AndroidHealthClinic

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
En niet alle Nederlanders zijn Nederlanders blijkbaar, een hoop noemen zichzelf Surinamer, Antilliaan, Turk, Marokkaan..

Menige moslim prefereert het moslim zijn boven de Nederlandse identiteit ...

Moslim zijn is geen nationaliteit mogool.

---------- Post added 19 October 2013 at 19:24 ----------

Als ze nu echt overwegen om onze eeuwen oude traditie aan te passen voor een stel buitenlanders dan ben ik zwaar teleurgesteld in de Nederlandse maatschappij.

Het enige wat wij als Nederlanders moeten doen is aanpassen voor andere mensen, je hebt het allemaal maar te accepteren en zodra je er iets over zegt dan wordt er meteen met het woord racist gegooid terwijl dat helemaal niets ermee te maken heeft.

Lekkaaahhh ga maar huile in een hoekje om je zwarte piet :roflol:

Snap srs ook niet, waarom sommige mensen zwarte piet als een slaaf zien. Ze brengen cadeautjes rond en strooien met eten en zijn enorm blij.

Slaven, werken 20 uur per dag, krijgen amper te eten en doen k*t werk en zitten vast aan een ketting.

n*gers die tegen zwartepiet zijn zijn n*gers die gewoon te vaak zijn uitgescholden voor zwartepiet

Dit jaar gewoon allemaal Django's in full gear op 5 Dec

Moslim zijn is geen nationaliteit mogool.

---------- Post added 19 October 2013 at 19:24 ----------

Nee maar heeft wel te maken met de mate in hoeverre een moslim zich identificeert met de Nederlandse waarden en normen debiel. Daar schort het nog al eens aan. Die zwarte pieten discussie is totaal geen issue vergeleken met het spugen op de Nederlandse normen en waarden door de moslims.

Ik vind het echt zot dat zoiets onschuldigs als het sinterklaasfeest ter discussie staat. Die n*gers die zo aan het klagen zijn realiseren zich niet dat hierdoor de haat tegen buitenlanders alleen maar erger wordt. Een multiculturele samenleving (ik geloof er niet echt in hoor) zal alleen maar werken als men elkaars grenzen respecteert.

Als ik het zie vraag ik me af wat er met hun hoofd is gebeurt dat ze zichzelf helemaal gefixeerd hebben op dit ene ding en dan daar staan, helemaal pumped om te debateren en demonsteren.

Ga trainen ofzo, hosselen, geld maken of desnoods kopjes wassen achter centraal of whatever.

Zoek wat te doen!!!!!

---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 00:28 ----------

Heerlijk, ik zeg sancties voor de nederlandse staat voor het hanteren van racistisch akkefietjes.

Ik zeg jij weten niet wat los morros zijn, het heb helemaal ZERO/NADA,NIKS,NOPPES te make met jouw land of dat halve bijeengeraapte cultuurtje van je.

beter ga je weer in paramaribobo chillen.

Laatst bewerkt:
Ik vind het echt zot dat zoiets onschuldigs als het sinterklaasfeest ter discussie staat. Die n*gers die zo aan het klagen zijn realiseren zich niet dat hierdoor de haat tegen buitenlanders alleen maar erger wordt. Een multiculturele samenleving (ik geloof er niet echt in hoor) zal alleen maar werken als men elkaars grenzen respecteert.

Klopt die n*gers hebben maar te accepteren dat blanke mensen zich hier als n*ger (kleur, rode lippen EN krullend haar) verkleden voor de lol en dan rond gaan springen!

:rolleyes:

- Wanneer is iets discriminerend? En wie bepaald wanneer iets discriminerend is?
Jij kan je nog zo gediscrimineerd voelen, maar rechters bepalen of er wel of niet sprake is van discriminatie.

- Jij maakt zelf de keus om je gekwetst en gediscrimineerd te voelen. Je kan immers ook gewoon je schouders op halen en je desnoods distantiëren van deze traditie en zijn aanhangers.

- Hoezo moeten jullie als volwassenen en zeer grote minderheid in dit land, per se een onschuldige traditie die draait om het geven van cadeautjes en het geven van een leuke tijd aan kinderen, veranderen?

Kinderen kijken hier het hele jaar naar uit. Het krijgen van cadeautjes op pakjesavond, pepernoten en snoepgoed eten, leuke weken op school, pietenparcours tijdens de gymlessen. Die hele sfeer in de decembermaand met Sinterklaas, kerst, de jaarwisseling en mogelijk sneeuw heeft iets magisch voor kinderen.

-Geen kind ziet een zwarte piet als discriminerend, zwarte pieten strooien immers met snoep en maken de kinderen blij. Pieten komen een beetje dom over, maar dit maakt het juist leuker voor het kind.

- Het enige probleem zijn de mensen die zich altijd gediscrimineerd en gekwetst moeten voelen en daar altijd wel een aanleiding voor weten te vinden. Iedereen moet maar aanhoren hoe zielig ze wel niet zijn en wat voor een kwaad wij hun wel niet aandoen met deze traditie, alsof heel Nederland elke dag van het jaar aftelt om in december weer eens lekker zout in de wond die slavernij heet te kunnen strooien.

(Allereerst: ik ben GEEN n*ger, dus 'jullie' klopt in dezen niet, tenzij je het hebt over mensen die tegen zwarte piet zijn, nou ja, dan klopt het eigenlijk ook niet, ik ben geen n*ger, dus het boeit me niet, ik ben hier gewoon voor een discussie.)

- Ik heb het niet over strafrechtelijke discriminatie, maar discriminatie in die zin dat fatsoensnormen worden overschreden.
- Als ene blanke zich als iemand van jouw ras verkleedt en zo een karikatuur van je maakt, dan is er niks te kiezen.
- Het is leuk dat kinderen het feest kunnen waarderen, maar dat mag niet als excuus gebruikt worden om n*gers als karikatuur neer te zetten.
- Kinderen zien er niks verkeerds in, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de zich superieur wanende blanke man zich als n*ger verkleedt die een beetje dommig doen, want ja 'zo zijn die negertjes'. Zo komt het over.
- Ik heb al een keer gezegd waar het om gaat: de laconieke manier waarop blanken met de n*gers omgaan. De blanken zeggen niet: ja, het is belachelijk dat wij n*gers als een stelletje karikatuurfiguren neerzetten, maar ja, het is maar een traditie.
Ze zeggen: wat stellen jullie je toch aan, dit is een traditie.
In het eerste geval pak je de n*gers 1 keer: door het feest te vieren met zwarte piet.
In het tweede geval pak je n*gers twee keer: door te doen alsof ze spoken zien en niet goed bij hun hoofd zijn EN door het feest te vieren met zwarte piet.

Je had het nog over Godwins. Laten we eens even aantrappen tegen het HEILIGSTE HUISJE van Nederland: de JODEN!
Wat zou er gebeuren als elk jaar op, hmmmm, Koningdag iedereen, althans in elke plaats een groepje mensen de straat opgaat met nepbaard, nepkrullen aan de zijkant van hun hoofd, een nephaakneus, een keppeltje.
Ik weet wat er zou gebeuren: het CIDI zou een gigantische lobby beginnen en het Nederlandse volk zou er schande van spreken want die zielige joden worden beledigd.

Je had het nog over Godwins. Laten we eens even aantrappen tegen het HEILIGSTE HUISJE van Nederland: de JODEN!
Wat zou er gebeuren als elk jaar op, hmmmm, Koningdag iedereen, althans in elke plaats een groepje mensen de straat opgaat met nepbaard, nepkrullen aan de zijkant van hun hoofd, een nephaakneus, een keppeltje.
Ik weet wat er zou gebeuren: het CIDI zou een gigantische lobby beginnen en het Nederlandse volk zou er schande van spreken want die zielige joden worden beledigd.

Klopt van geen kant natuurlijk dit. n*gers lopen toch niet standaard in van die apenpakkies, hebben niet zo'n kapsel, hebben geen lippenstift op cq. felrode lippen en dragen niet van die hoedjes. Hier is helemaal geen sprake van n*gers imiteren, ze zijn ZWART. En volgens mij is niemand op de wereld zo zwart als roet van nature.

Verder een trieste discussie. Maak er Spaanse pieten van en je bent er denk ik wel vanaf.

Klopt van geen kant natuurlijk dit. n*gers lopen toch niet standaard in van die apenpakkies, hebben niet zo'n kapsel, hebben geen lippenstift op cq. felrode lippen en dragen niet van die hoedjes. Hier is helemaal geen sprake van n*gers imiteren, ze zijn ZWART. En volgens mij is niemand op de wereld zo zwart als roet van nature.

Verder een trieste discussie. Maak er Spaanse pieten van en je bent er denk ik wel vanaf.

Ja dit zei ik al, Los morros (de mooren)

Als ik het zie vraag ik me af wat er met hun hoofd is gebeurt dat ze zichzelf helemaal gefixeerd hebben op dit ene ding en dan daar staan, helemaal pumped om te debateren en demonsteren.

Ga trainen ofzo, hosselen, geld maken of desnoods kopjes wassen achter centraal of whatever.

Zoek wat te doen!!!!!

---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 00:28 ----------

Ik zeg jij weten niet wat los morros zijn, het heb helemaal ZERO/NADA,NIKS,NOPPES te make met jouw land of dat halve bijeengeraapte cultuurtje van je.

beter ga je weer in paramaribobo chillen.

:roflol: u mad brah? Zeg maar dag sinterklaasje :roflol:

---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 01:54 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb het nooit over die pakken gehad.

n*ger hebben kroes/krullend haar en DAT is eigenlijk mijn punt. In andere landen zie je mensen met zwarte gezichten die de sint vergezellen ZONDER dat er krullend haar aan te pas komt.

In Nederland heeft zwarte piet niet alleen een zwart hoofd en rode lippen (die rode kleur accentueert de lippen), maar OOK nog eens krullend haar. Dat krullende haar zorgt voor de associatie met n*gers. TEL ERBIJ OP dat op de tekeningen van de 19e eeuw zwarte piet op een n*ger leek en dat hier vroeger en misschien nu nog steeds door zwarte piet met een surinaams accent wordt gepraat en zo gek is dan de vergelijking met n*gers niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven