XXL Nutrition

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt me trouwens mee dat ze niet gaan lopen zeiken over; ''waarom is Jezus blank?''
Dalijk wordt Kerst ook nog afgeschaft vanwege een blanke God..

Wat beschouw je dan als de eerste keren dat het gevierd werd.
wikipedia quoten.. je weet dat doe ik liever niet maar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet

Zwarte piet is origineel een negerpage, en negerpages waren slaven.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ontkennen dat hij dit was met de schoorsteenonzin valt onder historisch revisionisme, en in principe nog discriminerender dan gewoon zeggen dat hij een slaaf was.

Ik snap het punt van beide partijen, maar vind de conservatieve mening dat het traditie is veel zwakker dan de andere die het symbool van discriminatie waar het voor staat aanhaalt.

Je kan hier zowiezo niet iedereen blij maken.

Jesus Christ, dat mensen hier discriminatie in zien gaat echt te ver. Een traditie voor kinderen die er al een paar 100 jaar is willen aanpassen voor wat belachelijke ideologische principes, gekker moet het niet worden.

Volgens mij heeft de gemiddelde n*ger hier zelfs geen problemen mee.

Valt me trouwens mee dat ze niet gaan lopen zeiken over; ''waarom is Jezus blank?''
Dalijk wordt Kerst ook nog afgeschaft vanwege een blanke God..
Och jeetje, stel je voor:o

En God wordt altijd nog afgebeeld als een hand die uit de wolken steekt. Er zijn niet echt officiele afbeeldingen van God. In sommige religies misschien, maar in de bijbel dacht ik toch even niet. Hij kan net zo goed twee lullen op zijn voorhoofd hebben, en een balzak dat een mes & vork gebruikt om biefstuk aan zijn engelenkinderen te voeren???

Och jeetje, stel je voor:o

En God wordt altijd nog afgebeeld als een hand die uit de wolken steekt. Er zijn niet echt officiele afbeeldingen van God. In sommige religies misschien, maar in de bijbel dacht ik toch even niet. Hij kan net zo goed twee lullen op zijn voorhoofd hebben, en een balzak dat een mes & vork gebruikt om biefstuk aan zijn engelenkinderen te voeren???

Jezus is ook God. Met God bedoelde ik Jezus.

Ik snap echt niet waarom mensen moeilijk doen he, dit probleem is sowieso niet eens discriminatie want de zwarte pieten zijn vaak niet eens zwart, dus zij die zwart zijn worden niet in het nadeel gesteld.
Daarbij worden ze sowieso niet in het nadeel gesteld, dus het enige waar je eventueel van kan spreken is ''gemeen'', maar niet van discriminatie..

Jezus is ook God. Met God bedoelde ik Jezus.
Jezus is een profeet & de zoon van God.

---------- Post added 5 October 2013 at 11:22 ----------

Een profeet met meerdere vaginas :wanker: Heerlijk om te zien op die schilderijen, hoe hij wordt genomen door spijkers.

Oh no..some shitload coming trough..

He, is het weer oktober.

Op de basisschool werd ons verteld dat zwarte piet zwart was van het roet van de schoorsteen, niet dat het een "n*ger" was.
Wat ons ook werd verteld is dat zwarte piet extreem fit en intelligent was, iemand om tegen op te kijken.

Kan iemand mij vertellen wat daar negatief of beledigend aan is?

Mensen moeten gewoon altijd iets hebben om over te zeiken....

Dus geen pakjes meer en snoep in de schoenen. Dat is balen. :(

Op de basisschool werd ons verteld dat zwarte piet zwart was van het roet van de schoorsteen, niet dat het een "n*ger" was.
Wat ons ook werd verteld is dat zwarte piet extreem fit en intelligent was, iemand om tegen op te kijken.

Om de zelfde reden dat je niet zegt dat Hitler de Joden enkel werk gaf, en na hun leuke werkdag een verkoelende douche wou geven maar de gaskraan verkeerd had aangesloten. Wua-wua-wua-wuaaaaaaaaaaa.

Trouwens goed compromis, maak er echt een schoorsteenveger van. Doe hem een vuil pak aan met strepen roet op zn kop ipv geheel zwart en een page-pak, geen rode lippen, kroeshaar of grote ringen.

Dat is een manier om het in een positief daglicht te zetten. En daar ben ik helemaal voor. Het is ook een impliciete erkenning van het feit dat zwarte mensen zich gekwetst voelen; te zeggen dat Piet geen n*ger is maar zwart is van de roet.

Het zou wel zo consequent zijn om te zeggen dan doen we ook de rode lippen weg en gouden oorbellen uit want dat is nou net wat het tot een stereotype 19e eeuwse negerkarikatuur maakt.
En doe hem dan een paar zwarte vegen op zijn gezicht in plaats van hem helemaal zwart te maken.

Nu is gewoon duidelijk dat het een kletsverhaal is waarmee we voor de kleine kinderen verdoezelen dat het eigenlijk wel een n*ger is.

Het minder dom laten lijken van Piet is ook een stap voorwaarts. Toen jij en ik klein waren raakte de wegwijspiet altijd de weg kwijt en hoofdpiet was het grote boek het volgende jaar weer kwijt.
Het is wel zo netjes om te zeggen; op dat punt zaten we fout, zo hadden we hem niet neer moeten zetten, in plaats van plotsling aan te komen met hoe intelligent Piet eigenlijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven