Fitness Seller

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Theoretisch gezien heeft Angelus ook een punt. Puur op de praktijk gericht, is het natuurlijk obvious dat de perceptie/associatie (bij bepaalde culturen) niet 1 2 3 zal veranderen (dus ook niet met de 90% zwart maatregel).

Ik hoor niemand meer iets over Popo zeggen toen hij in dbz als genie is voorgesteld, ipv negerslaafje van Kami dus ik denk dat je de kleine groep die er nog steeds iets zou tegen hebben niet representatief voorsteld.

http://www.youtube.com/watch?v=wgwpCSqMvug

welk deel van kroeshaar weg en 90% zwart ipv 100% voldoet niet aan die tegemoetkoming?

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 14:46 ----------

ik noem degenen butthurt phaggots die nog zouden klagen als het kroeshaar verdwijnt en ze overduidelijk blank zijn met roet op zich, leer lezen;)

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 14:47 ----------

overigens als iemand iets als discriminerend ervaart betekent niet dat het discriminerend is, en het is enkel relevant wanneer iets discriminerend is;)

Dat van 90% zwart heb je een heel aantal posts terug gezegd, daarna heb je nog gepost dat rode lippen en oorbellen best weg kunnen en nu toch weer niet. Ik ben er dus vanuit gegaan en mocht er vanuit gaan dat ook het 90% zwart weer van de baan was.

In reactie op je tweede punt; ik denk dat je het hiermee eens kan zijn: als iemand iets als discriminerend ervaart (bijvoorbeeld een 90% zwarte piet)... dan voelt hij zich gediscrimineerd. En als het een grote groep zwarte mensen betreft die dat op een dergelijke manier ervaren, dan ontstaat er dus een maatschappelijk debat. (waar jij vervolgens mag gaan uitleggen waarom het niet discriminerend IS. En dan verander je hopelijk de perceptie van die mensen... of niet) Wacht eens...

Laatst bewerkt:
EEns,
onzin die zwarte mannen en een witte...........

Ik vind het juist een geweldige samensmelting van twee culturen. Een zwarte met een oerhollandse naam, prachtig toch.

Ik irriteer me al jaren aan het feit dat zwarte Piet niet zwart meer is maar bruin is geworden. (en dreigen met zout, zak, roe en ontvoering naar Spanje is er ook al niet meer bij) Piet is niet eng meer, maar een domme ongevaarlijke goedlachse sukkel geworden.

Als ik Piet was zou ik ook gaan staken !

Laatst bewerkt:
Als kind stopten ze mij vaak mandarijnen toe, in plaats van een hand vol pepernoten. Tegenwoordig geven ze mij niks meer, als ik de sinterklaas intocht bij woon:sad:

Wat lopen die mensen eigenlijk te b**chen.

Zonder die hele slavernij zaten hun nog steeds in de modder te spelen in Afrika. Door de slavernij hebben ze nu welvaart hier in Europa. Ze zouden ons dankbaar moeten zijn.

in amerika zijn de zwarte pieten blank

Dat van 90% zwart heb je een heel aantal posts terug gezegd, daarna heb je nog gepost dat rode lippen en oorbellen best weg kunnen en nu toch weer niet. Ik ben er dus vanuit gegaan en mocht er vanuit gaan dat ook het 90% zwart weer van de baan was.
ik zei dat de rode lippen en oorbellen geen hol uitmaken en ze geschrapt zouden kunnen worden omdat niemand het uberhaubt zou merken. Ik zei nergens dat ze ALLEDRIE weg MOETEN omwille van dat iemand een goed punt erover gemaakt had.

In de post die daarop volgde legde ik verder uit dat die 2 dingen irrelevant zijn en benadrukte ik dat hetzelfde niet opgaat voor kroeshaar en dat dat wel weg MOET.

Anus zei:
niemand geeft een hol om dat kroeshaar, de rode lippenstift en de grote oorbellen, die dingen kan je gewoon schrappen zonder dat iemand het uberhaubt merkt. (heb overigens in mijn lagere school nooit een piet gezien met kroeshaar)
Maar hou de coole outfit (circusartiesten hebben ook zo van die poofy, shiny kleding) en het zwart als roet (voor 90% zoals eerder gezegd).
Anus zei:
het gaat om de oorsprong van een fictief verhaal. Je kan die oorsprong dus naar willekeur veranderen. Ipv dat het zigeunernegers zijn kunnen het vanaf nu gewoon random mensen van alle rassen zijn die zwart zijn geworden door constant in schoorstenen af te dalen (zoals 99% vd bevolking uberhaubt al dacht).
Van dat kroeshaar hebben ze een punt, dat is onverdedigbaar en perpetueert een racistisch symbool. De grote oorbellen en rode lippenstift daarentegen niet. Die laatste dingen zijn namelijk irrelevant als iedereen het verhaaltje vanaf nu anders vertelt.

Zoals ik al zei: beter leren lezen;)
In reactie op je tweede punt; ik denk dat je het hiermee eens kan zijn: als iemand iets als discriminerend ervaart (bijvoorbeeld een 90% zwarte piet)... dan voelt hij zich gediscrimineerd. En als het een grote groep zwarte mensen betreft die dat op een dergelijke manier ervaren, dan ontstaat er dus een maatschappelijk debat. (waar jij vervolgens mag gaan uitleggen waarom het niet discriminerend IS. En dan verander je hopelijk de perceptie van die mensen... of niet) Wacht eens...
neen, daar ben ik het niet mee eens. Als iemand beweert dat iets discriminerend is moet hij/zij daar zijn redenen voor geven. In het huidige debat kan je dit staven op basis van het feit dat pieten n*gers zijn (kroeshaar en compleet zwarte huidskleur) en het dus symbool staat voor vroegere slavernij.
Neem je die 2 dingen weg dan vallen hun argumenten weg.

t'is gewoon een complot van de kerstman ....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En waarom heet ie niet ZwarteJan ??

ik zei dat de rode lippen en oorbellen geen hol uitmaken en ze geschrapt zouden kunnen worden omdat niemand het uberhaubt zou merken. Ik zei nergens dat ze ALLEDRIE weg MOETEN omwille van dat iemand een goed punt erover gemaakt had.

In de post die daarop volgde legde ik verder uit dat die 2 dingen irrelevant zijn en benadrukte ik dat hetzelfde niet opgaat voor kroeshaar en dat dat wel weg MOET.

Citaat:
Origineel gepost door Anus
niemand geeft een hol om dat kroeshaar, de rode lippenstift en de grote oorbellen, die dingen kan je gewoon schrappen zonder dat iemand het uberhaubt merkt. (heb overigens in mijn lagere school nooit een piet gezien met kroeshaar)
Maar hou de coole outfit (circusartiesten hebben ook zo van die poofy, shiny kleding) en het zwart als roet (voor 90% zoals eerder gezegd).
Citaat:
Origineel gepost door Anus
het gaat om de oorsprong van een fictief verhaal. Je kan die oorsprong dus naar willekeur veranderen. Ipv dat het zigeunernegers zijn kunnen het vanaf nu gewoon random mensen van alle rassen zijn die zwart zijn geworden door constant in schoorstenen af te dalen (zoals 99% vd bevolking uberhaubt al dacht).
Van dat kroeshaar hebben ze een punt, dat is onverdedigbaar en perpetueert een racistisch symbool. De grote oorbellen en rode lippenstift daarentegen niet. Die laatste dingen zijn namelijk irrelevant als iedereen het verhaaltje vanaf nu anders vertelt.

Zoals ik al zei: beter leren lezen;)

neen, daar ben ik het niet mee eens. Als iemand beweert dat iets discriminerend is moet hij/zij daar zijn redenen voor geven. In het huidige debat kan je dit staven op basis van het feit dat pieten n*gers zijn (kroeshaar en compleet zwarte huidskleur) en het dus symbool staat voor vroegere slavernij.

Ik heb ook nooit gezegd dat jij hebt gezegd dat ze alle drie weg moeten. Ik ben er, correct, vanuit gegaan dat jij in ieder geval de rode lippen gouden oorbellen wilde behouden. :)
Eerst wekte je namelijk de indruk dat je ze wilde schrappen, zie eerste vetgedrukt. En vervolgens toch weer niet.
Fijn dat we het over hetzelfde hebben.

Dan punt twee. Dat ging hierover:
"overigens als iemand iets als discriminerend ervaart betekent niet dat het discriminerend is, en het is enkel relevant wanneer iets discriminerend IS" ---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 14:47 ----------

Laat ik het vanuit een ander perspectief benaderen; Zodra een grote groep zwarte mensen zich gediscrimineerd voelt. Om welke reden dan ook. Legitiem of niet. Redelijk of onredelijk. Dat is het moment waarop het debat ontstaat. En waarop het maatschappelijk relevant wordt (als de groep tegenstanders groot genoeg is)

vervolgens vind het debat plaats waarin voor en tegenargumenten worden uitgewisseld. Daar bepalen we of het gevoel geschaad te zijn door vermeende discriminerende feiten, ook door de andere partij zo begrepen kan worden.

Southpark heeft daar nog een aflevering over. Niemand begrijpt dat Token zich gekwetst voelt door een feit omdat het in de ogen van Stan, Kyle en Cartman erg vergezocht is om dat als discriminerend op te vatten. Echter vat Token het toch zo op en de moraal van de aflevering is dat het om de beleving van de ander gaat en dat men daar respect voor heeft. Ook al kan men zelf niet begrijpen hoe en waarom precies de ander dat als kwetsend ervaart omdat blanken zelf nou eenmaal niet zwart zijn en niet met discriminatie worden geconfronteerd en niet dezelfde belevingswereld hebben.

Laatst bewerkt:
Die Quinsy heeft vroeger zeker geen Sinterklaas gekregen ? :roflol:

Ik heb ook nooit gezegd dat jij hebt gezegd dat ze alle drie weg moeten. Ik ben er, correct, vanuit gegaan dat jij in ieder geval de rode lippen gouden oorbellen wilde behouden. :)
Eerst wekte je namelijk de indruk dat je ze wilde schrappen, zie eerste vetgedrukt. En vervolgens toch weer niet.
Fijn dat we het over hetzelfde hebben.
ik zei 2 dingen:
1) het maakt geen hol uit als ze blijven of geschrapt worden
2) die 2 items op zich zijn irrelevant en ze niet schrappen telt niet als discriminatie

toegegeven jij zei nergens dat ik heb gezegd dat ze alle drie weg moeten, maar je zei wel dit:

zeggen dat ze niet schrappen niet telt als discriminatie is niet hetzelfde als zeggen dat ze onmisbaar zijn:)
(maar nu zijn we gewoon aan het discussieren over semantiek ipv de kwestie zelf:))

Dan punt twee. Dat ging hierover:

Laat ik het vanuit een ander perspectief benaderen; Zodra een grote groep zwarte mensen zich gediscrimineerd voelt. Om welke reden dan ook. Legitiem of niet. Redelijk of onredelijk. Dat is het moment waarop het debat ontstaat. En waarop het maatschappelijk relevant wordt (als de groep tegenstanders groot genoeg is)

vervolgens vind het debat plaats waarin voor en tegenargumenten worden uitgewisseld. Daar bepalen we of het gevoel geschaad te zijn door vermeende discriminerende feiten, ook door de andere partij zo begrepen kan worden.
weer semantiek, natuurlijk ontstaat het debat als een groep komt klagen.

Southpark heeft daar nog een aflevering over. Niemand begrijpt dat Token zich gekwetst voelt door een feit omdat het in de ogen van Stan, Kyle en Cartman erg vergezocht is om dat als discriminerend op te vatten. Echter vat Token het toch zo op en de moraal van de aflevering is dat het om de beleving van de ander gaat en dat men daar respect voor heeft. Ook al kan men zelf niet begrijpen hoe en waarom precies de ander dat als kwetsend ervaart omdat blanken zelf nou eenmaal niet zwart zijn en niet met discriminatie worden geconfronteerd en niet dezelfde belevingswereld hebben.
slechte analogie, want in south park was de kwestie namelijk dat stan als eerste kwam zeggen tegen token "it's no big deal", en dat hij dat recht niet heeft.
Deze kwestie draait om het perpetueren van een racistisch symbool dat ondertussen cultureel erfgoed is geworden.
Als je het met south park gaat vergelijken dat moet je het met deze aflevering vergelijken:
[Link niet meer beschikbaar]

En wat deden ze daar: het racisme uit het culturele erfgoed halen door het cultureel erfgoed aan te passen zodat het overduidelijk niet meer racistisch is, wat ik hier tig keer heb voorgesteld door kroeshaar te schrappen en het duidelijk te maken dat het roet is ipv een n*ger (90% zwart).
Iemand die zich dan nog gediscrimineerd VOELT heeft daar het recht toe (net als token in jouw aflevering en net zoals ik het recht heb die persoon een complete mong**l te vinden), hij heeft echter geen recht meer om nog verdere aanpassingen door te drijven, want zijn argumenten zijn niet consistent.

het topic is beland in de wallotext posting-fase.

Regel van 3 jongens. Max 3 argumenten, max 3 blokken text van max 3 lijnen. Maakt het lezen zoveel aangenamer.

Ze zijn zwart van de roet en niet omdat het n*gers zijn.

Mensen die te stupide zijn om dat te realiseren en gaan zeiken over discriminatie moeten we gewoon een trein ritje Duitsland aan bieden.

Ik irriteer me al jaren aan het feit dat zwarte Piet niet zwart meer is maar bruin is geworden. (en dreigen met zout, zak, roe en ontvoering naar Spanje is er ook al niet meer bij) Piet is niet eng meer, maar een domme ongevaarlijke goedlachse sukkel geworden.

In Frankrijk kwam altijd 'Père Fouettard' mee met Sinterklaas, dat is man gekleed in oude lappen met een grote baard. Hij heeft altijd een grote ijzeren ketting bij zich waar hij kinder mee slaat die stout zijn. Dat was wel een stuk enger :p

de mensen die klagen over racisme zijn dezelfde figuren die hun pizza een uur laten staan en vervolgens klagen dat de pizza koud is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven