MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Nederland behoort tot de strengst straffende landen van Europa. En volgens mij komen er ook minimum straffen aan bij zware delicten en recidive. Als je dan ooit eerder bent veroordeeld voor een zwaar misdrijf, en valt binnen 10 jaar na de straf in herhaling is de rechter verplicht minimaal de helft van de max staf te geven. Een wooninbraak kan dan al minimaal richting 5 jaar gaan.

Mag ook wel, onze inrichtingen zijn in vergelijking tot zelfs België al een 5 sterren hotel. Even los gezien van het feit dat jouw vrijheidsbeperking ansich natuurlijk de straf is. Ook vind ik dat de welvaart van een land waarin alles mogelijk zou moeten zijn, mee mag tellen in de zwaarte van de straf. Dus ik vind het helemaal zo gek nog niet dat we hier tegenwoordig veel zwaardere straffen uitdelen, zeker in het geval van moord en liquidaties.

Mag ook wel, onze inrichtingen zijn in vergelijking tot zelfs België al een 5 sterren hotel. Even los gezien van het feit dat jouw vrijheidsbeperking ansich natuurlijk de straf is. Ook vind ik dat de welvaart van een land waarin alles mogelijk zou moeten zijn, mee mag tellen in de zwaarte van de straf. Dus ik vind het helemaal zo gek nog niet dat we hier tegenwoordig veel zwaardere straffen uitdelen, zeker in het geval van moord en liquidaties.
Wat er in NL meer moet gebeuren is mensen straffen voor relatief lichte vergrijpen. Komen te weinig voor de rechter. Door drukte, onderbezetting enzovoorts. Moet dus meer geld bij. En dat is er veelal niet. Dus krijg je lieden die rijbewijzen kwijt zijn en het kunnen afkopen middels schikkingen. Terwijl dat ook misdrijven zijn. ;) En die tellen natuurlijk ook mee voor het gemiddelde qua strafmaat, als iets niet voor de rechter komt dan telt het niet mee dus wordt er zwaarder gestraft volgens statistiek.

Vrijheidsbeperking is de straf en moet niet te lichtzinnig over worden gedacht. Verder helpt zwaarder straffen bijna niet voor bepaalde zware misdrijven (zoals bij de meeste moorden), kost wel bakken en bakken met extra geld. Jan met de Pet heeft nauwelijks last van moordpartijen, wel van tuig op de straat met relatief lichte vergrijpen.

Wat er in NL meer moet gebeuren is mensen straffen voor relatief lichte vergrijpen. Komen te weinig voor de rechter. Door drukte, onderbezetting enzovoorts. Moet dus meer geld bij. En dat is er veelal niet. Dus krijg je lieden die rijbewijzen kwijt zijn en het kunnen afkopen middels schikkingen. Terwijl dat ook misdrijven zijn. ;) En die tellen natuurlijk ook mee voor het gemiddelde qua strafmaat, als iets niet voor de rechter komt dan telt het niet mee dus wordt er zwaarder gestraft volgens statistiek.

:roflol: I see what you did there :D

Ik heb daarom ook al in eerste instantie mijn initiële post direct genuanceerd :D

Vind het verder ook een prima oplossing dat kleine vergrijpen afgekocht kunnen worden, dat kan extra bijdragen aan de kosten die de langere straffen voor zware vergrijpen met zich meebrengen... WinWin :engel:

Ik heb daarom ook al in eerste instantie mijn initiële post direct genuanceerd :D

Vind het verder ook een prima oplossing dat kleine vergrijpen afgekocht kunnen worden, dat kan extra bijdragen aan de kosten die de langere straffen voor zware vergrijpen met zich meebrengen... WinWin :engel:

Tot op zekere hoogte wel. Maar als je weet dat je het kan afkopen en veel geld hebt dan kan je mooi als aso door het leven gaan.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Voor kleine vergrijpen ben je geen advocaat nodig.
Hoop niet dat je voor een relatief klein vergrijp bij de verkeerde aan het bureau moet aanschuiven dan. Snap wat je bedoelt hoor maar een klein vergrijp kan ook grote gevolgen hebben. Met name op maatschappelijk vlak. Verklaring van goed gedrag etc. Heb je een advocaat die heel scherp is en er is enige ruimte waarbij agenten tot reden kunnen worden gemaand, kan het soms voorkomen worden.

Inderdaad :roflol: was het allemaal maar zo makkelijk.. Je bent vaak overgeleverd aan de grimmen van diverse instanties en veelal wezens met emoties..

Wie niet horen wil, moet voelen. Oog om oog, tand om tand. Prachtige samenleving. Vanuit Middeleeuws perspectief.

Als de primitieve emoties maar hard genoeg worden aangeboord, dan is dat dunne laagje vernis dat wij beschaving noemen in een oogwenk verdwenen.

Maar verbaast het ons? Mij al jaren niet meer.. Puur kijkend naar mezelf ook.

upload_2019-8-26_10-59-28.png
Dit is waarom de Duitsers na 4 dagen over De Dam liepen.

Nee, het verbaast mij eerder dat het nog best lang duurt voordat dingen daadwerkelijk gaan escaleren.

Duurt wat mij betreft zelfs veel te lang op veel vlakken. En vraag me af of we het überhaupt ooit nog eens zullen meemaken.

Dierenactiviste wil aangifte doen van bedreiging tegen zoon Anky van Grunsven
videoEen dierenactiviste die gisteren het EK paardensport in het Rotterdamse Kralingse Bos verstoorde, wil aangifte doen tegen Yannick Janssen van Grunsven. De 14-jarige zoon van dressuuramazone en Olympisch kampioene Anky van Grunsven reageerde via sociale media woedend op de actie van de Vegan Strike Group. Anky van Grunsven heeft de actie van haar zoon afgekeurd en met hem hierover gesproken. ‘Hij handelde in een opwelling’.

:roflol: je komt mensen lastigvallen bij een vrij onschuldige sport en het dan nog raar vinden dat mensen over de rooie gaan ,

ik ken mensen die deze sport beoefenen en deze behandelen hun paarden allemaal zonder uitzondering als prinsesjes ,

er zijn veel kinderen die minder aandacht en liefde krijgen

achterlijk deugvolk ,gadverdamme

Terug
Naar boven