MuscleMeat

Hg agenda 2009

Voor hooggooien kun je front rows doen of met een cable crossover de beweging van het hooggooien doen om zo explosiviteit te krijgen... Kun je dan ook weer zijwaarts doen om explosieviteit voor de WFD te krijgen.
Ik heb enkel maar een powerrack geen cable crossover dus. :(
Ik moet het dan maar met cleans en deadlifts doen zeker? Wat bedoel je met front rows? Vind ik niet echt terug, bedoel je daar bent-over rows of zo mee?

• Topic Starter Topic Starter
ik denk highpulls of upright rows

Ik zou idd voor de highpulls gaan dan.

Nu het toch over schema's gaat, post eens je schema ter voorbereiding op ONK HG 2009:

ik zal beginnen:

cyclus I (reprange 3 - 6 voor basis , KRACHT, DEC/JAN)
dag 1
- Squats (front, back of Zercher)
- Bench Press (incline of regular, soms Dumbbells)
- Small Grip Bench, dips of French Press
- eindigen altijd buik en core (situps, crunch, hypercoïtust., hammer winds en cable wfd twists)

dag 2
- Deadlift
- BOR
- High Pulls
- Push Press
- Side, front of bendover laterals
- Barbell, Dumbbell of Hammer Curl

dag 3 = gooien

Cyclus II (reprange 1 - 3 voor basis, EXPLOSIVITEIT, FEB/MRT)
dag 1
- Squats
- Incl. Bench
- Small Grip Bench
- beetje assistance & core

dag 2
- Clean & press
- High Pulls
- BOR
- eventueel DL
- beetje assistance

dag 3 en 4 = gooien

ben benieuwd naar Tommy, David, Wybe, Daan & Jacco ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb enkel maar een powerrack geen cable crossover dus. :(
Ik moet het dan maar met cleans en deadlifts doen zeker? Wat bedoel je met front rows? Vind ik niet echt terug, bedoel je daar bent-over rows of zo mee?

halter nemen, armen gestrekt houden en voor je uit in een hoek optillen..( geen upright rows) . kun je ook met dumbbells..

Is een deel ook van de hooggooibeweging.

volgens mij is voorslaan echt super voor hg, pieter karst doet dat ook heel veel en hij is mega explosief vind ik.

Laatst bewerkt:
ben benieuwd naar Tommy, David, Wybe, Daan & Jacco ;)

ik ben mij niet specifiek aan het voorbereiden op HG 2009 maar eerder in eerste instantie op algehele verbetering van de musculatuur en basiskracht

ik dacht eerst om een aantal compounds voor kracht en explosie elk twee keer per week te doen, bv 2xdeadlift/2xsquat/2xpowerclean/2xpowersnatch/2xpushpress... maar dat lijkt me te zwaar.
nu denk ik eerder in de richting van een dag rugtraining, een dag benen, een dag borst en triceps, een dag schouders en een dag cardio (vandaag rugtraining gedaan)
what say you?

Sorinex rulezzzz

volgens mij doe ik dat dan ook...;)

mijn vraag was dus...:D:D:D

laat ik concreet zijn op vlak van krachttraining:

optie 1
dag 1: powerclean/pushpress/deadlift/overhead of front squat/incline bench
dag 2: squat/powersnatch/highpull/BB rows/biceps/triceps/abs
dit alterneren en liefst tweemaal per week dus dat betekent 2xsquat/deadlift/clean...
of
optie 2
dag 1: powerclean/deadlift/highpull/standing of bent-over rows/abs
dag 2: powersnatch/squat/front-overhead-hack squat/leg curl/biceps
dag 3: bench/incline bench/triceps/small grip bench/abs
dag 4: pushpress/military press/neck press/front raises of shrugs/grip

ben nu eens optie twee even aan het proberen, maar graag advies van ouwe rotten:eek::bow2:

Train 3 x sportschool en 1x HG buiten, 1e dag = armen (biceps) borst en buikspieren. 2e dag = triceps, schouders en rug 3e dag = benen, 1a2 onderdelen extra voor rug + HG oefeningen met halter. Train ook bv 2 maanden (piramide) van maximum naar minimum gewicht en ook gooi ik de dagen door elkaar dus als ene keer de benen op vrijdag de week erop de woensdag, dus 1e dag wordt 3e dag en 2e dag wordt 1e dag enz, dit alles om je spieren niet te laten wennen aan een wkelijks programma, en herhalingen tussen de 2 en 8. en sta altijd open voor andere schema,s. Oja koffie,shake's,red bull en creatine is mijn doping, andere troep laat ik aan anderen over

Ik spuit mezelf helemaal vol.

mijn vraag was dus...:D:D:D

laat ik concreet zijn op vlak van krachttraining:

optie 1
dag 1: powerclean/pushpress/deadlift/overhead of front squat/incline bench
dag 2: squat/powersnatch/highpull/BB rows/biceps/triceps/abs
dit alterneren en liefst tweemaal per week dus dat betekent 2xsquat/deadlift/clean...
of
optie 2
dag 1: powerclean/deadlift/highpull/standing of bent-over rows/abs
dag 2: powersnatch/squat/front-overhead-hack squat/leg curl/biceps
dag 3: bench/incline bench/triceps/small grip bench/abs
dag 4: pushpress/military press/neck press/front raises of shrugs/grip

ben nu eens optie twee even aan het proberen, maar graag advies van ouwe rotten:eek::bow2:

Nou, vooruit dan maar Gallier.....

Ik zou zelf kiezen voor optie 2 maar ik zou wel dag 2 en 3 omdraaien.
Als je nu op dag 1 achter de rug hebt dan is je LB behoorlijk goed aangepakt. Als je dan op dag 2 gaat squatten dan heb je kans dat dat nog niet volledig hersteld is dus dan maar liever wat pushes op dag 2. Maar dat is alleen mijn persoonlijke mening hoor. Het zou wel kunnen als je er telkens een rustdag tussen hebt zitten maar ik zou liever pull en push om en om doen.

Nou, vooruit dan maar Gallier.....

Ik zou zelf kiezen voor optie 2 maar ik zou wel dag 2 en 3 omdraaien.
Als je nu op dag 1 achter de rug hebt dan is je LB behoorlijk goed aangepakt. Als je dan op dag 2 gaat squatten dan heb je kans dat dat nog niet volledig hersteld is dus dan maar liever wat pushes op dag 2. Maar dat is alleen mijn persoonlijke mening hoor. Het zou wel kunnen als je er telkens een rustdag tussen hebt zitten maar ik zou liever pull en push om en om doen.

Thx for the tip Viking, ik ben optie 2 even aan het uitproberen zoals het in mijn dikke kop opkwam maar ik hou je tip in het achterhoofd. :D

Misschien ben ik hier weer de partypooper maar ik vind dat jullie je allemaal teveel focussen op die schema's... die technique is zoveel belangrijker kerels.. Een halve dag niet trainen en naar werpers kijken en visualiseren zal je eveneens beter maken en dan pas voel je de essentie van die bepaalde oefeningen terugkomen in je werpen.

Ikzelf train na 20 jaar op instinct en fl**ker soms alle oefeningen van een spiergroep door elkaar maar let wel op wat, wanneer en hoe. Soms basic en soms expirimenteel. Niet over de top gaan. zwaar als je voelt dat je die dag zwaar kan gaan.. je lichaam afbeulen als je weet dat je erna goed kunt rusten.. ik kan me storen aan die psychotische figuren die na elke oefening hun boekje bijwerken.. als ik zoveel wilde schrijven ging ik een dichtcursus volgen..

Ik luister wel naar iedereen die traint.. Ben niet arrogant, iedere atleet heeft wel iets nuttig wat ook jij kan gebruiken. Maar In Highlandgames moet de vooral zorgen dat je explosief blijft.. Het is die explosiviteit die je je grenzen doet verleggen.. je afstanden doet vergroten..

So keep lifting but don't forget to throw..

Terug
Naar boven