AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Oh waarom zijn mensen die in de defensie schieten tegen moslims en anti-zwarte piet protesten net zo erg als het destructieve cultureel offensief?

Wat maakt NL zo geweldig maar (typisch) niet goed genoeg om er vakantie en pensioen te vieren?

Het hele probleem is juist dat mensen hier lekker comfortabel architect van de eigen omgeving komen spelen. Daarin hebben geleerd te roepen om gematigdheid en gelijkheid en dat een NLse (of blanke westerse) wij-cultuur wel plaats kan maken voor ze. In plaats van 40 jaar hun eigen land op te bouwen.

Wat doet zo'n "cultureel ondernemer" eigenlijk?

Wat maakt NL zo geweldig maar (typisch) niet goed genoeg om er vakantie en pensioen te vieren?
Het staat toch een ieder vrij om vakantie te vieren waar hij of zij wilt, en datzelfde geldt voor pensioen? Als ik van oorsprong geen Nederlander zou zijn kan ik mij prima voorstellen om op mijn oude dag pensioen te gaan vieren in mijn geboorteland. Veel vaker zie je dat gebeuren bij mensen die bijvoorbeeld uit het Oosten of Zuiden komen van Nederland en wegens werk o.i.d. zijn verplaatst en dan op de oude dag terugkeren naar de streek waar ze zijn opgegroeid. Dat voelt dan toch thuis. Niet dat het andere niet als thuis kan voelen, maar mensen zijn nou eenmaal zo, en we lijken ook vaker op elkaar dan we soms durven toegeven. En laat ik dat ook eens schrijven, er zijn streken in Marokko die adembenemend zijn, tel daarbij het doorgaans mooie weer op- dan lijkt het nog niet zo verkeerd. Als je daar bent grootgebracht.

Het staat toch een ieder vrij om vakantie te vieren waar hij of zij wilt, en datzelfde geldt voor pensioen?
Zeker, ik roep ook niet op om hem ervoor te arresteren, maar het is wel typisch.

Mensen vragen zich dan af of het hier alleen geweldig is om comfortabel geld te verdienen? Als het thuisland toch prettiger is kan er daar dan niet de architect van de eigen omgeving worden gespeeld?

Is zulke arbeidsmigratie niet een probleem voor 'ons'? (en ook voor hun thuisland trouwens omdat daar dan tig jaar constructief kapitaal is misgelopen)

Mensen vragen zich dan af of het hier alleen geweldig is om comfortabel geld te verdienen? Als het thuisland toch prettiger is kan er daar dan niet de architect van de eigen omgeving worden gespeeld?
Ik kan best begrijpen dat wanneer je kinderen hebt daar het beste voor wilt bieden, en als je die mogelijkheid hebt deze met beide handen aangrijpt. Dan is het niet zozeer dat het thuisland prettiger is, zo zwart wit zal het doorgaans niet zijn. Misschien wel op je oude dag, gezien de koers van de euro ten opzichte van de munteenheid in Marokko. Waar diezelfde mensen die hier decennia hebben gewerkt ook een halve toerist geworden zijn. Voor mensen die hierheen gekomen zijn, nul hebben bijgedragen en vertrekken nog voor het einde van de eerste maand dat het pensioen wordt gestort - daar heb ik gevoelsmatig meer problemen mee.
Is zulke arbeidsmigratie niet een probleem voor 'ons'? (en ook voor hun thuisland trouwens omdat daar dan tig jaar constructief kapitaal is misgelopen)
Een land dat opgebouwd moet worden kan zeker goede mensen gebruiken Als alle gezonde en mensen met kennis of het vermogen om te leren vertrekken dan wordt zo'n land helemaal ontnomen van perspectief. Daar valt zeker wat voor te zeggen. Maar kan je dat een individu kwalijk nemen of het beleid. Zeker een individu van pakweg na de eerste helft vorige eeuw.

Wat doet zo'n "cultureel ondernemer" eigenlijk?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cultureel_ondernemer
https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-onderwijs-cultuur-en-wetenschap
Als u in de wereld van jongeren, kunst & cultuur of evenementen werkzaam bent, is het mogelijk dat mijn naam een belletje doet rinkelen. Jarenlang was ik in die vakgebieden werkzaam. Zestien jaar lang werkte ik als jongeren- en kinderwerker in Rotterdam Zuid. Daarna richtte ik met twee oud-collega’s de stichting het Rotterdams Cultuuratelier op. Het Rotterdams Cultuuratelier organiseerde laagdrempelige culturele evenementen in Rotterdam en omstreken. In de Beste Festivalstad van de Wereld hebben wij de eer gehad om festivals als North Sea Round Town en Muziek op Zuid te mogen organiseren. Het Rotterdams Cultuuratelier was tevens verantwoordelijk voor de ontwikkeling ervan.

Momenteel zet ik mijn kennis in als programmeur en communicatie medewerker bij Theater Zuidplein. Mijn uitgebreide netwerk komt hier perfect van pas. We waren afgelopen jaar een van de weinige theaters van Nederland die te maken had met een stijging in de bezoekersaantallen.

Twee indrukwekkende reizen naar het tsunamigebied in Thailand en het rampgebied op Haiti, deden mij serieus nadenken over het leven. Mensen helpen is voor mij een levensdoel geworden. De tijd is gekomen om mijn kennis en ervaring voor anderen in te zetten. Daarom heb ik Ext-Ra Organisatiebureau opgericht. Ext-Ra staat voor Extern en Rachid. De bedrijven waarmee ik zelf samen werk zijn, net als mijn eigen werkwijze, no-nonsense en recht door zee. De Rotterdamse methode, zoals we dat zelf graag zeggen.

Als ik van oorsprong geen Nederlander zou zijn kan ik mij prima voorstellen om op mijn oude dag pensioen te gaan vieren in mijn geboorteland. Veel vaker zie je dat gebeuren bij mensen die bijvoorbeeld uit het Oosten of Zuiden komen van Nederland en wegens werk o.i.d. zijn verplaatst en dan op de oude dag terugkeren naar de streek waar ze zijn opgegroeid. Dat voelt dan toch thuis. Niet dat het andere niet als thuis kan voelen, maar mensen zijn nou eenmaal zo, en we lijken ook vaker op elkaar dan we soms durven toegeven. En laat ik dat ook eens schrijven, er zijn streken in Marokko die adembenemend zijn, tel daarbij het doorgaans mooie weer op- dan lijkt het nog niet zo verkeerd. Als je daar bent grootgebracht.
Dat kan ik ook zeker begrijpen, het is elders hartstikke mooi en als dat eigenlijk je thuis is of je er familie hebt zou ik hier ook niet blijven zitten. Ik zie mezelf hier ook niet blijven en keer op keer op keer hoor ik buitenlanders daar in verbazing op reageren dat NL zo geweldig is, maar andere redenen dan goedkope ziekenzorg en dat ze hier goed geld kunnen verdienen hoor ik niet. En eigenlijk gaan ze dan toch graag/liever weer terug. Mja, ik hou niet eens van NL maar ergens strookt dat niet.

Ik kan best begrijpen dat wanneer je kinderen hebt daar het beste voor wilt bieden, en als je die mogelijkheid hebt deze met beide handen aangrijpt. Dan is het niet zozeer dat het thuisland prettiger is, zo zwart wit zal het doorgaans niet zijn. Misschien wel op je oude dag, gezien de koers van de euro ten opzichte van de munteenheid in Marokko. Waar diezelfde mensen die hier decennia hebben gewerkt ook een halve toerist geworden zijn. Voor mensen die hierheen gekomen zijn, nul hebben bijgedragen en vertrekken nog voor het einde van de eerste maand dat het pensioen wordt gestort - daar heb ik gevoelsmatig meer problemen mee.
Een land dat opgebouwd moet worden kan zeker goede mensen gebruiken Als alle gezonde en mensen met kennis of het vermogen om te leren vertrekken dan wordt zo'n land helemaal ontnomen van perspectief. Daar valt zeker wat voor te zeggen. Maar kan je dat een individu kwalijk nemen of het beleid. Zeker een individu van pakweg na de eerste helft vorige eeuw.
Ja ik kan het ook goed begrijpen dat iemand dat doet. Ook voor de miljoenen afrikanen en weet ik het die weg willen uit shitholes. Ik snap het, zeker voor de kids. Maar door wat allemaal hierheen komt en hoe de NL/EU cultuur zich maar open moet stellen en aanpassen zijn er ook heel veel Nederlanders die daardoor geen kinderen willen, of die eigenlijk geen Nederlander willen zijn.

Inderdaad of iemand kan bijdragen of niet is heel belangrijk. Lastig, misschien zeik ik ook te veel.

Ah dat is wel heel goed, kunst en cultuur moet zich commercieel kunnen redden ipv van leven van subsidies. Zo te lezen is die relberber wel erg goed bezig.

edit:
Individualisme is wel de juiste instelling om niet in slachtofferschap te vallen, maar moet geen subversief wapen worden tegen een groep die gerechtvaardigd is om z'n cultuur en arbeidsplaatsen te beschermen.

Laatst bewerkt:
het eenvoudig is om gevoelens van o.a. machteloosheid toe te laten en dat dit snel een eigen leven kan gaan leiden. Kortom; je eigen omgeving creëren- dat is de realiteit waar je dagelijks mee te maken hebt en in directe zin iets aan kunt doen.

Dit is de belangrijkste reden waarom ik zeer sterk filter op de hoeveelheid binnenkomend 'nieuws' bij mij.

Als ik dat niet doe krijg er ook emotioneel-fysiek last van (depressies) en daar hebben diegenen waar het eigenlijk om draait in mijn leven dan -onverdiend- last van.

Ter verdediging van de Spice Girls (<= dingen die je nooit verwachtte te typen), hun referentie-kader gaat niet verder dan "blackface" en die rare poppen. Het 1op1 gelijkstellen van "blackface" met Zwarte Piet is niet zuiver, maar de anti-pieten zien het als een geweldig argument. Het helpt ook dat ze dan buitenlandse steun kunnen krijgen voor hun "struggle"

Ter verdediging van de Spice Girls (<= dingen die je nooit verwachtte te typen), hun referentie-kader gaat niet verder dan "blackface" en die rare poppen. Het 1op1 gelijkstellen van "blackface" met Zwarte Piet is niet zuiver, maar de anti-pieten zien het als een geweldig argument. Het helpt ook dat ze dan buitenlandse steun kunnen krijgen voor hun "struggle"
Daarom moet je er ook niet te veel van vinden wanneer het buitenland zich buigt over zwarte piet. Ken zelf Engelsen die mij vroegen of ik het niet een heel klein beetje racistisch vond, zo'n zwarte piet. Die kijken met een heel ander perspectief naar zwarte piet en missen de voorgeschiedenis. Daarbij kan m.i. meestal pas iets racisistisch zijn als het ook met dergelijke intenties wordt bedacht c.q. gebracht. Sprookjes staan bol van karikaturen, overdrijvingen enz.

Tsja blackface. Als je gek wilt worden moet je eens letten op hoe blanken nu in films en tv series weergegeven worden.

Op een gegeven moment gaat het toch echt opvallen als letterlijk alle bad guys blanke mannen zijn of elke blanke man in de film een grove persoonlijkheidsfout heeft (dik, alcoholverslaving, zwak, whatever) maar de good guys gekleurd en divers zijn. Of zwarte acteurs krijgen rollen van blanke personages.

What's up with that? Gaan we daar reparations voor krijgen?

Tsja blackface. Als je gek wilt worden moet je eens letten op hoe blanken nu in films en tv series weergegeven worden.

Op een gegeven moment gaat het toch echt opvallen als letterlijk alle bad guys blanke mannen zijn of elke blanke man in de film een grove persoonlijkheidsfout heeft (dik, alcoholverslaving, zwak, whatever) maar de good guys gekleurd en divers zijn. Of zwarte acteurs krijgen rollen van blanke personages.

What's up with that? Gaan we daar reparations voor krijgen?
Dude, check je witte privilege!

Schandalig dat je dat zo durft te zeggen en dat dit forum een podium biedt voor dit racistische geluid.

Omgekeerd racisme bestaat niet, je weet zelf....
:trollface:

Sorry als racist vallen dat soort dingen me op. :( Ik wijs op de titel van dit topic opdat het niet representatief is van de mening van dbb en dat anderen zich niet ook zo geprivilegieerd behoren te gedragen.

Verder vond ik The Equalizer 2 wel een toffe film en Denzel en die zwarte jongen wel sympathiek en voorbeeldige personages! En de nieuwe Pokemon film lijkt me ook wel leuk.

:roflol:

In Training Day was Denzel de bad guy en Hawke de good guy. Wat vinden we daar dan van? :thinking:

We kunnen er moeilijk omheen dat minderheden lange tijd niet geaccepteerd werden in Hollywood. Om nog wat extra zout in de wonde te strooien werden niet-blanke rollen vaak geportretteerd door blanken. :roflol:

Sorry als racist vallen dat soort dingen me op. :( Ik wijs op de titel van dit topic opdat het niet representatief is van de mening van dbb en dat anderen zich niet ook zo geprivilegieerd behoren te gedragen.

Verder vond ik The Equalizer 2 wel een toffe film en Denzel en die zwarte jongen wel sympathiek en voorbeeldige personages! En de nieuwe Pokemon film lijkt me ook wel leuk.

Ich bin ein racist en daarom kijk ik alleen naar Winnie de Poeh.
Teigetje heeft namelijk nogal ADHD-achtige discriminatie neigingen naar de andere Bunderbos Bewoners toe.

Hou ik van. Vind ik leuk.

Laatst bewerkt:
We kunnen er moeilijk omheen dat minderheden lange tijd niet geaccepteerd werden in Hollywood. Om nog wat extra zout in de wonde te strooien werden niet-blanke rollen vaak geportretteerd door blanken. :roflol:

zie hier de echte black face ,heeft 0,0 met zwarte piet te maken ,maar maak dat de Rosa Parks van deze tijd eens wijs

Terug
Naar boven