- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar doen we niet aan mee.
Groot gelijk, op de werkvloer dient de gangbare taal gesproken te worden.Twee medewerkers van ziekenhuis zaten druk te kletsen in waarschijnlijk het Turks, werd er niet goed van. Verzocht een kamer te zoeken of NL te spreken. Ze keken mij enigszins vertwijfeld aan en vertrokken. Geen idee of ik recht van spreken heb.
Zn gigantische hekel aan zulke dingen, is gewoon asociaal. Ik had ook serieus een klacht ingediend als het daadwerkelijk werknemers waren.Twee medewerkers van ziekenhuis zaten druk te kletsen in waarschijnlijk het Turks, werd er niet goed van. Verzocht een kamer te zoeken of NL te spreken. Ze keken mij enigszins vertwijfeld aan en vertrokken. Geen idee of ik recht van spreken heb.
Verpleegsters. Ik stoor me er niet gauw aan maar het was verder muisstil en werd er niet goed van. Baliemedewerker zat in haar eigen wereld dus besloot er iets van te zeggen.Zn gigantische hekel aan zulke dingen, is gewoon asociaal. Ik had ook serieus een klacht ingediend als het daadwerkelijk werknemers waren.
Ach, ze zijn slechts 20 jaar te vroeg..Groot gelijk, op de werkvloer dient de gangbare taal gesproken te worden.
Aha, dus al die 3e en 4e generatie Marokkanen en Turken wonen hier niet maar zijn slechts op vakantie.wat ik altijd krom vindt.
We zeuren in Nederland enorm op allochtonen die geen Nederlands praten maar in hun moerstaal.
Ook in winkels, als ze bij de kassa tegen elkaar Turks praten en je het niet verstaat.
Maar als we zelf op vakantie zijn, ergens in een winkel, ga je dan in het engels overleggen met je gezelschap?
Als je jezelf het beste uit kan spreken in een bepaalde taal, en die ander ook, waarom zou je dan in een andere taal spreken?
Ja ik geef toe, als ik op straat loop dan erger ik me ook groen en geel aan de buitenlandse taal. Vooral bij jongeren die hier geboren zijn.
Maar bij ouderen die misschien 1e generatie hier zijn, snap ik best dat ze hun moedertaal spreken.
Op de werkvloer is het natuurlijk anders, maar ook daar een kleine kanttekening: veel Nederlanders werken in het buitenland of lopen stage, en je bent daar met een andere Nederlander, wordt er dan ook verwacht om de universele taal te spreken onderling? Ik zou in een gewoon gesprek dan Nederlands praten.
Aha, dus al die 3e en 4e generatie Marokkanen en Turken wonen hier niet maar zijn slechts op vakantie.
Verpleegsters al helemaal...Verpleegsters. Ik stoor me er niet gauw aan maar het was verder muisstil en werd er niet goed van. Baliemedewerker zat in haar eigen wereld dus besloot er iets van te zeggen.
Goeie comebackwerken doen ze in ieder geval niet, dus je zou wel kunnen zeggen dat ze op vakantie zijn hier ja.