XXL Nutrition

Hg agenda 2009

Yo Wuppie, is Broeksterwoude 18.00 uur ? Gezellig 1/2 uurtje rijden

Jij start om 16u al met je demo....

Doe ik ook, dan zijn er nog mensen die kijken, om 18.00 zit iedereen thuis aan tafel

• Topic Starter Topic Starter
3. Klasse-indeling
De klasse indelingen, die we vorig jaar hebben ingevoerd, blijft vooralsnog ongewijzigd. We hopen natuurlijk dat de top van de B-klasse dit jaar de limieten voor ‘A’ gaan gooien, zodat we ook hier weer wat meer atleten aan de start krijgen, na het verlies van de gebroeders Van Oord, die zich komend seizoen volledig op de Strong man willen gaan richten. Daarnaast gaan we een aparte ‘Masters’ klasse toepassen. Na de zeer geslaagde Weiland Games hebben zich inmiddels 5 nieuwe atleten aangemeld voor het seizoen 2009. Helaas zijn er bij de dames tot nu toe geen nieuwe aanmeldingen binnen gekomen.

4. Extra onderdeel: de 7 ¼ en 4 kg kogel
Onze wedstrijdleiding Lub Wiarda en Wout Zijlstra hebben besloten om komend seizoen, naast de Open Zware en Lichte Steen, de Braemar Stone, óók de 7¼ kogel bij de heren en de 4 kilo kogel bij de dames, toe te voegen aan de onderdelen. De kogel is zowel in Schotland als bv in Duitsland al een standaard onderdeel binnen het programma. De verschillende stootonderdelen zullen gedurende het seizoen afwisselend in het programma verschijnen. Ook zullen we proberen ook wat vaker de Zware WFD, Open Lichte Steen én de Lichte Hamer in het programma op te nemen. Iets wat ons afgelopen seizoen helaas niet is gelukt. E.e.a. blijft natuurlijk afhankelijk van de weersomstandigheden en de condities en afmetingen van het veld.

5. Optionele nummers
Ook is er het idee geopperd, om tijdens de pauzes, optioneel extra onderdelen, zoals Stones of Strenght, Timerwalk of het zwaard van Grutte Pier, toe te voegen. Deze onderdelen tellen niet mee voor het dagklassement, maar er zullen wel prijzen (1e vijf) worden verdeeld. Ook bestaat de mogelijkheid voor het publiek om hieraan mee te doen. Deelname is vrijwillig, dus zelf te bepalen of je dit wilt, afhankelijk van je conditie en/of aspiraties van die dag.

6. Magnesium en spuithars
De voorraad spuithars, welke vorig jaar door een sponsor ter beschikking was gesteld, is op. Dit betekent dat iedere atleet hier weer zelf voor dient zorg te dragen. Magnesium is er, daar en tegen, nog ruim voldoende en zal gewoon ter beschikking van alle atleten op de wedstrijden aanwezig zijn.

AGENDA 2009

OPEN NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP 2009 PLAATS DATUM BIJZONDERHEDEN

Est (Geldermalsen, NL) 30-apr-09
Schotland Festival Dordrecht (NL) 23-mei-09
Schotland Festival Dordrecht (NL) 24-mei-09
Schotland Event Almere (NL) 6-jun-09
Schotland Event Almere (NL) 7-jun-09
Scotfest Tilburg (NL) 14-jun-09
Open Friese Kampioenschappen Appelscha (NL) 19-jul-09
Broeksterwoude (NL) 14-aug-09 aanvang 18:00 uur !
Open Belgische Kampioenschappen Destelbergen (B) 23-aug-09

FINALE A-KLASSE EN DAMES Hank (NL) sep-09
FINALE B-KLASSE Zelhem (NL) 27-sep-09

LOSSE WEDSTRIJDEN NATIONAAL

'Kening fan it Hout' IJlst (NL) 21-mrt-09 100-jarig bestaan 11-stedentocht
Teamwedstrijd der Lage Landen Sneek (NL) feb/mrt-09 Holland - Vlaanderen - Friesland
Highland Games voor Teams Oost-Souburg (NL) 20-jun-09 8 personen per team
X-Beach Festival Koksijde (B) 19-aug-09
Demonstratie (afhankelijk van deelnemers) Harlingen (NL) 27-aug-09 aanvang 18:00 uur !
Open Vlaamse Kampioenschappen Ooidonk (B) 30-aug-09 info: David de Vos
Celtic Stongest Man Wijhe )NL) 5-sep-09

WEDSTRIJDEN INTERNATIONAAL

Womens World Championship Phoenix Arizona (USA) 21/22-feb-09
Open Duitse Kampioenschappen Kempen (D) 2/3 mei-09
NEWIHGF European Championship Bressuire (FR) 13/14 jun-09 met Tommy de Bruijn én Wout Zijlstra
Internationale Highland Games Halle (D) 3/4/5-jul-09
World Highlander Challenge Glenarm (IRE) 14/15-jul-09 met Tommy de Bruijn én Wout Zijlstra
World Team Championship Antigonish Nova Scotia (CAN) 17/18/19-jul-09 met Tommy de Bruijn in team 'Europe'
World Masters Championship Inverness (SCO) 18/19-jul-09
World Heavy Event Championship Edinburgh (SCO) 25/26-jul-2009 met Tommy de Bruijn
Cowall Highland Gathering Cowall (SCO) 27/28/29-aug-09
Internationale Highland Games Machern (D) 18/19/20-sep-09

Laatst bewerkt:
is er niks in beckum rond pinksteren?
of staat die hier gewoon niet bij?

Ja, volgens mij wel, maar die wordt niet georganiseerd door de HGF, maar door de gebroeders Stegeman uit Hengelo..

Wel leuke (internationale) wedstrijd met de officiele 8 onderdelen op één dag !

Ga jij nog wedstrijden meedoen, Aiko ?

WAT !!!! bedoel je met aparte MASTERS klasse, zijn wij anders dan, moeten wij op andere tijdstippen gooien of op een ander veld, andere gewichten, of gooien met rollators hebben wij een apart klassement, Hoe zit dat, ik kan nu nog mijn trainings schema omgooien, paniek paniek

Hij wordt wakker..
speciaal voor Wout, dan kan ie tenminste winnen ;)

heet je nu Wiebe Zijlstra of Wybe Zeilstra of ....?

Hij wordt wakker..
speciaal voor Wout, dan kan ie tenminste winnen ;)

heet je nu Wiebe Zijlstra of Wybe Zeilstra of ....?
officieel is het Wybe Zeilstra, maaaaaarrrr waar ik ook mijn naam op schrijf,doorgeef of opgeef men schrijft het altijd met een ij, in het begin zei ik daar nog weleens wat van maar naar al die jaren vindt ik het wel best,bovendien blijkt dat het heel ver in het verleden nog familie is ook. Heb zelf nog bekers ( NK of Clubkamp.) met Wybe Zijlstra erop, het is voor mij een pot nat, sterker nog vorig jaar gaf ik Lub W. mijn adres gegevns en dus als Zeilstra, maar ik las het later al op de ranglijst (Zijlstra) Dus Wulbert, het is Wybe Zeilstra !! maar doe geen moeite want je bent de eerste die het correct gaat en blijft schrijven:D

haha, ik ken het

zo bestelde ik voor mijn werk visite kaartjes

Kreeg ik er 1000 met "Wilbert"

Alsof ik me eigen naam niet kan schrijven...

Maar Zeilstra it is duz...:)

Ja, volgens mij wel, maar die wordt niet georganiseerd door de HGF, maar door de gebroeders Stegeman uit Hengelo..

Wel leuke (internationale) wedstrijd met de officiele 8 onderdelen op één dag !

Ga jij nog wedstrijden meedoen, Aiko ?

ben het wel van plan, maar moet nog even kijken hoe ik met vervoer en atletiekcompetitie zit, zal de agenda er binnenkort eens bijpakken en dat formulier van jullie eens opsturen ;)

iedereen fijne kerstdagen en alvast een gezond en een powerfulllll 2009 toegewenst, ook speciaal voor onze zuiderburen

iedereen fijne kerstdagen en alvast een gezond en een powerfulllll 2009 toegewenst, ook speciaal voor onze zuiderburen

Jij ook Noflike Krystdagen en folle Lok en Seine yn it Nije Jier ouwe;)
En voor de rest van de Highlandgamers en alle anderen: Nollaig Chridheil Huibh agus Bliadhna Mhath Ur!
Et pour les flamands, la même chose!

Thanx Gij ook :)

Wulbert, die wedstrijd in Dordrecht. Is het daar zo dat de onderdelen over de twee dagen uitgesmeerd zijn? Of zijn de klasses over meerdere dagen verdeeld, zodat je wel maar 1 dag bezig bent?

En de finale in Hank, moet je daarvoor kwalificeren in de eerdere wedstrijden of kan je daar gewoon voor inschrijven ongeacht eerdere prestaties?

Wulbert, die wedstrijd in Dordrecht. Is het daar zo dat de onderdelen over de twee dagen uitgesmeerd zijn? Of zijn de klasses over meerdere dagen verdeeld, zodat je wel maar 1 dag bezig bent?

Allebei de dagen kun je zien als aparte wedstrijden met dezelfde onderdelen (eventueel wel variatie in licht en zwaar) hoewel het in principe 1 wedstrijd is maar je kunt ook 1 dag meedoen als je dat wilt en toch punten scoren voor het klassement.

En de finale in Hank, moet je daarvoor kwalificeren in de eerdere wedstrijden of kan je daar gewoon voor inschrijven ongeacht eerdere prestaties?

Als het net zo gaat als afgelopen jaar dan kun je je gewoon inschrijven voor de wedstrijd in Hank want dan is het de finale voor de A-klasse en de dames. Voor de B-klasse is het een normale wedstrijd.

De Masters gooien pas op het einde van de dag, maaruh ik neem aan Wup dat wij gewoon met de B/C klasse mee gooien

Terug
Naar boven