Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In Kojo, een yezididorp in het noorden van Irak, is vandaag het eerste massagraf van Islamitische Staat opgegraven. Dat gebeurde in aanwezigheid van Nadia Murad, in 2018 de winnares van de Nobelprijs voor de Vrede en de stem van de uitgemoorde minderheid.
Het openen van het massagraf en het opgraven van de lichamen voor identificatie zal meer duidelijkheid brengen over het lot van de honderden inwoners van Kojo. Dat zegt de VN, dat onderzoekt of de moorden een genocide waren.
In het dorp werden mogelijk honderden mannen en vrouwen geëxecuteerd toen IS-strijders de plek waar ook Murad vandaan komt bestormden. De 25-jarige vrouw was zelf een seksslavin van IS, en ijvert nu samen met advocate en mensenrechtenactiviste Amal Clooney voor de erkenning van de misdaden begaan door IS.
Tijdens hun snelle opkomst in Irak veroverden de jihadisten van IS bijna een derde van het land, en ontvoerden ze meer dan 700 vrouwen en kinderen in Kojo. Van vrouwen en meisjes ouder dan negen werden seksslaven gemaakt, terwijl jongens ouder dan zeven werden opgeleid tot kindsoldaten.
Volgens de autoriteiten worden vandaag enkel en alleen al in de provincie Nineveh, waar de Iraakse IS-hoofdstad Mossoel ligt, nog meer dan 7.200 mensen vermist, waaronder meer dan 3.000 yezidi.
That Aussie shitposting sheep fucker got some good shots in

Mooi!Een 37-jarige Bruggeling zit in de cel op verdenking van ‘grooming’. De dertiger maakte online een 12-jarig meisje het hof en wou effectief met haar afspreken. Tijdens hun date daagde echter de politie op in plaats van het kind. “Ik dacht dat ze al 17 was”, is de uitleg van de verdachte.
De gesprekken tussen de man - een vader van twee kinderen - en het 12-jarig meisje waren al een hele poos bezig. Via Facebook en Instagram kwam de Bruggeling in contact met haar. Ze stuurden foto’s en video’s naar elkaar en maakten na verloop van tijd een afspraak om elkaar in het echt te ontmoeten. Dat afspraakje moest normaal gezien woensdag plaatsvinden, maar in plaats van het meisje daagde de politie op. Ze sloegen de dertiger in de boeien. Dinsdag verschijnt hij een eerste keer voor de raadkamer. Hij wordt verdacht van ‘grooming’, een term die evenveel betekent als volwassen mannen die minderjarige slachtoffers online benaderen, hun vertrouwen winnen en hun seksuele remmingen proberen minderen om uiteindelijk met de kinderen af te spreken.
7news gelooft de navy seal copy pasta in z'n manifesto
![]()
![]()
Bruggeling (37) probeert 12-jarig meisje online te versieren: politie daagt op tijdens afspraakje
Mooi!

Had geen enkele moeite het filmpje te kijken (vermakelijke memes ook) en ik zal niet de schijn opwekken dat dat vanwege de afstand is.
Het is ook geen bewuste extreemrechtse afweging maar ik denk onderliggend in de menselijke aard. Beelden van moorden op afrikaners doen me ook meer, en van de europeesche slachtoffers van aanslagen enzo.
Alleen filmpjes met dieren kan ik niet kijken.
Ik kan me ook goed vinden in veel van z'n manifesto en ik weet dat heel veel europeanen zich net zo voelen. Dit is geen depressieve gek geweest met waanbeelden maar gewoon iemand die tot uitvoering heeft gebracht wat er al lang aan zat te komen.
Niemand is heilig en de collectieve signalen zijn zo duidelijk dat ik me eigenlijk verbaas hoe weinig geweldadige tegenreactie er is geweest op de moslim problemen.
Sinds de eerste onthoofding die ik zag in 2004 ongeveer doet het je steeds minder. Kartel of gevangenis moorden hoe bruut ook doen mij niks meer. Vermaak mij er ook niet mee, maar toch kijk je het...nieuwsgierigheid die het wint?
Dan valt het Christchurch filmpje enorm mee.