https://www.theguardian.com/world/2...on-row-geert-wilders-muslims-pakistan-dignity
Wat mij dus enorm stoort he:
Like many Pakistani Muslims living in the Netherlands, Usman Firdausi was disturbed when the far-right Dutch politician Geert Wilders announced plans to hold a contest for cartoons caricaturing the prophet Muhammad.
“It’s easy to spread hate but the best response is dignity,” Firdausi said at his family’s grocery store in The Hague’s ethnically diverse Transvaal neighbourhood. “We are a minority here, we can’t break rules, or hold disruptive protests … We have to live here as Muslims but also as peaceful citizens.”
De reactie is dus niet een van acceptatie van het vrije woord of vrij handelen, of dat de religie bekritiseerd moet mogen worden, dat humor zo provocerend mogelijk mag zijn, of wat dan ook voor verlichte richting op. Nee, het is: we doen netjes want we zijn een minderheid dus kunnen de vrede niet verstoren zonder er zelf last van te krijgen. f**k dat. En f**k dat dat als positief wordt omschreven. "Dignity" my ass, het is nog net geen dreigement dat als ze de aantallen hadden ze wel geweld zouden gebruiken. Er uberhaupt "disturbed" door zijn is het hele probleem.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven