XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Maar als ze op zijn zijn ze toch op.
Die man gaat er los over, deze mensen zijn wel diegene die het al enkele maanden ook te verduren hebben.
Dan gaat opa nog eens gaan lachen dat ze een klein salaris hebben en volledig door het lint omdat die appels op zijn.
Als je in pensioen bent kan je heel België afrijden om appels te kopen...
Sprak vorige week een medewerker die wat binnenmonds liep te mompelen terwijl er een koppel de supermarkt binnen liep. Ik vroeg of het weer kon met zijn tweetjes. "Nee dat kan niet maar we stoppen ermee om mensen aan te spreken want je krijgt vaak niks anders dan een grote smoel of erger". Of erger? "Ja ik en ook een collega zijn ook in ons gezicht gespuugd en de chef heeft al een handgemeen gehad".

Beschaafd volkje hoor dat bij 's lands grootste kruidenier komt.

Dit land wordt met de dag achterlijker.

Daar moest ik ook meteen aan denken bij het lezen van het artikel.

:wave:

Nice one.

:wave:
Kzat er al op te wachten :D.

het is weer kerst en we vinden alles zielig lol ,volkomen terecht dat je een boete krijgt als je dit niet opgeeft,
als ontvanger van een bijstandsuitkering geef je aan dat je niet zelf voor voldoende inkomsten kunt zorgen,
zijn of komen die er wel dan zal je die moeten opgeven dat zijn nu eenmaal de spelregels ,ben je het hier niet mee eens
dan kun je altijd ook nog gaan werken ,niets mis mee,doen best wel veel mensen hoor

1609226639101.png

Wordt vervolgd:
https://nos.nl/artikel/2365354-wijdemeren-houdt-vast-aan-terugvordering-in-boodschappenaffaire.html

In 2018 bleek dat zij nauwelijks iets had uitgegeven aan levensonderhoud. Wel kocht ze een auto "uit het duurdere segment" en een motor, aldus de gemeente. Ook vertelde ze niet dat ze in het buitenland was geweest.
:fluit:

In 2018 bleek dat zij nauwelijks iets had uitgegeven aan levensonderhoud. Wel kocht ze een auto "uit het duurdere segment" en een motor, aldus de gemeente. Ook vertelde ze niet dat ze in het buitenland was geweest.
:fluit:
Als je eigen vermogen boven een bepaald maximum zit, heb je niet eens recht op een bijstandsuitkering. Waarde van auto en motor horen daar volgens mij ook bij...

Iets van 6k spaargeld dus daar is het in elk geval niet allemaal van gekocht.

Zou ze zwart bijklussen om al dat moois van te betalen?

Dan zal ze inmiddels ook wel een werkgeversverklaring bij zich hebben om na 21:00 nog op straat te mogen komen. ;)
Als ze als zelfstandige werkt, mag ze dan haar eigen werkgeversverklaring schrijven?

Het is wel jammer dat de complicaties in deze zaak de aandacht afleiden van de algemene ellende en het rapport van de ombudsman daarover.

Over de toeslagenaffaire of is er ook een rapport over uitkeringen/sociale dienst?
Ombudsman heeft een rapport over bijstandsuitkeringen en hoe we in Nederland heel snel iemand een fraudeur noemen, zie ook item 1Vandaag van eerder deze week.

Er zijn parallellen met de Toeslagenaffaire.

Ombudsman heeft een rapport over bijstandsuitkeringen en hoe we in Nederland heel snel iemand een fraudeur noemen, zie ook item 1Vandaag van eerder deze week.

Er zijn parallellen met de Toeslagenaffaire.
Had m'n uitkering per 24 dec stopgezet omdat ik dan met werk begon en krijg nu bericht dat ik 24-31 december geen recht had op een uitkering. Duh. In b4 7000 euro boete en levenslang fraudeur.

Terug
Naar boven