- Waardering
- 21.437
Zij en haar familie komen uit Putten geloof ik. Meen dat haar familie dit van dichtbij hebben gezien/ meegemaakt.

"In 1974 koos Yassar Arafat ervoor geweld achter zich te laten en de weg van de diplomatie te beschrijden. (Videofragment waarin Arafat drie keer achter elkaar zegt dat de wereld ervoor moet zorgen dat hij zijn olijftak niet uit zijn hand laat vallen, of zoiets, waarna Beatrice klaarkomt op de staande ovulatie die de Algemene Vergadering hem vervolgens geeft.) Eigenlijk heeft de geschiedenis uitgewezen dat Arafat geen terrorist is."

"Ik doe zelf als historicus geen normatieve uitspraken over terrorisme."
https://www.geenstijl.nl/4347601/sociale_wetenschap_is_gewoon_wensdenken_met_voetnoten/"Wat ik doe zit een niveau hoger, namelijk, wat betekent het als iemand wordt neergezet als terrorist. U en ik kunnen allemaal terroristen worden. Als ik zo om mij heen kijk kunnen hier heel veel terroristen zitten. Want de gemiddelde terrorist is tussen de 18 en 25, hebben bijna altijd hun geestelijke capaciteiten op een rijtje, vaak hoger opgeleid, vaak man, dus nouja?"
De Graaf is een beetje de Jomanda van de antiterreur, maar dan met een onmiskenbaar christelijke "andere wang"-fetish. Ze zegt eigenlijk nooit echt iets, behalve als ze met kracht benadrukt dat ze eigenlijk niets zegt. En als ze dan per ongeluk toch iets wezenlijks meldt, dan geldt dat vooral als een soort hautain-academische validatie van wat het kudtvolk op straat drie jaar terug al wist. De enige uitzondering op deze regel is, natuurlijk, wanneer er een terrorist vrijgepleit moet worden. Kortom, de archetypische sociale wetenschapper van de 21ste eeuw.

!!?