ThaWasteland
Enormous Athlete
- Waardering
- 71.639
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
Staat op je identiteitskaart achteropMeer van dat alsjeblieft.
NSB all the way all day.
Wat is NSB?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Staat op je identiteitskaart achteropMeer van dat alsjeblieft.
NSB all the way all day.
Wat is NSB?
Sociale Zaken is toch de beheerder en controleur van uitkeringen? Als die op je jaarrekening zien dat je er 7000 bij gespaard hebt terwijl je bijstand van de gemeente ontvangt gaan er wel belletjes rinkelen neem ik aan.Los van of het mag of niet mag dat zal allemaal wel. Wat mij opviel was de volgende zin:
Zo kennen we Nederlanders weer. Stiekem achter het gordijntje anderen in de gaten houden en wee je gebeente als iemand zich niet aan de strikte regels houdt. Dan gaat het uniform aan en wordt 0900-nsb gebeld.
M'n punt is dat de regels naleven wel zo eerlijk is tegenover alle anderen die zich daar ook netjes aan houden en het daardoor niet zo fijn hebben. Ben natuurlijk ook heel benieuwd waarom haar vaste lasten zo hoog zijn en wat ze precies heeft bespaard met het gratis eten, maar de vangnetten zijn er nou eenmaal niet om je levensstandaard te behouden. Zou fijn zijn maarja.Vind ik voor jou ook vervelend, maar jij bent of was toch ondernemer?
De bijstand is iets anders dan een uitkering.
Ik weet niet waarom zij hoge vaste lasten heeft en of daar wel of niet snel iets aan te doen is. Ik heb de laatste tijd weinig gehoord van leegstand in de sociale woningbouw.
Volgens het Nibud is het < €6.00 per dag (gebaseerd op een tweepersoonshuishouden, voor 1 persoon komt daar 10% bij), dat is nog geen 2.2k per jaar en ze deed zelf voor een tientje per week boodschappen.
Jij denkt dat die persoon die boodschappen krijgt van moeders dat geld aan het oppotten is en dat die persoon jaarrekeningen bijhoudt wat dan het ministerie gaat controleren? Ik vind mijn suggestie aannemelijker.Sociale Zaken is toch de beheerder en controleur van uitkeringen? Als die op je jaarrekening zien dat je er 7000 bij gespaard hebt terwijl je bijstand van de gemeente ontvangt gaan er wel belletjes rinkelen neem ik aan.
Het is mij iets te makkelijk pissen op mensen in de bijstand
niemand pist op deze mensen ,een vangnet voor de zwaksten is noodzakelijk en die uitkering mag van mij ook veel hoger
worden voor de echt kwetsbare gevallen ,misbruik (en dat is dit geval) moet keihard aangepakt worden ,het kan niet zijn dat mensen die zielig gevonden worden overal mee weg mogen komen en hardwerkende burgers en ondernemers maar eindeloos belasting op belasting moeten betalen
De komma's komen de leesbaarheid ten goede!niemand pist op deze mensen ,een vangnet voor de zwaksten is noodzakelijk en die uitkering mag van mij ook veel hoger
worden voor de echt kwetsbare gevallen ,misbruik (en dat is dit geval) moet keihard aangepakt worden ,het kan niet zijn dat mensen die zielig gevonden worden overal mee weg mogen komen en hardwerkende burgers en ondernemers maar eindeloos belasting op belasting moeten betalen
Vooral het feit dat ze niet correct geplaatst werden.
Aardiger dan mensen uit Veghel.
Brabant, say no more...
Hmm de gemeente gaat letterlijk alle afschriften van je rekeningen door. En ze moet alsnog belastingaangifte doen waarbij de balans van je rekeningen automatisch wordt opgehaald. Kan me voorstellen dat SZ systemen heeft die automatisch aangeven welke bijstandsgerechtigden jaarlijks steeds meer op de bank heeft staan. Maar als ze hoge vaste lasten heeft zou de spaarrekening ook niet oplopen. Misschien via een andere geautomatiseerde weg?Jij denkt dat die persoon die boodschappen krijgt van moeders dat geld aan het oppotten is en dat die persoon jaarrekeningen bijhoudt wat dan het ministerie gaat controleren? Ik vind mijn suggestie aannemelijker.
Geen verstand van maar "een goede buur" die niet wil opvallen zal het anoniem willen tippen. Of niet anoniem kan ook daar.Hmm de gemeente gaat letterlijk alle afschriften van je rekeningen door. En ze moet alsnog belastingaangifte doen waarbij de balans van je rekeningen automatisch wordt opgehaald. Kan me voorstellen dat SZ systemen heeft die automatisch aangeven welke bijstandsgerechtigden jaarlijks steeds meer op de bank heeft staan. Maar als ze hoge vaste lasten heeft zou de spaarrekening ook niet oplopen. Misschien via een andere geautomatiseerde weg?
Ik snap je suggestie beter als iemand dan SZ had getipt. Een tip door controle vanuit SZ dat z'n werk doet is toch juist de bedoeling?
Anoniem wat is daar nu leuk aan.Geen verstand van maar "een goede buur" die niet wil opvallen zal het anoniem willen tippen. Of niet anoniem kan ook daar.
Home | Nederlandse Arbeidsinspectie
Gezonde en veilige werkomstandigheden en een eerlijke betaling. Houdt u zich aan de wet? En werkt het sociale zekerheidsstelsel? De Nederlandse Arbeidsinspectie houdt hier toezicht op. Daar waar de hardnekkigste problemen zitten en het effect het grootst is.www.inspectieszw.nl
Minder dan 6 euro per dag voor een vrouw in een tweepersoonshuishouden, dus minder dan 6,60 voor een alleenwonende vrouw.Sociale Zaken is toch de beheerder en controleur van uitkeringen? Als die op je jaarrekening zien dat je er 7000 bij gespaard hebt terwijl je bijstand van de gemeente ontvangt gaan er wel belletjes rinkelen neem ik aan.
M'n punt is dat de regels naleven wel zo eerlijk is tegenover alle anderen die zich daar ook netjes aan houden en het daardoor niet zo fijn hebben. Ben natuurlijk ook heel benieuwd waarom haar vaste lasten zo hoog zijn en wat ze precies heeft bespaard met het gratis eten, maar de vangnetten zijn er nou eenmaal niet om je levensstandaard te behouden. Zou fijn zijn maarja.
6 euro per dag eten voor 2 personen?
Je schijnt mensen te hebben die niks anders doen dan mensen controleren. Of ze wel thuis zijn, of ze niet ergens gaan eten, of ze niet stiekem een vriend of vriendin hebben die af en toe een week komt logeren enzovoorts. Enfin, er zijn dus mensen die daarop controleren vanuit de auto enzovoorts. Daar moet je een typetje voor zijn. Wij hadden vroeger iemand in de buurt die dat deed, was in zijn vrije tijd zelfs scheidsrechter. Had ook allerlei vallen (o.a. glas, gif) in zijn tuin gebouwd zodat katten zijn plantsoen niet konden betreden. Moet altijd denken aan hem bij dit soort berichten.Anoniem wat is daar nu leuk aan.
Mocht ik ooit zoiets doen, steek in nog een kaartje in de bus.
Niemand die met de eer moet weglopen van mijn hoogsteigen oneervol gedrag.
Ik mag er niet aan denken!
Al die schilders die in het weekend zwart bijklussen, of dat het zonder bon goedkoper kan? Sprak eens een vrouw die dat letterlijk zo zei, voordeel van schilder zijn, wat haar neef ofzo deed, was dat je ook wat zwart kon bijklussen.was structureel voor vele jaren lang ,dat zijn inkomsten ,mevrouw teerde al 3 jaar op de zakken van hardwerkende medeburgers
Ik zie @Vieze jij dat wel doen.Je schijnt mensen te hebben die niks anders doen dan mensen controleren. Of ze wel thuis zijn, of ze niet ergens gaan eten, of ze niet stiekem een vriend of vriendin hebben die af en toe een week komt logeren enzovoorts. Enfin, er zijn dus mensen die daarop controleren vanuit de auto enzovoorts. Daar moet je een typetje voor zijn.
Moet je die 7 gulden 50 ook opgeven bij de belastingdienst?Je schijnt mensen te hebben die niks anders doen dan mensen controleren. Of ze wel thuis zijn, of ze niet ergens gaan eten, of ze niet stiekem een vriend of vriendin hebben die af en toe een week komt logeren enzovoorts. Enfin, er zijn dus mensen die daarop controleren vanuit de auto enzovoorts. Daar moet je een typetje voor zijn. Wij hadden vroeger iemand in de buurt die dat deed, was in zijn vrije tijd zelfs scheidsrechter.![]()
Als ze meer een meldpunt zijn dan dat ze actief/geautomatiseerd controleren dan geef ik je helemaal gelijk ja dan zal iemand ze getipt hebbenGeen verstand van maar "een goede buur" die niet wil opvallen zal het anoniem willen tippen. Of niet anoniem kan ook daar.
Kan zelfs zijn dat gemeente getipt is, doorgegeven aan ministerie en na controle is gemeente weer op de hoogte gehouden. Zo voorkom je ook vragen wie dan heeft getipt.Home | Nederlandse Arbeidsinspectie
Gezonde en veilige werkomstandigheden en een eerlijke betaling. Houdt u zich aan de wet? En werkt het sociale zekerheidsstelsel? De Nederlandse Arbeidsinspectie houdt hier toezicht op. Daar waar de hardnekkigste problemen zitten en het effect het grootst is.www.inspectieszw.nl

Vind het in deze toch wel grotendeels eigen schuld hoor. Dat niet iedere fraudeur gesnapt wordt is jammer. Het moet geen wedstrijd zijn van wie er mee weg komt. Onterechte fraudeurs ruïneren is vreselijk maar dit is toch juist het tegenovergestelde. Of we moeten zeggen weet je we controleren niks meer ga allemaal maar je gang.Minder dan 6 euro per dag voor een vrouw in een tweepersoonshuishouden, dus minder dan 6,60 voor een alleenwonende vrouw.
Mijn punt is dat ook andere hardwerkende burgers en ondernemers zich niet altijd helemaal aan de regels houden.
Iemand in de bijstand zit en het niet breed heeft maak je kapot door ze iets te laten terugbetalen of een boete te geven. Ook als je vindt dat ze iets wel hadden moeten melden omdat dat nu eenmaal de regels zijn.
Als iemand geen geld uitgeeft aan boodschappen dan valt dat op, dan kan het zijn dat iemand inkomsten heeft.
Ad van Liempt, Kopgeld. Prachtig boek!Moet je die 7 gulden 50 ook opgeven bij de belastingdienst?
Nee joh. Zijn punt vind ik valide, namelijk dat mensen die leunen op ons sociale stelsel zich wel aan de regels moeten houden. Nou kan je twisten over de regels en in hoeverre het schrijnend is, ik denk dat werken meer moet lonen. De bijstand niet omhoog maar het minimumloon. Daarnaast eerder ingrijpen bij schulden en bij wegvallen van zekerheden in iemand zijn of haar leven. Incassobureaus moeten zich ook achter de oren krabben en met hen de halve sector die daar weer aan loopt te verdienen.