Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Arnoud van Doorn
Wat vindt Greet daar zelf van? Of laat hij zich hier niet over uit?
Uitermate zwak. Dit was nou net een kans voor Wilders, juist wanneer ogen op hem gericht zijn en misschien niemand het verwacht, dat er in NL vrijheid van godsdienst is en je van orthodox christen een moslim kunt worden- had er desnoods bij gezet dat dit mag en kan zonder daarvoor gevaar te lopen. In plaats daarvan komt hij met een of ander nietszeggend prul dat alleen maar polariseert. Daarin lijkt hij precies op datgene wat hij tot zijn corebusiness heeft gemaakt.Eng ventje, met die "extremistische" gasten kan het ook alle kanten op gaan, zo blijkt maar weer.
Wat vindt Greet daar zelf van? Of laat hij zich hier niet over uit?
Joke "the joke" Schauvliege...Klimaatminister Joke Schauvliege (CD&V) excuseert zich voor een toespraak die ze afgelopen weekend gaf. Daarin noemde ze de klimaatmarsen “opgezet spel” en “in scène gezet” om haar tegen te werken. “Ik heb duidelijk een fout gemaakt”, reageert ze nu in De Ochtend. Ook geeft ze toe nooit contact gehad te hebben met de Staatsveiligheid, hoewel ze het tegendeel beweerde. “Maar ik heb niet het gevoel dat ik gelogen heb.”
Uitermate zwak. Dit was nou net een kans voor Wilders, juist wanneer ogen op hem gericht zijn en misschien niemand het verwacht, dat er in NL vrijheid van godsdienst is en je van orthodox christen een moslim kunt worden- had er desnoods bij gezet dat dit mag en kan zonder daarvoor gevaar te lopen. In plaats daarvan komt hij met een of ander nietszeggend prul dat alleen maar polariseert. Daarin lijkt hij precies op datgene wat hij tot zijn corebusiness heeft gemaakt.

Ik word moe van ministers die een functie krijgen waarin ze totaal geen achtergrond hebben. Waarom is een advocate minister van landbouw?

Ik neem aan dat Wilders de grondwet respecteert en ga er daarom gemakshalve vanuit dat hij wel degelijk voor vrijheid van godsdienst is. Kan hij zich daar niet mee vereenzelvigen dan zal hij misschien naar hongarije moeten verhuizen, daar lappen ze allerlei grondrechten aan de laars en wie kritiek heeft verliest zijn of haar baan, maakt kans op een enkeltje richting gevangenis of erger.Wilders is toch juist helemaal niet voor vrijheid van godsdienst? Willen de-islamiseren en de koran verbieden is geen verbindende bruggen bouwen.![]()
Wilders zegt vaak genoeg dat het hem niet gaat om de moslims die gewoon mee doen en zichzelf binnen de kaders van de wet gedragen. Juist door telkens een deel van een identiteit van deze groep welwillenden compleet af te branden bereik je het tegenovergestelde. En Joram is toch geen haatbaard die in oorlog met ons is? Wilders zou er in mijn ogen goed aan doen door soms eens wat gematigder te zijn, dat komt zijn bereik ten goede. Wilders heeft namelijk genoeg goede punten, maar door dit soort kleine denken is het goed dat er het FVD is. Ik weet niet maar in deze samenleving zal je toch met zijn allen moeten samenleven. Eens dat wie zich daar niet aan wilt conformeren allerlei opties moeten zijn maar dat geldt net zo goed voor telkens weer polariserende figuren die datgene worden waar ze zo tegen prediken.Tolerantie richting ideologie die in oorlog is met 'ons' lijkt me ook geen wijsheid. De x% lieverdjes zijn minstens usefull idiots en gaan je niet redden als de haatbaarden voor je deur staan.
Denk wel dat je kunt stellen dat de grondwet schenden eigenlijk centraal staat in z'n verkiezingsprogramma. Ben wel benieuwd of daar nog een redelijke uitvoering bij bedoeld is of het alleen maar onderbuikgevoelens moet aanspreken.Ik neem aan dat Wilders de grondwet respecteert en ga er daarom gemakshalve vanuit dat hij wel degelijk voor vrijheid van godsdienst is. Kan hij zich daar niet mee vereenzelvigen dan zal hij misschien naar hongarije moeten verhuizen, daar lappen ze allerlei grondrechten aan de laars en wie kritiek heeft verliest zijn of haar baan, maakt kans op een enkeltje richting gevangenis of erger.
Ohja dat is ook zo, dat gaat inderdaad niet samen met die tweet.Wilders zegt vaak genoeg dat het hem niet gaat om de moslims die gewoon mee doen en zichzelf binnen de kaders van de wet gedragen.
Een usefull idiot, I guess. Ik ben persoonlijk banger voor hen trouwens, de haatbaarden kun je makkelijk herkennen en doen dingen waar je je direct voor kunt/mag beschermen. Gewoon terugschieten zeg maar. Mensen die democratisch handelen om je 'uit te roeien' zijn lastiger, of dat nou op hun teentjes getrapte gematigde moslims zijn of slinkse sjw's die de kulaks willen doen boeten.En Joram is toch geen haatbaard die in oorlog met ons is?
Wilders was voor Pim Fortuyn nog heel gematigd he. Lijkt veel talking points van hem overgenomen te hebben. Minder eloquentJuist door telkens een deel van een identiteit van deze groep welwillenden compleet af te branden bereik je het tegenovergestelde.
...
Wilders zou er in mijn ogen goed aan doen door soms eens wat gematigder te zijn, dat komt zijn bereik ten goede. Wilders heeft namelijk genoeg goede punten, maar door dit soort kleine denken is het goed dat er het FVD is. Ik weet niet maar in deze samenleving zal je toch met zijn allen moeten samenleven. Eens dat wie zich daar niet aan wilt conformeren allerlei opties moeten zijn maar dat geldt net zo goed voor telkens weer polariserende figuren die datgene worden waar ze zo tegen prediken.

Fortuyn was veel gematigder dan Wilders nu geworden is. Fortuyn dacht in mensen en oplossingen voor mensen. Bij Wilders wantrouw ik dit van tijd tot tijd, hij lijkt alleen maar zijn achterban te willen voeden. En of dat nou altijd gezond voedsel is waag ik te betwijfelen. Wat heeft Wilders eigenlijk bereikt in zijn 20 jarige politieke loopbaan. Geen zak. Het is een ras opportunist. Dat zijn veel politici natuurlijk, maar soms stoor ik me aan bepaalde mechanismen waar hij overduidelijk gebruik van maakt. Dat is zijn goed recht overigens en doordat hij dat niet schuwt maakt hem ook tot een technisch goed politicus. In zekere zin wordt hij omhoog gehouden dankzij de groep die hij constant noemt. Zonder beveiliging, zonder dreiging en zonder radicale gekken zou hij een duikeling in de peiling maken van heb ik jou daar. Want dan valt zijn verhaal als een kaartenhuis in elkaar. Als ik een beetje een extremist zou zijn zou ik daar zeker toe oproepen, zorg dat Wilders geen of minder munitie heeft. Helaas heeft Wilders zoveel vijanden dat dat wereldwijd zou moeten gebeuren en dat zal niet gebeuren. Daar zorgt Wilders overigens ook wel voor. Ze hebben elkaar nodig. Een ontzettend trieste conclusie.Wilders was voor Pim Fortuyn nog heel gematigd he. Lijkt veel talking points van hem overgenomen te hebben.
Te veel tolerantie leidt tot intolerantie. Onherroepelijk. Kan wat mij betreft naast de stelling van pythagoras geplaatst worden.En als we dat wel doen lokt dat weer radicalisering uit.

Op intellectueel vlak komt Wilders niet eens in de buurt van Pim. Ik kan me ook niet voorstellen dat Pim in zee was gegaan met bv. Vlaams belang. Hij leek namelijk wel te beseffen dat het een doodlopend spoor is.Lijkt veel talking points van hem overgenomen te hebben. Minder eloquent![]()
Een beetje intolerant doen voordat we uiteindelijk zelf te ver uit onze slof schieten kan ook weer wijsheid zijn.Te veel tolerantie leidt tot intolerantie. Onherroepelijk. Kan wat mij betreft naast de stelling van pythagoras geplaatst worden.