Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die hele serie van probleemwijken is goud.
Als het aan Jean-Claude Juncker ligt zou de Europese Unie niet voorzien zijn van landsgrenzen. De afbakening van landen is "de slechtste uitvinding die politici ooit hebben gehad".
Eigenlijk om te huilen.http://uk.businessinsider.com/jean-claude-juncker-borders-european-union-immigration-2016-8Dat vertelde Juncker vandaag bij een toespraak op het Europese Forum Alpbach in Oostenrijk, weet Business Insider. In deze tijden van vluchtelingencrises zouden we ons namelijk niet bezig moeten houden met de afbakening van ons eigen land, maar zouden we "solidariteit" moeten tonen.
Populisten zouden hiermee niet enkel internationale solidariteit, maar ook globalisatie in de weg staan: "We moeten vechten tegen nationalisme", aldus Juncker. "We hebben de plicht om populisten niet te volgen maar de laan van populisten te blokkeren."
A Pew Research Center survey published last month revealed that in eight of the 10 EU member states surveyed, more than half of people feared that the continued influx of refugees would increase the likelihood of terrorism in their country.
Some British diplomats were stunned that the European Commission President appeared to be advocating an open borders policy. "Theresa May would certainly not agree with him," an unnamed British official told the Evening Standard.
Mij lijkt het laatste, hij heeft het namelijk expliciet over dat nationalisme leidt tot oorlogen. Dat is iets wat de geschiedenis inmiddels wel bevestigd heeft. Ik weet dat het het hier op het forum vloeken in de kerk is met alle anti- EU sentimenten maar ik vind dat ie in dat geval helemaal gelijk heeft.
De EU wakkert juist nationalisme aan. Maar dat hebben ze nog steeds niet door bij de EU en op de staatszenders.