AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

En waarom denk je dat dit van toepassing zou zijn op mij? Pensioen? Laat me niet lachen. AOW? Idem :roflol:
Je moet sowieso niet onverantwoord omgaan met geld :dunno:
Zo dat je een realistisch beeld krijgt en ziet dat 1 a 2 miljoen in eens niet zo veel meer is...……….

Zo dat je een realistisch beeld krijgt en ziet dat 1 a 2 miljoen in eens niet zo veel meer is...……….

:roflol:

tenor.gif

Nou, 2 miljoen is best veel om te hebben op het moment dat je met pensioen gaat. Als je rekening houd met 20 jaar die je nog te gaan hebt, en het gewoon allemaal op kan maken heb je een ton per jaar te verbrassen.

Nou, 2 miljoen is best veel om te hebben op het moment dat je met pensioen gaat. Als je rekening houd met 20 jaar die je nog te gaan hebt, en het gewoon allemaal op kan maken heb je een ton per jaar te verbrassen.
Steks, het gaat hier om het plaatje USA...……………………………………….. En vergeet dan ook geen 40k per jaar aan inflatie mee te rekenen ???

Wat valt hier nog aan toe te voegen? Gelukkig begrijpt er in ieder geval iemand @chrisk wel wat ik bedoel.

Dat je alle mensen weer over 1 kam scheert en niet inziet dat hetgeen je beweert niet per definitie de waarheid is voor iedereen. Daarvoor doe je teveel aannames en trek je onrealistische conclusies.

En iemand met 1-2mio USD, omgerekend naar welke currency dan ook, in welk land dan ook, om die straatarm te noemen is gewoon klinkklare kolder.

Dat je alle mensen weer over 1 kam scheert en niet inziet dat hetgeen je beweert niet per definitie de waarheid is voor iedereen. Daarvoor doe je teveel aannames en trek je onrealistische conclusies.

En iemand met 1-2mio USD, omgerekend naar welke currency dan ook, in welk land dan ook, om die straatarm te noemen is gewoon klinkklare kolder.
Nou ja, als jij bij de mensen hoort die 100 procent zeker is dat hij/zij kern gezond blijft met een afbetaald huis in een staat waar de council taxes nihil zijn met een oud boodschappenwagentje en een extreem zuinige leefstijl zou je inderdaad prima vooruit kunnen op 1/2 miljoen USD.. Mocht je risico durven nemen zo als @chrisk aangeeft is het hele plaatje anders en is het leven ietwat leuker. Goed sparen als je niet meer gelooft in het feit dat je straks nog pensioen/AOW krijgt en de ziektekostenverzekering zou verdwijnen of onbetaalbaar zou worden in ieder geval. Suc6!

Steks, het gaat hier om het plaatje USA...……………………………………….. En vergeet dan ook geen 40k per jaar aan inflatie mee te rekenen ???

Die inflatie reken ik niet mee, dat streep ik weg tegen het rendement wat je kan pakken. Daarnaast is het gemiddelde inkomen in USA nog geen $3500 netto per maand, dus heb je 2,5 keer het gemiddelde.

Die inflatie reken ik niet mee, dat streep ik weg tegen het rendement wat je kan pakken. Daarnaast is het gemiddelde inkomen on USA nog geen $3500 netto per maand, dus heb je 2,5 keer het gemiddelde.
Ik zou juist denken dat een beetje salaris in de USA 100k+ is hoor. :)

Bovendien is de rente op mijn spaarrekening momenteel nihil. Uiteraard zou een ieder met 1 a 2 miljoen USD zijn geld wijselijk beleggen, maar ik ga er in dit topic immers van uit dat het hier om een ''dood'' vermogen gaat, je weet nooit wat de beurs doet. Natuurlijk geeft de bank ook hogere rentes dan hier op dit moment het geval is. Mensen met een dure leefstijl zouden zelfs nog redelijk op de loyalty points op de creditcard kunnen leven.

Nou ja, als jij bij de mensen hoort die 100 procent zeker is dat hij/zij kern gezond blijft met een afbetaald huis in een staat waar de council taxes nihil zijn met een oud boodschappenwagentje en een extreem zuinige leefstijl zou je inderdaad prima vooruit kunnen op 1/2 miljoen USD.. Mocht je risico durven nemen zo als @chrisk aangeeft is het hele plaatje anders en is het leven ietwat leuker. Goed sparen als je niet meer gelooft in het feit dat je straks nog pensioen/AOW krijgt en de ziektekostenverzekering zou verdwijnen of onbetaalbaar zou worden in ieder geval. Suc6!

Is ook niet van toepassing op wat ik denk, hoe ik ben etc. Daarom kun je onmogelijk zo generaliseren. Het slaat gewoon nergens op, er zijn nog veel meer wegen die naar USA leiden :) En waarmee je met 1-2mio prima vooruit kunt voor langere tijd.

De ouders van mijn collega hadden in hun werkende leven geen inkomen van 100k+ en behoren niet tot de arme onderklasse.

Daarnaast werk ik bij een Amerikaans bedrijf en heb daardoor dat wat zicht op de salarissen daar, de salarissen in Amerika (bij mijn bedrijf) zijn goed vergelijkbaar met de salarissen hier. Bepaal zelf maar of je een salaris van €100k hier eenvoudig kunt verdienen.

De ouders van mijn collega hadden in hun werkende leven geen inkomen van 100k+ en behoren niet tot de arme onderklasse.

Daarnaast werk ik bij een Amerikaans bedrijf en heb daardoor dat wat zicht op de salarissen daar, de salarissen in Amerika (bij mijn bedrijf) zijn goed vergelijkbaar met de salarissen hier. Bepaal zelf maar of je een salaris van €100k hier eenvoudig kunt verdienen.

@Brutushakt toch makkelijk, beetje bijklussen als doktertje links en rechts #kassa

Je verwacht het ook niet he :emo:

Damn 3600 dollar en geen pensioenstelsel of fatsoenlijke zorgverzekering.. Ik zie het inderdaad... Ik zou niet willen ruilen!!

Waar in Amerika scheelt nogal, in de flyover states zal het heel goed overeenkomen met hier maar daar kun je dan van 70k op je eigen ranch leven, rond SF krijgt zelfs de tech support stagiaire al 100k maar die zal er net van op kamers kunnen om niet onder een brug tussen de drugsverslaafden te hoeven slapen.

In Houston Texas en omgeving.

Waar in Amerika scheelt nogal, in de flyover states zal het heel goed overeenkomen met hier maar daar kun je dan van 70k op je eigen ranch leven, rond SF krijgt zelfs de tech support stagiaire al 100k maar die zal er net van op kamers kunnen om niet onder een brug tussen de drugsverslaafden te hoeven slapen.
Heb wel eens gezien dat zwervers in nyc 6-8k per maand binnen halen met lege flessen verzamelen en nog onder een brug moeten slapen lol

Ligt erg aan waar je woont. Mijn broertje verdiend 150k + wat zijn vrouw binnen brengt.

En zij gaan binnenkort vertrekken uit SF naar Oakland omdat ze de 8500 dollar huur per maand gewoon niet meer kunnen opbrengen.

Terug
Naar boven