ik zei dat de rode lippen en oorbellen geen hol uitmaken en ze geschrapt zouden kunnen worden omdat niemand het uberhaubt zou merken. Ik zei nergens dat ze ALLEDRIE weg MOETEN omwille van dat iemand een goed punt erover gemaakt had.
In de post die daarop volgde legde ik verder uit dat die 2 dingen irrelevant zijn en benadrukte ik dat hetzelfde niet opgaat voor kroeshaar en dat dat wel weg MOET.
Citaat:
Origineel gepost door Anus
niemand geeft een hol om dat kroeshaar, de rode lippenstift en de grote oorbellen,
die dingen kan je gewoon schrappen zonder dat iemand het uberhaubt merkt. (heb overigens in mijn lagere school nooit een piet gezien met kroeshaar)
Maar hou de coole outfit (circusartiesten hebben ook zo van die poofy, shiny kleding) en het zwart als roet (voor 90% zoals eerder gezegd).
Citaat:
Origineel gepost door Anus
het gaat om de oorsprong van een fictief verhaal. Je kan die oorsprong dus naar willekeur veranderen. Ipv dat het zigeunernegers zijn kunnen het vanaf nu gewoon random mensen van alle rassen zijn die zwart zijn geworden door constant in schoorstenen af te dalen (zoals 99% vd bevolking uberhaubt al dacht).
Van dat kroeshaar hebben ze een punt, dat is onverdedigbaar en perpetueert een racistisch symbool.
De grote oorbellen en rode lippenstift daarentegen niet. Die laatste dingen zijn namelijk irrelevant als iedereen het verhaaltje vanaf nu anders vertelt.
Zoals ik al zei: beter leren lezen
neen, daar ben ik het niet mee eens. Als iemand beweert dat iets discriminerend is moet hij/zij daar zijn redenen voor geven. In het huidige debat kan je dit staven op basis van het feit dat pieten n*gers zijn (kroeshaar en compleet zwarte huidskleur) en het dus symbool staat voor vroegere slavernij.
Neem je die 2 dingen weg dan vallen hun argumenten weg.