AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Dit is het niveau van een prime time talkshow tegenwoordig. Ik heb weer een bevestiging dat ik er goed aan gedaan heb vrijwel geen tv meer te kijken. Lieve kijkbuis kinders, zet gewoon uit. Je mist niks.

Helemaal mee eens, vroeger keek ik veel nieuws, talkshows en actualiteiten programma’s. Als je net stopt met kijken heb je het idee dat je van alles mist, maar na een tijdje er niet naar gekeken te hebben ben ik er kritischer naar gaan kijken op de momenten dat ik er nog wel een keer tijd voor had, maar je mist er maar bar weinig aan.

Helemaal mee eens, vroeger keek ik veel nieuws, talkshows en actualiteiten programma’s. Als je net stopt met kijken heb je het idee dat je van alles mist, maar na een tijdje er niet naar gekeken te hebben ben ik er kritischer naar gaan kijken op de momenten dat ik er nog wel een keer tijd voor had, maar je mist er maar bar weinig aan.
Hier ook zowat van dat principe.
Het journaal staat hier als het meezit nog 2 of 3 keer per jaar op.
En als er dan iets is wat wel eens interessant (en misschien wel waar op de koop toe!) is dan hoor je het voor 4 dagen...

Gewone TV kijken wij nog zelden.. Eigenlijk op 1 hand te tellen in een jaar.. Misschien moet ik mijn TV gewoon opzeggen, maar dat doen ze slim he, kost tegenwoordig in het hele pakket nog maar 5,00 ofzo :emo:

Veel Nederlanders zijn ontzettend conformistisch en vertonen een gebrek aan onafhankelijkheidszin. Een afspiegeling hiervan zie je ook terug in de media.

Wellicht speelt dit ook mee in het kijkgedrag. Al enkele keren gehad dat iemand een gesprek wilde beginnen over iets dat in de media was geweest en ik totaal niet wist waar het over ging. Dan slaat al snel een gesprek dood want waar moet zo iemand het dan in hemelsnaam over hebben? Over zichzelf? Hey, dat is wel heel erg individualistisch. Als je zegt dat het het je echt niet meer kan interesseren ben je voor velen denk ik toch een vreemde eend in de bijt. Want wat doe je dan in je vrije tijd. Iedereen kijkt toch teevee? Jinek/ DWDD en wat "iedereen" wel niet kijkt?!?

Kijk niet super vaak tv maar opzeggen zou ik niet doen.

Veel mensen hebben tegenwoordig ook de aandachtspanne van een ADHD'er. Moet zeggen dat mijne vroeger ook beter leek. Ik merk dat een boek lezen bijvoorbeeld wel wat meer voorbereiding vergt dan vroeger. Dat opnieuw leren onthaasten werkt wel goed voor o.a. je brein.

Veel Nederlanders zijn ontzettend conformistisch en vertonen een gebrek aan onafhankelijkheidszin. Een afspiegeling hiervan zie je ook terug in de media.

Wellicht speelt dit ook mee in het kijkgedrag. Al enkele keren gehad dat iemand een gesprek wilde beginnen over iets dat in de media was geweest en ik totaal niet wist waar het over ging. Dan slaat al snel een gesprek dood want waar moet zo iemand het dan in hemelsnaam over hebben? Over zichzelf? Hey, dat is wel heel erg individualistisch. Als je zegt dat het het je echt niet meer kan interesseren ben je voor velen denk ik toch een vreemde eend in de bijt. Want wat doe je dan in je vrije tijd. Iedereen kijkt toch teevee? Jinek/ DWDD en wat "iedereen" wel niet kijkt?!?
Ik kijk geen tv heb zelfs nooit een abbo gehad maar als ik het met normale mensen over een politiek of maatschappelijk issue du jour heb weet ik wel weer precies wat er in Jinek/DWDD opgedragen is te moeten denken. Thierry is sexist! Wilders is gemeen tegen islamieten! Trump sluit kindjes op en veroorzaakt alle school shootings! Stem links anders gaat het klimaat stuk!

Hoog opgeleid ook, zou je van denken dat er enig kritisch nadenken in zit maar nee hoor puur emotionele one-liner mind programming. Vooral vrouwen dan, als ik mannen spreek zijn die nog wel racistisch tegen immigranten en moslims.

Oh en waarom verdoe je je leven niet met zielloos staren naar eindeloze nep drama in serie x!? Echt boeiend man moet je kijken!

Keeping up with the Kardashians, My 600lb life, Caeser, Flip it like Disick, Million dollar listing,...
Een greep uit de waaier programma's die ons met noodzaak aan ons TV abbo binden.
of een combinatie van de pareltjes uit Vlaanderen en NL: Ex On The Beach of Temptation Island.

Nog erger :roflol:

Spijtig dat deze niet doorging.

Series en films kijk ik wel volop. Ooit zelfs het grote serie topic aangemaakt.

Terug
Naar boven