AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

"Uit een recente enquête onder tachtig chauffeurs van Qbuzz die de lijnen 72 en 73 rijden langs het AZC ter Apel bleek dat negen van de tien buschauffeurs zich onveilig voelen op die ritten."
Goh wie had dat verwacht.

Hij staat in een zelf gefabriceerd hol zogenaamd een persconferentie te houden maar dan zonder pers of verdere aanwezigen? Uniek.

Kwam ik ineens tegen.

Misschien doelt ie op de samenleving in Noord-Afrika.

Zachte heelmeesters..
Ik ben geen vader, heb geen kind dat zwaar mishandeld is. Maar ik vind deze kerel toch wel heel erg van het pad af. En de gretigheid waarmee dit omarmt lijkt te worden, nee dit gevecht gaat niet meer gewonnen worden door deze mensen. Emoties als boosheid, woede, wraak is misschien niet voor een ieder weggelegd tijdens een uitzending maar hij had toch best iets kunnen zeggen daarover? Of moet ik als simpele boerenlul uit de Betuwe geloven dat dergelijke emoties hem totaal vreemd zijn. Kijkend naar de gebroken kaak en meer denkt vadertje aan tolerantie en verdraagzaamheid en goede opvang voor de dader.

Ik ben geen vader, heb geen kind dat zwaar mishandeld is. Maar ik vind deze kerel toch wel heel erg van het pad af. En de gretigheid waarmee dit omarmt lijkt te worden, nee dit gevecht gaat niet meer gewonnen worden door deze mensen. Emoties als boosheid, woede, wraak is misschien niet voor een ieder weggelegd tijdens een uitzending maar hij had toch best iets kunnen zeggen daarover?
Als een groep hyena's mijn kind zwaar zou mishandelen dan sla ik ze dood.

Als een groep hyena's mijn kind zwaar zou mishandelen dan sla ik ze dood.
Ik zou wel de drang voelen én erkennen maar ik zou mij niet in een positie willen manoeuvreren waarbij ik de kans loop de gevangenis in te gaan en mogelijk jaren moeten missen als vaderfiguur voor mijn kind. Ik zou het er ook niet bij laten zitten denk ik. Wanneer politie en justitie er naar mijn oordeel onvoldoende aan zouden doen, zijn er legio mogelijkheden denkbaar.

Ik zou wel de drang voelen én erkennen maar ik zou mij niet in een positie willen manoeuvreren waarbij ik de kans loop de gevangenis in te gaan en mogelijk jaren moeten missen als vaderfiguur voor mijn kind. Ik zou het er ook niet bij laten zitten denk ik.
True, maar als je flipt dan wordt rustig rationeel nadenken lastig.

@Camelus wat zou jij doen?

Ik ben geen vader, heb geen kind dat zwaar mishandeld is. Maar ik vind deze kerel toch wel heel erg van het pad af. En de gretigheid waarmee dit omarmt lijkt te worden, nee dit gevecht gaat niet meer gewonnen worden door deze mensen. Emoties als boosheid, woede, wraak is misschien niet voor een ieder weggelegd tijdens een uitzending maar hij had toch best iets kunnen zeggen daarover? Of moet ik als simpele boerenlul uit de Betuwe geloven dat dergelijke emoties hem totaal vreemd zijn. Kijkend naar de gebroken kaak en meer denkt vadertje aan tolerantie en verdraagzaamheid en goede opvang voor de dader.
ik ben wel vader van een bende kinderen , toen mijn oudste destijds geslagen is op school door een noord afrikaan is Pa vannuit de Hollandse polder terug naar het zuiden gereden om orde op zaken te stellen . je zult verrast staan kijken als ik je vertel dat scholen en politie dit niet schrijnend vinden ( of niet genoeg om er wat aan te doen ). Heb uiteindelijk de school en ouders van jonge in kwestie voor de rechtbank aansprakelijk gehouden . ik begrijp je sentiment en ik snap als je zegt dat dit een slap optreden is van haar vader

True, maar als je flipt dan wordt rustig rationeel nadenken lastig.
Mijn opa heeft nooit willen weten wie zijn dochter in een dronken bui heeft doodgereden. Er is een rechtszaak gevoerd en straf uitgedeeld, maar hij wilde er nooit iets van weten. "Ik heb op een slechte dag, en die heb ik, misschien onvoldoende grip en maak hem af. Dan hebben mijn vrouw en andere kinderen een tweede trauma." Best gek om te horen als kleinkind.

ik ben wel vader van een bende kinderen , toen mijn oudste destijds geslagen is op school door een noord afrikaan is Pa vannuit de Hollandse polder terug naar het zuiden gereden om orde op zaken te stellen . je zult verrast staan kijken als ik je vertel dat scholen en politie dit niet schrijnend vinden ( of niet genoeg om er wat aan te doen ). Heb uiteindelijk de school en ouders van jonge in kwestie voor de rechtbank aansprakelijk gehouden . ik begrijp je sentiment en ik snap als je zegt dat dit een slap optreden is van haar vader
Slaan is iets anders dan omleggen. Misschien ben ik zo ziek maar ik zit in die richting te denken. Heb een aantal zussen en heb als broer(tje) ook regelmatig orde op zaken gesteld. Hebben bepaalde vrienden van zus het nu zo heel af en toe nog over. Bekant 25 jaar later. Hoe ze banger waren voor dat gekke broertje dan die andere, oudere verstandige, broer. Maar nu meer verantwoordelijkheid en kom je niet meer weg met een taakstraf of vermanend gesprek op het bureau. Dat ik verdacht werd van schieten op school en hoe ik aan dat wapen kwam enzovoorts.

ben wel vader van een bende kinderen , toen mijn oudste destijds geslagen is op school door een noord afrikaan is Pa vannuit de Hollandse polder terug naar het zuiden gereden om orde op zaken te stellen
Wij hadden zulke exoten niet in de buurt. Moest wel een keer nablijven vanwege een akkefietje, wel vaker maar tot die tijd niet was de 1e keer geloof ik. Ik was naar de kapper geweest en heel kort haar. Twee jongens zeiden kankerpatiënt tegen mij tijdens de pauze. Ik zei kijk naar jezelf varken, zijn naam rijmde op dat woord. Toen ging de ander lachen en sloeg ik het hoofd tegen de stenen muur en ging weer verder spelen. Dit was geloof ik 5e of 6e groep basisschool. Mijn pa kwam kijken waar ik bleef er was een verjaardag thuis o.i.d. Er werd tegen pa gezegd dat ik daar nog even moest blijven want zus en zo.

- wie begon?
- varken
- je hebt terug geslagen?
- ja
- zal die het niet nog een keer doen?
- hij ging huilen en wordt nu uitgelachen
- prima kom maar mee naar huis

"Ja maar hij moet nog nablijven hoor"

- mevrouw ik heb al mijn kinderen gezegd dat als uit de weg gaan niet lukt en iemand hen slaat ze er gelijk zo hard mogelijk op moeten slaan, dus we gaan nu en ik wens verder geen discussie.

:roflol:

Wij hadden zulke exoten niet in de buurt. Moest wel een keer nablijven vanwege een akkefietje, wel vaker maar tot die tijd niet was de 1e keer geloof ik. Ik was naar de kapper geweest en heel kort haar. Twee jongens zeiden kankerpatiënt tegen mij tijdens de pauze. Ik zei kijk naar jezelf varken, zijn naam rijmde op dat woord. Toen ging de ander lachen en sloeg ik het hoofd tegen de stenen muur en ging weer verder spelen. Dit was geloof ik 5e of 6e groep basisschool. Mijn pa kwam kijken waar ik bleef er was een verjaardag thuis o.i.d. Er werd tegen pa gezegd dat ik daar nog even moest blijven want zus en zo.

- wie begon?
- varken
- je hebt terug geslagen?
- ja
- zal die het niet nog een keer doen?
- hij ging huilen en wordt nu uitgelachen
- prima kom maar mee naar huis

"Ja maar hij moet nog nablijven hoor"

- mevrouw ik heb al mijn kinderen gezegd dat als uit de weg gaan niet lukt en iemand hen slaat ze er gelijk zo hard mogelijk op moeten slaan, dus we gaan nu en ik wens verder geen discussie.

:roflol:
komt mij bekend voor , ooit kwam een moeder van een jonge uit de buurt bij pa aan de deur en schreeuwde tegen mijn vader zou je dat kutzoontje willen opvoeden ? PA: hoezo ? .ZIJ: jou zoon heeft mijn zoon een dikke neus geslagen. PA : meisje ik ken je zoon het is een ettertje . Zij: nog geen rede om te slaan . Pa : maar wel reden om aan mijn deur te staan huilen ? . Zij : maar maar. Pa : ik ga weer aan mijn eten met jou valt niet te praten klats deur dicht

komt mij bekend voor , ooit kwam een moeder van een jonge uit de buurt bij pa aan de deur en schreeuwde tegen mijn vader zou je dat kutzoontje willen opvoeden ? PA: hoezo ? .ZIJ: jou zoon heeft mijn zoon een dikke neus geslagen. PA : meisje ik ken je zoon het is een ettertje . Zij: nog geen rede om te slaan . Pa : maar wel reden om aan mijn deur te staan huilen ? . Zij : maar maar. Pa : ik ga weer aan mijn eten met jou valt niet te praten klats deur dicht
Herkenbaar. Soortgelijk verhaal met overbuurman wiens zoon "migraine" had opgelopen en niet meer buiten durfde te spelen, en overbuurman wilde "in overleg" beide zonen niet meer elkaar laten tegenkomen :roflol:

Ik weet nog dat ik aan kwam fietsen want moest sporten en hoorde aan de manier van praten dat er iets was, oei dacht ik dat ging zeker over eerder die dag.

Hoorde mijn vader zeggen dat het geen zin had want die jongens spelen morgen weer met elkaar niet te veel aandacht aan schenken, dat hield je niet tegen. Nou daar ging overbuurman tegen in want zijn zoon vond het moeilijk op deze manier. Mijn vader zei nog iets volgens mij vind jij het moeilijk maar ik vind dit ervan en mijn zoon heeft ook geen problemen met jouw zoon, of wel?

-Eh nou vanmiddag met voetballen schopte hij tegen mijn bmx en heb gewaarschuwd, toen deed die het weer met de bal en heb hem toen op zijn kop geslagen en ging die gelijk huilen en keken die moeders mij later aan maar hij vroeg erom en gaat janken en doet dan zielig. Dat is zo irritant.

Zie je mijn zoon heeft verder ook geen problemen met jouw zoon. Ga maar lekker sporten jongen, ik zal wat eten bewaren. :roflol:

Later nog weleens over gehad, irriteerde zich dood aan die familie altijd zo gewichtig doen en om niks consternatie. Vervelend volk met dat balletje het moederskindje huilen om niks

Heb ook weleens de deksel op de neus gekregen. Had ik het te bont gemaakt en moest ik op de blaren zitten. Belde politie naar huis en werd mij gezegd ja sorry je ouders komen niet. Wordt langer verblijven. Hoezo niet komen? Ja ze vertikken het, is ook hun vrije avond. Morgen zullen ze je wel ophalen, hoop ik voor je anders lang weekend.

Heb ook weleens de deksel op de neus gekregen. Had ik het te bont gemaakt en moest ik op de blaren zitten. Belde politie naar huis en werd mij gezegd ja sorry je ouders komen niet. Wordt langer verblijven. Hoezo niet komen? Ja ze vertikken het, is ook hun vrije avond.
ook dat ken ik , samen met mijn neef destijds 5 dagen op het bureau omdat pa en mijn tante weigerden ons af te halen

Terug
Naar boven