XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Gaat andersom ook op he, als jij iemand ergens op aanspreekt en die komt op je af en geeft jou een tik kan dat ook einde verhaal zijn. Elke vorm van geweld moet je als levensbedreigend zien imho.
Jep klopt. Maar waar ik eerder tijdens een opstootje (tijdens uitgaan) een klap uitdeelde zal ik dat nu niet zomaar doen.

Jep klopt. Maar waar ik eerder tijdens een opstootje (tijdens uitgaan) een klap uitdeelde zal ik dat nu niet zomaar doen.
Je kan beter gewoon sorry zeggen al is het jou fout niet. Je wint er niets mee om te gaan vechten. Ja als je wint heb je gewonnen. Maar voor je het weet heb je glas in je gezicht. En voor wat? Dat je iemand per ongeluk tegen zijn jassie aantikt? Of iemand 1 seconde te lang aankijkt?

Ik vind het best wel verontrustend hoeveel mensen het terecht vinden dat je het recht in eigen hand mag nemen met de dood tot gevolg. Ik heb zelfs veel gelezen dat deze vijf 'helden' en lintje zouden moeten krijgen.:eek:

Ik vind het best wel verontrustend hoeveel mensen het terecht vinden dat je het recht in eigen hand mag nemen met de dood tot gevolg. Ik heb zelfs veel gelezen dat deze vijf 'helden' en lintje zouden moeten krijgen.:eek:
Dat vinden we niet alleen dat mag in bepaalde omstandigheden van het strafrecht.

Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.

En gaat dat ook op als een malloot aan de onderbroek van een peuter zit en dan een foto probeert te maken?

En gaat dat ook op als een malloot aan de onderbroek van een peuter zit en dan een foto probeert te maken?
Als je die malloot een tik geeft om hem bij dat kind weg te krijgen en hij valt daarvan onverwacht dood neer dan ja. Als je op internet van die malloot gehoord hebt en hem achteraf opzoekt met een bende om hem te lynchen dan nee.

Het is zonder details wat speculeren maar het is prima aannemelijk dat er rechtvaardige noodweer heeft plaatsgevonden. Of zelfs exces. In soortgelijke gevallen van wat ons gepresenteerd is zou je zo mogen handelen dat de dader kan komen te overlijden.

Maar dat was hier (zeer waarschijnlijk) niet het geval.

Weet jij details waaruit die waarschijnlijkheid blijkt? Als uit het onderzoek van de politie komt dat er met z'n 5en of door iemand daarvan aan noodweer exces is voorbijgegaan dan ok, maar tot die tijd zijn ze toch onschuldig tot anders wordt bewezen en is het in principe gewoon mogelijk dat ze niet strafbaar hebben gehandeld.

Laatst bewerkt:
A US father who found his five-year-old daughter being raped, then beat the attacker to death will not be charged, prosecutors have said.

Maar maar maar iemand doodslaan is eigenrecht en niet proportioneel! In onze cuck fantasieën mag je zo'n geval alleen maar terug verkrachten want dat is nog proportioneel of als je een echt deugend mens bent zeg je alleen maar foei.

Weet jij details waaruit die waarschijnlijkheid blijkt? Als uit het onderzoek van de politie komt dat er met z'n 5en of door iemand daarvan aan noodweer exces is voorbijgegaan dan ok, maar tot die tijd zijn ze toch onschuldig tot anders wordt bewezen en is het in principe gewoon mogelijk dat ze niet strafbaar hebben gehandeld.
Klopt. Ik ben nu ook aan het speculeren.

Maar maar maar iemand doodslaan is eigenrecht en niet proportioneel! In onze cuck fantasieën mag je zo'n geval alleen maar terug verkrachten want dat is nog proportioneel of als je een echt deugend mens bent zeg je alleen maar foei.
Als je echt deugd dan help je de verkrachter want misschien heeft ie wel een moeilijke jeugd gehad.

q8Yl0AO.jpg

Wanneer ???

Lijkt me wel een dure expeditie. Dan moet je nog een shemale inhuren ook.

Wel een verdachte nog, anders is in de basis een volstrekt onschuldig persoon belaagd door 5 mannen in de nabijheid van een kinderspeelplaats.
Het juridische proces zal hem posthum moeten behandelen als verdachte maar dat is niet van toepassing op jouw(hun) handelen uit noodweer anders zou je alsnog eerst een proces moeten afwachten voor je bij nood mag ingrijpen :P

met zijn vijven iemand om het leven brengen is geen noodweer

Terug
Naar boven