AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Waar was Amnesty toen o.a. het demonstreren voor Pegida onmogelijk werd gemaakt, of de idioten die 4-5 Mei willen afschaffen. KOZP heeft vooraf bedacht dat met zoveel hooligans op de been, die het niet meer zeiden te pikken, het weleens uit kon lopen op geweld en racistische spreekkoren, weet je wat we gaan ons dit jaar voorbeeldig gedragen en filmen de andere partij wanneer ze lekker fout doen. Dat gaat erin als zoete koek bij msm en eisen we het morele gelijk op. Scheelt ook weer ieder dorp te bezoeken om het af te dwingen. Men vergeet daarbij dat miljoenen Nederlanders helemaal niet racistische uitlatingen doen en het geen bal kan schelen wat men in Amsterdam doet, en ook niet af gaat reizen om daar iets af te gaan dwingen- zoals KOZP al jaren doet. Met steun van allerlei dubieuze en minder dubieuze sponsoren.

Kortom er was en er is nooit een racistisch probleem met Zwarte Piet geweest.
Het echte probleem is inderdaad: "verongelijkte lui die al jaren lang op valse gronden onredelijke verwijten maken en dito eisen stellen".

Geef ze een precedent en een podium en je hebt voor eeuwig last van nationaal zeurende aambeien.

Daar is Simone weer.

Gemarginaliseerde groep, die overal in alle media mag komen opdraven.
EDIT: Hoe 1984 wil je het hebben trouwens? Gaat met het geschiedenisonderwijs in Texas ook al de "goede" kant op.

KOZP: We willen een "inclusief" feest voor "alle kinderen", daarom maken we de intocht voor deze kinderen een hel.
HaKrn: No you don't (in het Engels natuurlijk, de favoriete taal van de activisten), wij komen op voor de kinderen.
KOZP: Hoe durven ze onze demo te verpesten, terwijl wij alleen maar opkomen voor de kinderen, laten we de kaart trekken.

Disclaimer: ik ben tegen geweld, ik wil alleen het absurdisme laten zien.
Ik ben dus wel voorstander van geweld omdat dit het enige is dat echt werkt. Ik heb het dan niet over een paar schreeuwende hooligans maar over hit squads die al deze linkse malloten laten verdwijnen.

Ik ben dus wel voorstander van geweld omdat dit het enige is dat echt werkt. Ik heb het dan niet over een paar schreeuwende hooligans maar over hit squads die al deze linkse malloten laten verdwijnen.
giphy.gif

Waar was Amnesty toen o.a. het demonstreren voor Pegida onmogelijk werd gemaakt, of de idioten die 4-5 Mei willen afschaffen. KOZP heeft vooraf bedacht dat met zoveel hooligans op de been, die het niet meer zeiden te pikken, het weleens uit kon lopen op geweld en racistische spreekkoren, weet je wat we gaan ons dit jaar voorbeeldig gedragen en filmen de andere partij wanneer ze lekker fout doen. Dat gaat erin als zoete koek bij msm en eisen we het morele gelijk op. Scheelt ook weer ieder dorp te bezoeken om het af te dwingen. Men vergeet daarbij dat miljoenen Nederlanders helemaal niet racistische uitlatingen doen en het geen bal kan schelen wat men in Amsterdam doet, en ook niet af gaat reizen om daar iets af te gaan dwingen- zoals KOZP al jaren doet. Met steun van allerlei dubieuze en minder dubieuze sponsoren.

:thumbup:

‘Gelukkig verkiezen velen met mij hoop boven angst’

Onder de Erasmusbrug, op het Willemsplein in Rotterdam, schijnt de zon. Wie omhoog kijkt, heeft zicht op een uitgerold spandoek met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’.

Het is de dag van de intocht van Sinterklaas. Beneden merken we niets van de confrontaties, daar boven ons, tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. Hier staan mensen in de rij voor warme chocolademelk. Ze dansen met hun kinderen op Sinterklaasliedjes. Alle nationaliteiten, kleuren, naast en door elkaar. De Pieten zijn zwart, met roetvegen of ongeschminkt. Hun uiterlijk kan de kinderen geen moer schelen. Zij willen pepernoten. Wanneer Sinterklaas voorbijrijdt, rennen de ouders - kinderen op de schouders – in diens richting: ,,Zie je hem!?‘’

Ik ren mee met mijn zoontje en raak geëmotioneerd. Wat is dit? ‘Ik voel het ook’, zegt mijn zus, die mee is met haar kinderen. Het is de ontroering bij het zien van die ouders, die hun kind blij willen maken. Met op de achtergrond (letterlijk) beelden van de huidige politieke en culturele maatschappelijk strijd.

‘Beste strijders’, met die aanhef spoorde Kick Out Zwarte Piet medestanders aan om te gaan demonstreren. De bereidheid om Zwarte Piet aan te passen is allang getoond. Het bewustwordingsproces is volop gaande. Een goede ontwikkeling, Waarom dan uitgerekend tijdens de intocht weer demonstreren? Elk jaar opnieuw. Dan wil je strijd, geen vrede. Dit geldt ook voor pro-Zwarte Piet demonstranten die op deze dag de straat opgaan en of het Sinterklaasfeest (online) besmeuren met racistische leuzen. Wat we dit weekend zagen, was walgelijk, eng en onacceptabel.

De discussie over Zwarte Piet radicaliseert steeds verder. Als je je niet schaart in een van de kampen – pro-Piet of anti-Piet - word je niet gehoord. Ik kreeg persoonlijk te maken met de onverdraagzaamheid van de antiracisme-club. De activisten, die zeggen zich in te zetten voor ‘diversiteit, dialoog en inclusiviteit’, bleken al even onverzoenlijk als hun tegenstanders.

Het opiniërend praatprogramma De Nieuwe Maan, dat ik presenteer, besteedt regelmatig aandacht aan het thema racisme. Ik zat er nog niet, of een aantal activisten sprak zijn ongenoegen uit en of weigerde bij ons aan te schuiven. Blijkbaar heb ik de ‘verkeerde mening’. Zij gaan het debat dus uit de weg. Ik noem dit uitsluiting.

Weinig mensen beseffen dat ook het antiracisme kamp intolerant en onredelijk kan zijn. Onze bestuurders al helemaal niet. Die hadden alle demonstraties moeten verbieden wegens het gevaar voor de openbare orde. Maar in Eindhoven koos de burgemeester er zelfs openlijk voor om partij te kiezen voor de tegenstanders van Zwarte Piet. Blijkbaar is het inmiddels: ‘voor of tegen’. Je staat onder de brug, of op de brug.

Maar ik laat me niet in een kamp drukken. En gelukkig kiezen velen, met mij, hoop boven angst. Zwart, blank, bruin, geel, christelijk, moslim, jood: wij willen verzoening, dialoog en veroordelen racisme ook keihard. Die verbinding moeten we gezamenlijk afdwingen. De meerderheid kan niet langer blijven zwijgen. Spreek je uit, tegen de cultuurstrijd waar onze samenleving in wordt gezogen. Wij, het midden, wij moeten het verschil maken.

Ik ben nu wel benieuwd hoeveel van de mensen die in dit topic actief zijn ook echt de staat op zijn gegaan om onze zwarte kindervriend moreel te steunen. :D

180423-Werk-1024x683.jpg
:roflol:

shrug

Wanneer je als PvdA eens een keer je hypocriete waffel moet houden.

Terug
Naar boven