MuscleMeat

HIIT... droogtrainen

apolskisbosna

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
ik heb een vraagje, hoeveel minuten moet ik HIIT ... doen ?
ik dacht zelf aan 20 minuten, 4 minuten looptempo, 1 minuut sprinten. ( x 4 )

of doe ik het helemaal verkeerd ?

graag reacties !

Je kan dat doen naar keuze. Je kan ook 1 minuut sprinten, 1 minuut joggen, enzovoort.

Echter vind ik persoonlijk voor droogtrainen cardio op low intensity beter om droog te trainen.

Heb een tijdje HIIT gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat normale intensiteit beter werkt voor mij. Een intensiteit dat je niet helemaal buiten adem bent maar toch helemaal nat bent van de zweet. Meestal duurt dit 30 minuten, 5 x per week.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Mar 2012 om 10:40 ----------

Daarbij is het erg moeilijk om elke keer 100% te geven bij HIIT. Als je dit niet kan, kan je beter op een normale intensiteit trainen.

• Topic Starter Topic Starter
oke, dus je raad 30 minuten op een snelheidstempo tussen 6/9 aan ?

loopband temo's bij ons zijn van 1 tot 20 ..

try this one...

Interval.png

ik loop 1 uurtje aan 12km/h vlak, en ofwel 1 uurtje aan 10km/h maar dan 10% incline (bergop). Afhankelijk van hou de kuiten meewillen.

Bij het tweede verbrand ik volgens de loopband op een uur dan 1250 calorieën.

ik loop 1 uurtje aan 12km/h vlak, en ofwel 1 uurtje aan 10km/h maar dan 10% incline (bergop). Afhankelijk van hou de kuiten meewillen.

Bij het tweede verbrand ik volgens de loopband op een uur dan 1250 calorieën.

kan je zoveel calorieen verbranden dan zonder je spieren te gaan verbranden?

is het alleen vet die 1250 cal?

tuurlijk tast dit ook zn spiermassa aan..
ik doe met droogtraine 30 minuten loopband (zo schuin mogelijk (denk 12 a 15 omhoog) en dan 5km/u gaan lopen.
goed voor de kuiten, hartslag is laag, dus goeie vetverbranding.
Gaat je hartslag omhoog dan verbrand je koolhydraten

Ik heb er onlangs wat over opgezocht en zal ff zeggen wat ik concludeer.
Als je hiit wilt doen moet je een grote spiergroep aanspreken lopen is dus een goed voorbeeld.
Je begint met 4/5min opwarming op een relax tempotje.
dan komt het er op aan van setjes van 2minuten de nemen die je verdeeld onder sprint (ziek hard) en lopen (zoals opwarming). Deze setjes verdeel je bijvoorbeeld in het begin in 30 seconden sprinten en 1min30sec lopen. en dan doe je bijvoorbeeld 6 setjes om dan op het einde terug 4/5 min te lopen.

Dit is dus het begin maar je bouwt steeds verder op zodat je van je setjes van 2minuten steeds meer gaat sprinten en steeds minder gaat lopen.
na ongeveer 3/4 maand is het best een andere spiergroep te kiezen en bijvoorbeeld te gaan boksen of iets dergelijks. Maar ik denk niet dat het echt erg is als je gewoon bij lopen blijft.

hopelijk is dit een beetje informatief?

mja ik weet niet of het aan mijn spiermassa komt, ik volg namelijk sportrichting op school en heb zeer goede conditie, ik loop dat tempo aan een hartslag tss 130 en 140 maximum!

Het is eigenlijk vrij gemakkelijk.Het verlies in spiermassa zal minimaal zijn. Wees verstandig. Vul direct na het hardlopen gewoon je koolhydraten aan. Doe dit met 1 g/kg lichaamsgewicht. De eerste twee uur na het sporten vult je glycogeen level zich namelijk weer beter aan(7-8 g/uur). Daarna met ongeveer 5 gram per uur. Daardoor zal je glycogeen weer sneller vol zitten en je weer sneller uit kunnen worden geput, Maar daar hebben we het niet over.

HIIT is ook vrij gemakkelijk. JE zegt dat je een goede conditie hebt, dus ik ga er van uit dat je redelijk veel anaerobe en aerobe activiteiten hebt gedaan. Hiit is een anaerobe manier van trainen. Je kan beginnen zoals hierboven al word aangegeven met warm lopen. Loop rustig 5-10 tot dat jij warm bent.

Daarna begin je met hardlopen in korte pauzes. JE kan zelf kiezen hoe je hiit doet.
Bijvoorbeeld:
30 seconden rennen - 1 minuut rust(joggen)

Het voordeel aan hiit is dat je een gigantisch hoge snelheid krijgt. Ook tijdens normale duurlopen gaat je snelheid op deze manier omhoog.

Ik spreek natuurlijk hierboven van hardlopen, maar je kan het ook op andere manieren doen. Je kan bijvoorbeeld 30 seconden gaan fietsen of roeien of noem maar op.

EN spierverlies; bij een verhoogd eiwitinname en snelle aanvulling van je koolhydraten na de training zal dit allemaal mee vallen.

Klopt wel wat je zegt, maar het gaat over hier over droogtrainen, niet over sneller lopen of betere conditie, dus die koolhydraten zou ik toch gaan beperken.

Je uiteraard. ALsnog raad ik dan aan om direct na het sporten iets tot je te nemen zodat spierverlies geminimaliseerd word. Hiit is danwel een goeie manier om af te vallen. Heeft een lange na verbranding. Wat jij boven in zegt is eigenlijk gewoon intervaltraining. Hiit heeft eigenlijk bijna geen rust. Neem de schaal 1:2.
Dus 30 seconden sprint is 1 min rust, 1 min sprint is 2 min rust enzovoort.

Terug
Naar boven