AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

q1crpkz.jpg

:emo:

We kunnen er moeilijk omheen dat minderheden lange tijd niet geaccepteerd werden in Hollywood. Om nog wat extra zout in de wonde te strooien werden niet-blanke rollen vaak geportretteerd door blanken. :roflol:
Hollywood is toch opgezet en gerund door minderheden? :thinking:

Ongetwijfeld hadden blanke acteurs lang een voordeel maar is dat niet ook grotendeels om waar de betalende klant beter mee identificeert en waar meer aanbod van acteurs in was? Gevolg van segregatie.. of was het ook echt zo dat de bad guys black guys waren?

Ik ken trouwens niet anders dan dat er sterke rollen voor zwarte acteurs zijn geweest. Veel van de beste films en favoriete acteurs ook wel. Vanaf de 70s en 80s zat het wel goed toch?

Maar om nu dan de andere richting in door te slaan en goede vs kwaadaardige personages te casten naar huidskleur...

Google op "famous black actor" .. en vind Obama in de suggesties? What did Google mean by this :roflol:

Untitled.png

Laatst bewerkt:
Vanaf de 70s en 80s zat het wel goed toch?

Toen begon het wat diverser te worden, inderdaad. Anderzijds blijft het vreemd dat Johnny Depp al twee keer een 'native American' vertolkte.

Er zijn ook nog steeds niet gek veel films met een Aziatische cast. Terwijl dat toch een aardige gemeenschap is in de VS.
een blanke kan beter in een zwarte rol acteren dan een zwarte :thinking:

John Wayne als Genghis Khan. :emo:

shNOkXC.jpg

Laatst bewerkt:
Niet echt hele aziatische casts maar wel vaak een sterke positieve rol of culturele aanwezigheid, en met martial arts films bijna een eigen genre. :P

Waar is denzel? :thinking:

Chicano films en black street gang films zie je ook weinig langskomen meer

American Pastime is de enige film die ik heb gezien dat gaat over het interneren van Japanse Amerikanen tijdens WWII. :thinking:

Sorry als racist vallen dat soort dingen me op. :( Ik wijs op de titel van dit topic opdat het niet representatief is van de mening van dbb en dat anderen zich niet ook zo geprivilegieerd behoren te gedragen.

Verder vond ik The Equalizer 2 wel een toffe film en Denzel en die zwarte jongen wel sympathiek en voorbeeldige personages! En de nieuwe Pokemon film lijkt me ook wel leuk.
Is dit de nieuwe.... maar ik heb ook zwarte vrienden? :p

Is dit de nieuwe.... maar ik heb ook zwarte vrienden? :p
Dat en het viel me bij die film ook op. Verder prima film maar alle grote bad guys waren blanke of lichtgetinte mannen. Positieve personages en slachtoffers waren gekleurd of white women die gered moesten worden door Denzel. Beetje raar.

Ohja de enige neutrale/goede blanke mannelijke rol was een bejaarde holocaust survivor. Godver :roflol:

Die beelden :roflol: en dan achteraf rape roepen :o

Laatst bewerkt:
Dan moeten ze telkens voor een volledig zwarte cast gaan? :thinking:

Dat en het viel me bij die film ook op. Verder prima film maar alle bad guys waren blanke of lichtgetinte mannen. Positieve personages en slachtoffers waren gekleurd of white women die gered moesten worden door Denzel. Beetje raar.

Ohja de enige neutrale/goede blanke mannelijke rol was een bejaarde holocaust survivor. Godver :roflol:

Die beelden :roflol: en dan achteraf rape roepen :o

Title ix is echt een ding op unis in Amerika, guilty until proven innocent. De sjw millenial dream. Feiten zijn immers niet alleen racistisch, maar ook mysogyn.

Dan moeten ze telkens voor een volledig zwarte cast gaan? :thinking:
Voor de diversiteit had er een token black guy in het evil mercenary white guy team moeten zitten reeee. Nee hoor ze moeten niks en ik heb ook genoten van de film, sowieso is Denzel baas en de onderliggende boodschap was goed. Ik kijk alleen ook naar symboliek en culturele rollen van films en dat viel op.

Nog wel meer films gezien dit jaar met precies hetzelfde. Die met Dwayne Johnson geloof ik ook. Leuke films en leuke acteur(s) verder, maar toch..

Er is een grotere tendens gaande. Zie ook de nieuwere Star Wars films waar leidende personages vrouwen of gekleurd moeten zijn en alle voormalige sterke blanke rollen worden gedenigreerd.

Deadpool 2 waar Domino wiens tekenende kenmerk blank met een zwart vlekje is dat letterlijk zwart/wit omgekeerd moet worden om een donkere actrice te casten. Pokemon moet een donkere acteur hebben voor een blank personage. Ik kijk het niet eens maar blijkbaar zijn in The Walking Dead alle relaties cross-ratial of non-hetero geworden en alle leiders vrouw.

Het is kunst dus overal wordt over nagedacht en heeft een betekenis, van hoe groot iets in beeld komt tot de kleinste details in symboliek. Waarom moet het dan zo? My propaganda sense is tingling.

Laatst bewerkt:
Er is een grotere tendens gaande. Zie ook de nieuwere Star Wars films waar leidende personages vrouwen of gekleurd moeten zijn en alle voormalige sterke blanke rollen worden gedenigreerd.
Alle (oude) blanke mannen zijn sukkels in de nieuwe SW films. Eigenlijk is het ook allemaal Luke's schuld. Dat past prima in de trend, de helden van vorige generaties zijn daders.

Doet me ook hieraan denken
https://tpo.nl/2018/11/15/politiek-links-presenteert-ons-de-apocalyptische-versie-van-vrijheid/

Had eigenlijk wel verwacht dat @Derksen deze zou posten.

Terug
Naar boven