Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Nieuws is handel. Handel wordt geselecteerd voor meer en minder specifieke doelgroepen. Doelgroepen kunnen worden gerangschikt naar leeftijden, interesses, opleiding, inkomen, afkomst en meer. Je zal dus m.i. niet één maar eerder tientallen nieuwsbronnen moeten raadplegen wil je enigszins een wijde blik kunnen werpen op datgene wat jouw interesse heeft.
Gevaar zit 'm erin dat je in je eigen informatie-bubble terecht komt. Alleen maar bronnen aanklikt waar je het over het algemeen mee eens bent. Dan begint de wereld erg eenzijdig gekleurd uit te zien. Dat begint al bij google. Wanneer je al een tijdje veel op Conservatives zoekt zie je niet zo gek veel Democrats meer in je zoekresultaten (en andersom). Je komt op die manier makkelijk in een informatie trechter terecht.

Kortom....blijf zelf beoordelen wat je tot je neemt.

Nieuws is handel. Handel wordt geselecteerd voor meer en minder specifieke doelgroepen. Doelgroepen kunnen worden gerangschikt naar leeftijden, interesses, opleiding, inkomen, afkomst en meer. Je zal dus m.i. niet één maar eerder tientallen nieuwsbronnen moeten raadplegen wil je enigszins een wijde blik kunnen werpen op datgene wat jouw interesse heeft.
Het jammere is dan weer dat dat weer een enorme tijdsinverstering vergt.

Blijkbaar is er geen markt voor een nieuwsplatform dat feiten weergeeft en er dan verschillende meningen aan toevoegt.

De Telegraaf doe dat weleens dan hebben ze twee personen die allebei ergens een mening over geven. Een dubbelinterview tussen Hiddema en Spong geeft ook al snel zoiets.

Een gesprek is wel vaak lastig als je geen common base hebt.

@Mentat Trouw geeft ook nog wel eens conflicterende meningen weer.

Sja, ik/wij vinden het een goede krant. Maar...time is a b*ch, maar al te vaak worden er vooral koppen gesneld.:huilen:

Sja, ik/wij vinden het een goede krant. Maar...time is a b*ch, maar al te vaak worden er vooral koppen gesneld.:huilen:
Ik kocht m echt voor de achtergronden en genoot van de columns , niet voor het vluchtige nieuws en waan van de dag. Misschien moet ik daar maar weer eens aan beginnen of iets met Blendle gaan doen ofzo.

Als ik zo nu en dan een Telegraaf doorlees vind ik sommige artikelen, invalshoeken en columns beter en origineler dan de NRC.

Wij hadden eerst een abonnement op het NRC next plus.
Op een bepaald moment vonden we het niveau echt weldoor het ijs zakken.

Daarnaast zag ik steeds vaker artikelen die door de week in de NRC next stonden en dan in het weekend in de PLUS-editie nog eens werden uitgediept. Kan je net zo goed alleen de de weekend variant kopen.

Uiteindelijk bij Trouw uitgekomen. Is ook omdat mijn interessegebied vooral binnen de sociale vlakken ligt, en wat minder bij de meer harde financiele/technische ontwerpen.

Ik kocht m echt voor de achtergronden en genoot van de columns , niet voor het vluchtige nieuws en waan van de dag. Misschien moet ik daar maar weer eens aan beginnen of iets met Blendle gaan doen ofzo.

Als ik zo nu en dan een Telegraaf doorlees vind ik sommige artikelen, invalshoeken en columns beter en origineler dan de NRC.
Ik vind de telegraaf echt het meest vreselijke wat er te krijgen is op het gebied van “nieuws”.

Als ik de kop van Gordon op de voorpagina zie staan, haak ik af.

Ik vind de telegraaf echt het meest vreselijke wat er te krijgen is op het gebied van “nieuws”.

Als ik de kop van Gordon op de voorpagina zie staan, haak ik af.
Wat dat betreft heb ik het idee dat juist dat aspect van de Telegraaf, helaas, door andere media worden overgenomen.

Dat vind ik jammer, want dat is niet wat ik met sommige bedoelde.

trolol.png

Veroordeeld voor drugsfeiten en verkrachting, maar Marokko weigert crimineel terug te nemen dus komt hij vrij
Ons land is er niet in geslaagd om de geradicaliseerde Mustapha Bali uit te wijzen. Marokko, zijn herkomstland, weigert hem terug te nemen. Dus zat er uiteindelijk niets anders op dan de zware jongen vrij te laten, bericht Het Laatste Nieuws maandag.

Bali zat een celstraf van 17 jaar uit, vooral voor drugsfeiten, maar in mei 2018 kreeg hij nog eens 3 jaar voor een verkrachting. De man is de broer van Samira Bali. Zij zit een celstraf van 27 jaar uit voor het vermoorden van haar ex-vriend en is getrouwd met teruggekeerde Syriëstrijder Younes Delefortrie. Volgens informatie van de krant is Mustapha Bali geradicaliseerd.

Ex-staatssecretaris Theo Francken (N-VA) trok Bali’s verblijfspapieren in – hij heeft alleen de Marokkaanse nationaliteit – om hem te repatriëren. Maar Franckens opvolgster Maggie De Block (Open VLD) zegt dat Marokko ondanks “heel wat inspanningen” blijft weigeren om hem reisdocumenten te bezorgen. En omdat de maximale vasthoudingstermijn van acht maanden intussen bereikt is, moest Vreemdelingenzaken hem dus vrijlaten. “Politie en inlichtingendiensten werden op de hoogte gebracht.”

Bali is vrij, maar hij heeft geen papieren en is hier dus illegaal. Vraag is ook of hij niet gewoon terug naar de gevangenis moet, omdat hij veroordeeld is tot drie jaar. “Maar tegen die straf hebben we hoger beroep aangetekend. In afwachting van dat proces is hij vrij”, zegt advocaat Bart Vosters.
:roflol:

Witte privilege! Oh wacht..

Rechtssysteem van NL is een grap

Een slechte ook nog eens..

https://panorama.nl/misdaad/binnenland/taakstraf-statiegeld-20-uur

Statiegeld
Een 27-jarige man uit Dordrecht heeft de Albert Hein in het Brabantse dorpje Mill opgelicht voor maar liefst €3,30. De verdachte haalde in de supermarkt flesjes uit twee bierkratten en zette die in de statiegeldmachine, meldt De Gelderlander.
Op de stapel
Toen medewerkers van de supermarkt de man betrapten, zei hij: “Geef mij maar een boete. Die leg ik thuis wel op de stapel.” Die uitspraak schoot de politierechter in het verkeerde keelgat. Ook kwam hij niet opdagen tijdens de zitting, ondanks de reclassering contact met hem had opgenomen. Door die houding ging de rechter mee met de eis van het Openbaar Ministerie: een taakstraf van twintig uur. Die zou namelijk moeilijker zijn om te ontlopen.

Ik mag het Nederlandse rechtssysteem eigenlijk wel.

Ik mag het Nederlandse rechtssysteem eigenlijk wel.
Is te soft, criminelen kunnen heel veel geld verdienen in een korte periode door zich bezig te houden met wat verboden is. Het risico, taakstraf, voorwaardelijk of een hele korte periode brommen.
Na die korte periode hebben ze nog steeds veel meer geld dan jij en ik ooit bij elkaar kunnen sparen door wit te werken.

Om maar 1 voorbeeld te noemen

Daarnaast, genoeg lui gesproken die in zich in de criminaliteit bevinden die zelf zeggen helemaal niet onder de indruk te zijn van het rechtssysteem. Als zij die de wet overtreden dit beeld al hebben, dan doe je toch iets fout.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Is te soft, criminelen kunnen heel veel geld verdienen in een korte periode door zich bezig te houden met wat verboden is. Het risico, taakstraf, voorwaardelijk of een hele korte periode brommen.
Na die korte periode hebben ze nog steeds veel meer geld dan jij en ik ooit bij elkaar kunnen sparen door wit te werken.

Om maar 1 voorbeeld te noemen

Daarnaast, genoeg lui gesproken die in zich in de criminaliteit bevinden die zelf zeggen helemaal niet onder de indruk te zijn van het rechtssysteem. Als zij die de wet overtreden dit beeld al hebben, dan doe je toch iets fout.

In Nederland staat een "carierre als TopCrimineel" daarom al een tijdlang bovenaan in het kans-profiel..... :rolleyes:

Terug
Naar boven