AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Bij De Slimste Mens was hij niet onaardig. Maar zo een vuil hok past eigenlijk wel bij hem.
Lijkt mij een type dat door de subsidie maffia in leven wordt gehouden, en wordt gebracht net zo lang totdat mensen denken dat hij aardig is om naar te kijken. Hetzelfde idee kreeg ik toen ik vrij recent een voorstelling in een museum bekeek. Het was gewoon slecht maar door veel gewauwel er omheen leek het net alsof het toch iets was. Sommige mensen gaan daar dan ook in mee, anderen kijken een beetje warrig en gaan naar het volgende stuk. Ik ben niet per se tegen, want een ieder is vrij om zich te uiten via welke kunstvorm dan ook, maar soms moet er gewoon gezegd worden dit is zo slecht dit kan je alleen tentoonstellen op eigen kosten.

Linksmens privilege

Kunst vroeger:

7XuPGz9.jpg

Kunst nu:

22829ad5518214b198f88846f9970ccc76d29f35.gif

Laatst bewerkt:
Onder de noemer abstract kan je tegenwoordig alles laten doorgaan als kunst. Zo is een scheet laten in een glas een aanklacht tegen de consumptiemaatschappij.

Laatst bewerkt:
Mijn ex begeleidde veel kunstenaars, ze moest een oordeel geven of een subsidieverklaring wel of niet gerechtvaardigd was. Een aantal zijn ook echt doorgebroken, en sommigen zelfs internationaal. Maar er waren ook velen waarvan ik dan gekscherend weleens zei dit kan je zakelijk niet ontwikkelen want er is onvoldoende sprake van talent. Maar wel (tien)duizenden subsidie. Ik wist toen aardig goed hoe die stromen liepen en het is niet zo dat het zomaar werd weggeven maar er is wel een heel vaag netwerk dat geld toekent op basis van bepaalde criteria. Deze worden samen met diverse partijen opgesteld en de kunstsector zit daar heel diep in. Het is net niet dat de slager het eigen vlees moet keuren maar als buitenstaander kan je dat idee wel krijgen. Er is zoveel rommel. Evengoed gezellig gehad met die (latente) homo's. Zuipen en vreten gaat ze zeer goed af.

Kunst met een grote K(ak)

Laatst bewerkt:

En mij dan gek aankijken als ik het heb over geboortebeperkingen c.q. verplicht steriliseren.

Je zal maar zo'n stem hebben als die verslaggever.

Slijptol, het moment dat ik zijn stem hoor is Mn muis al rechtsbovenin de hoek...

Wat is dit toch. Sodemieter op met je Che.
Ga binnenkort een standbeeld laten plaatsen van Bin Laden.

Lijkt er niet eens op

Christian Jankowski onderzoekt de grens tussen wat privé en wat publiek is. Eén van zijn eerste videowerken is The Hunt, waarin hij met pijl en boog in een supermarkt op jacht gaat naar voedsel. Onverstoorbaar schiet hij boter, kip, eieren en groente, tot hij eruit wordt gezet door de beveiliging. Het is een humoristische, maar ook kritische film, die vraagtekens zet bij onze consumptiemaatschappij.
:roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven