AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

dit is dan weer schrijnend en vooral hypocriet ,Truus die 20,00 fraudeert keihard aanpakken en mensen
die voor vele tienduizenden euro's vastgoed hebben in het buitenland ongemoeid laten want anders racisme

1609243301695.png

1609243262986.png

:roflol: hoe ziek kun je zijn ,fraude niet willen aanpakken ,dit is toch niet uit te leggen aan Jan Modaal die elke dag
met zijn broodtrommeltje aan de arbeid gaat

Als ze meer een meldpunt zijn dan dat ze actief/geautomatiseerd controleren dan geef ik je helemaal gelijk ja dan zal iemand ze getipt hebben :o

Vind het in deze toch wel grotendeels eigen schuld hoor. Dat niet iedere fraudeur gesnapt wordt is jammer. Het moet geen wedstrijd zijn van wie er mee weg komt. Onterechte fraudeurs ruïneren is vreselijk maar dit is toch juist het tegenovergestelde. Of we moeten zeggen weet je we controleren niks meer ga allemaal maar je gang.

6 euro per dag voor 4000-5000 kcal? Wat voor voeding moet ik dan aan denken?
Voor een vrouw, zal wel 2k kcal zijn, ze verwijzen naar een voorbeeld menu van het Voedingscentrum.

Fraudeur vind ik in deze een groot woord, mensen met verborgen onroerend goed of (veel) inkomsten uit zwart werk, dat zijn fraudeurs.

Als er nu net zoveel aandacht was voor fraudeurs aan de bovenkant en/of het voorkomen dat mensen (nog verder) in de problemen komen, dan had je misschien een punt waar ik het mee eens was.

Incassobureaus moeten zich ook achter de oren krabben en met hen de halve sector die daar weer aan loopt te verdienen.
Een van de grootste schuldeisers is vaak de overheid, al dan niet op diverse niveaus langs elkaar heen en die kunnen veel en ver gaan, met name de belastingdienst.

Loonbeslag, auto stuk, reparatie niet kunnen betalen, ontslagen worden, de bijstand in, uit de ouderlijke macht ontzegd en als uitzuigen wordenn neergezet.

Voor een vrouw, zal wel 2k kcal zijn, ze verwijzen naar een voorbeeld menu van het Voedingscentrum.
Dan is 2 personen toch 4000+? Dacht dat ik redelijk goedkoop klaar was met 450 euro per maand maar 180 klinkt wel beter.

Fraudeur vind ik in deze een groot woord, mensen met verborgen onroerend goed of (veel) inkomsten uit zwart werk, dat zijn fraudeurs.

Als er nu net zoveel aandacht was voor fraudeurs aan de bovenkant en/of het voorkomen dat mensen (nog verder) in de problemen komen, dan had je misschien een punt waar ik het mee eens was.
Ben het er wel mee eens dat de FTE op deze zaak beter besteed konden worden.

Dan is 2 personen toch 4000+? Dacht dat ik redelijk goedkoop klaar was met 450 euro per maand maar 180 klinkt wel beter.
Volgens het Nibud kan een vrouw voor minder dan 6 euro per dag eten, maar die berekening is gemaakt aan de hand van een tweepersoonshuishouden. Het bedrag is nog steeds voor die ene vrouw, maar als ze alleen woont dan moet je er 10% bij optellen. Dus het zal minder dan 6,60 euro voor 2k kcal zijn. Voor 2 van dergelijke vrouwen en 4k kcal zit je dan op 360 euro per maand.

Ook denk ik niet dat ze bij het Nibud rekening houden met de hoeveelheden voeding in het algemeen en eiwitten in het bijzonder die hier op het forum gangbaar zijn.

Volgens het Nibud kan een vrouw voor minder dan 6 euro per dag eten, maar die berekening is gemaakt aan de hand van een tweepersoonshuishouden. Het bedrag is nog steeds voor die ene vrouw, maar als ze alleen woont dan moet je er 10% bij optellen. Dus het zal minder dan 6,60 euro voor 2k kcal zijn. Voor 2 van dergelijke vrouwen en 4k kcal zit je dan op 360 euro per maand.

Ook denk ik niet dat ze bij het Nibud rekening houden met de hoeveelheden voeding in het algemeen en eiwitten in het bijzonder die hier op het forum gangbaar zijn.
Ja een uitkering is niet berekend op 3gr/kg proteine voor een 100kg bodybuilder :sad:

Eigen verantwoordelijkheid, geld besteden, hulp vragen. Mentaliteit lijkt soms ook ja de overheid moet ons maar helpen. Hoezo dan? Dat je in een fucking rijk deel van de wereld leeft ontslaat je niet van gezond verstand gebruiken en niet enkel uitgaan van rechten.
Dan helpt een overheid die je straft voor hulp zoeken in eigen kring ook niet echt.

Dat je tegen je ouders moet zeggen: koop ajb geen eten voor me, want dan wordt ik gekort op de bijstand. Of dat je als je een familielid in huis neemt jij of dat familielid keihard wordt gekort op toeslagen of uitkeringen, terwijl je een plek in een verpleeghuis minder bezet.

Laatste is wellicht een slecht voorbeeld, want binnenkort gaan we weer verpleeghuizen sluiten wegens gebrek aan bejaarden. Die zijn namelijk massaal aan of met corona overleden door slecht beleid van onze regering, maar laten we vooral het niveau van de verzorgenden de schuld geven, de mensen die massaal corona krijgen omdat ze hun ondergewaardeerde werk blijven doen.

Je snapt meteen dat Pia Dijkstra stopt, de D66-droom van de pil van Drion is zo veel goedkoper uitgekomen.

En hoe zit dat met de voedselbank?

Dan helpt een overheid die je straft voor hulp zoeken in eigen kring ook niet echt.

Dat je tegen je ouders moet zeggen: koop ajb geen eten voor me, want dan wordt ik gekort op de bijstand. Of dat je als je een familielid in huis neemt jij of dat familielid keihard wordt gekort op toeslagen of uitkeringen, terwijl je een plek in een verpleeghuis minder bezet.
Minder steun krijgen die je blijkbaar niet nodig hebt is niet echt straf. Een familielid in huis nemen kost je geen uitkering of toeslagen, kan als het voor mantelzorg is dan juist weer erbij krijgen plus vrijstelling op werk zoeken.

Mits je niet te veel verdient maar dan krijg je sowieso niks.

Of dat je tegen de vader van je kind zegt erken het maar niet, betaal geen alimentatie, maar schuif zo nu en dan gewoon wat geld toe.

Of dat je tegen de vader van je kind zegt erken het maar niet, betaal geen alimentatie, maar schuif zo nu en dan gewoon wat geld toe.
Als ze beiden uitkeringen hebben? Met een meneer die gewoon of goed verdient en alle fiscale regelingen hierbij zal mevrouw die alimentatie echt niet zomaar afslaan hoor, en hij het niet zwart willen weggeven.

was structureel voor vele jaren lang ,dat zijn inkomsten ,mevrouw teerde al 3 jaar op de zakken van hardwerkende medeburgers

En jij zou je zoon niks geven zeker als hij in de bijstand zou zitten? (bijv. door ziekte, of faillissement dus wel de wil gehad om te werken).

Bij een huisbezoek aan de vrouw zag een Sociale Dienst-medewerker „tot zijn verbazing” voornamelijk producten van Albert Heijn, zo kwam naar voren in een rechtszaak bij de Utrechtse rechtbank.
Dit gaat om hetzelfde bericht toch als Viezefurjij deelde?

Tegenover de dienst bekende de vrouw ronduit dat ze structureel werd geholpen door haar moeder. „Ik krijg aardig wat boodschappen van mijn moeder per week, twee broden, drie zakken sla, een doos met acht stukjes vlees, twee dozen eieren, wc-papier, koffie. Ik krijg één keer in de week een tas met boodschappen”, vertelde de vrouw aan de dienst.

Zonder die boodschappen zou ze naar eigen zeggen niet rondkomen: „Ik geef zelf nauwelijks geld uit aan boodschappen. Ik denk maximaal €10 per week. Ik ben bijna mijn hele uitkering kwijt aan vaste lasten.”

Van de gemeente moet zij €7040 terugbetalen aan te veel ontvangen bijstand over de periode 2015 tot 2018. De rechtbank oordeelde dat de vrouw dit bedrag inderdaad moet terugbetalen, omdat de boodschappen een op geld waardeerbaar voordeel zijn. Die giften moeten daarom van de uitkering worden afgetrokken.

Ophef​

Vanuit politiek Den Haag kwamen verontwaardigde reacties op het nieuws dat de vrouw duizenden euro’s aan bijstand moet terugbetalen vanwege de geschonken boodschappen.

SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen en haar partijgenoot Peter Kwint schrijven op Twitter dat de overheid is verdronken in regelzucht. PVV-leider Geert Wilders schrijft op Twitter dat de overheid „dus helemaal niets” heeft geleerd van de toeslagenaffaire, waarbij ouders grote bedragen moesten terugbetalen na kleine misstappen of fouten met de kinderopvangtoeslag.

’Niet alles wat rechtmatig is, is rechtvaardig’​

Het moeten terugbetalen van bijstand na het ontvangen van giften is een landelijk probleem. De wethouder Sociaal Domein van de gemeente Wijdemeren, Rosalie van Rijn, zei dat dinsdag bij het NOS Radio 1 Journaal na alle ophef.

Van Rijn (CDA) zegt dat de gemeente volgens de wet heeft gehandeld. Volgens haar ligt het probleem niet bij gemeenten, maar is het veel groter. „Er zijn honderden vergelijkbare gevallen in Nederland.” Ze hoopt dat door de regering en de Tweede Kamer van de gelegenheid gebruik wordt gemaakt om de regels te herzien. „Het is mooi dat er nu Kamervragen worden gesteld en dat er aandacht voor is. Gemeenten en inwoners lopen hier al langer tegenaan.”

Gemeenten zijn verplicht om geld terug te vorderen als mensen in de bijstand structurele giften krijgen of geld hebben ontvangen voor werk. „De rechter heeft ook gezegd dat we naar de wet hebben gehandeld, maar niet alles wat rechtmatig is, is rechtvaardig”, aldus de wethouder. Van Rijn heeft toegezegd dit individuele geval opnieuw te bekijken.
Krijgt de sociale dienst medewerker, die kennelijk ook op de kleintjes let, nu een sticker? Albert Heijn boodschappen zien en dan denken hier klopt iets niet :roflol:

Laatst bewerkt:
Haha "tot zijn verbazing" producten van AH.

Wat zie ik nog meer, een gourmetstel die onlangs nog gebruikt is? Voetbalschoenen van je kinderen terwijl je geen sport kan betalen? Dit gaan we tot op de bodem uitzoeken!

....en waarom is het in deze ruimte zo aangenaam warm?

Haha "tot zijn verbazing" producten van AH.

Wat zie ik nog meer, een gourmetstel die onlangs nog gebruikt is? Voetbalschoenen van je kinderen terwijl je geen sport kan betalen? Dit gaan we tot op de bodem uitzoeken!
Hij ging naar de plee en zag tot zijn verbazing in de prullenbak maandverband liggen dat slechts aan 1 zijde gebruikt was. Zo slecht ging het kennelijk niet met mevrouwtje.

Terug
Naar boven