MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nochtans is het vrij eenvoudig hoor. Vind je onze cultuur discriminerend? Bol het dan af naar jullie apenlanden waar ze geen Sinterklaas vieren! Dan ga je je nergens meer aan ergeren bende parasieten. :D

Nochtans is het vrij eenvoudig hoor. Vind je onze cultuur discriminerend? Bol het dan af naar jullie apenlanden waar ze geen Sinterklaas vieren! Dan ga je je nergens meer aan ergeren bende parasieten. :D

Nou nou nou ..."apenlanden" . Moet dat nou?

google: Jan Schenkman, Sinterklaas en zijn knecht.

En doet deze afbeelding je niet ergens aan denken?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Duidelijk gelijkenissen met het Zwarte Piet pakje. Het schoorsteen verhaal is gewoon een mooi excuus om de (racistische) oorsprong te verbergen.

Dat is geen slavenkleding, dat is een page pak. Een page was vroeger een hulp van een ridder en daarmee ook in opleiding bij de ridder (schildknaap). Gewoon een soort stagair dus. In tempels en paleizen waren pages vaak zelfs van adellijk bloed, zij deden de bediening en leerden daarbij het leven als vorst.

Je ziet alleen wat je wilt zien, en je ziet racisme. Dit zit duidelijk in je vastgebeiteld en geen enkel argument lijkt je er vanaf te kunnen brengen, het is alsof je een kat vraagt te blaffen. Tunnelvisie noemen we dat. De werkelijke oorsprong van Piet is nergens in feiten terug te halen, men geeft er maar een eigen slinger aan en er word lustig op los gespeculeerd. Een normaal iemand ziet nu een kinderfeest die al sinds jaar en dag gevierd word, en een ander ziet racisme en voelt zich geroepen een land van zijn eigen identiteit te willen beroven. Laten we nog even duidelijk stellen, in Paramaribo komt Sint en Piet ook aan, ga daar de kinderen pesten!

Jij vind echt dat we een feest waar miljoenen van genieten maar moeten verpesten door een paar gekwetste n*gers?

Jij weet net zo goed als ik dat het feest niet verpest wordt. Het is even wennen dat hij een andere kleur gaat krijgen, thats it, verder blijft alles hetzelfde. Stoomboot, pepernoten, kado's, het hele circus.

Traditie is aan verandering onderhevig. In 1850, toen racisme geen probleem was, is ineens een zwarte knecht geintroduceerd. Dat taste ook de traditie aan zou je kunnen zeggen.

---------- Post toegevoegd 20 October 2013 om 11:57 ----------

Dat is geen slavenkleding, dat is een page pak. Een page was vroeger een hulp van een ridder en daarmee ook in opleiding bij de ridder (schildknaap). Gewoon een soort stagair dus. In tempels en paleizen waren pages vaak zelfs van adellijk bloed, zij deden de bediening en leerden daarbij het leven als vorst.

Je ziet alleen wat je wilt zien, en je ziet racisme. Dit zit duidelijk in je vastgebeiteld en geen enkel argument lijkt je er vanaf te kunnen brengen, het is alsof je een kat vraagt te blaffen. Tunnelvisie noemen we dat. De werkelijke oorsprong van Piet is nergens in feiten terug te halen, men geeft er maar een eigen slinger aan en er word lustig op los gespeculeerd. Een normaal iemand ziet nu een kinderfeest die al sinds jaar en dag gevierd word, en een ander ziet racisme en voelt zich geroepen een land van zijn eigen identiteit te willen beroven. Laten we nog even duidelijk stellen, in Paramaribo komt Sint en Piet ook aan!

Ik denk dat de kans dat deze zwarte meneer in opleiding was tot ridder 0.0001% is.

Laatst bewerkt:
Zwarte piet is toch een moor?

Daarom werden vroeger kinderen ontvoert naar spanje, omdat dit hun ding was?

Nou nou nou ..."apenlanden" . Moet dat nou?

Het is toch frustrerend om vast te stellen dat bep. groepen steeds meer en meer willen. Onze cultuur dient zich constant aan te passen. Nochtans zijn zij diegene die zich moeten aanpassen aan ons en niet omgekeerd.

Kben benieuwd waar dit gaat eindigen want integratie werkt duidelijk niet. Binnen hier en 10j zal het alleen maar erger worden. De autochtone jeugd wordt ook steeds meer racistischer tegenover "vreemdelingen". Kvrees dat we nog toestanden gaan meemaken zoals met de Holocaust. Alleen hoop ik dat de wagonnetjes niet met blanken gaan gevuld zijn.

Jij weet net zo goed als ik dat het feest niet verpest wordt. Het is even wennen dat hij een andere kleur gaat krijgen, thats it, verder blijft alles hetzelfde. Stoomboot, pepernoten, kado's, het hele circus.

En welke kleur moeten pieten zijn? En wat met de blanke baas?

Volgende stap: Suikerfeest en slachtfeest. Suiker is slecht voor je, en slachten? Zomaar zelf in huis? Gaat dat op verantwoorde en diervriendelijke manier?

Afschaffen die bullshit!

Volgende stap: Suikerfeest en slachtfeest. Suiker is slecht voor je, en slachten? Zomaar zelf in huis? Gaat dat op verantwoorde en diervriendelijke manier?

Afschaffen die bullshit!

Natuurlijk alle zwarte een uitkering tenzij ze een zwarte baas hebben. Kan natuurlijk niet he, een blanke die een zwarte vertelt wat te moeten doen.

Indirect omdat de afbeeldingen die jij toont niets met Sinterklaas te maken hebben. Ik zie namelijk nergens Sinterklaas staan op die afbeeldingen of verwijzingen naar het feest of andersom.

Het heeft er namelijk niets maar dan ook niets mee te maken. Beter stop je met deze stemmingmakerij.

Ik vergelijk afbeeldingen waar Zwarte Piet en Sinterklaas wel op staan, met afbeeldingen van negerstereotypen.

Ik vergelijk dus dit:

met dit:

blackface_3910.jpg

en stel vast dat de gelijkenissen treffend zijn en Zwarte Piet dus wel degelijk een n*ger is. Zoek gewoon op hoe n*gers vroeger werden afgebeeld, en je zal zien dat kroeshaar en rode lippen deel van de voorstelling zijn. Natuurlijk staat Sinterklaas niet op de onderste afbeeldingen, dat is net het concept achter een vergelijking... Ik vergelijk afbeeldingen van Zwarte Piet met afbeeldingen van (stereotype) n*gers.

Als ik een bepaald vaartuig zie, en ik stel vast dat het vaartuig heel erg hard lijkt op een zeilschip, dan is het volgens jou onmogelijk om vast te stellen dat het eerste vaartuig ook een zeilschip is, omdat het "niet vaststaat" dat het een zeilschip is? Dingen vergelijken en vaststellen dat de gelijkenissen treffend zijn is in jouw wereld niet mogelijk?

Je stelt gelijkenissen vast tussen Zwarte Piet, een page van een ridder en een toneelspeler. Ik mis even waar je je punt maakt dat we het hier over slaven hebben.

Je stelt gelijkenissen vast tussen Zwarte Piet, een page van een ridder en een toneelspeler. Ik mis even waar je je punt maakt dat we het hier over slaven hebben.

Ik heb nergens gezegd dat het over slaven gaat, ik heb enkel weerlegd dat Zwarte Piet zwart zou zijn door roet.

Fout.

Vroeger was het stereotype van een n*ger: zwart (in plaats van bruin), kroeshaar en rode lippen. Het kroeshaar en de rode lippen zijn juist HET bewijs dat men n*gers probeert voor te stellen, en geen blanken die zwart zijn van het roet. Ook al klopt die stereotype voorstelling van een n*ger niet, dat neemt niet weg dat men juist die eigenschappen als kenmerkend voor een n*ger beschouwde.

Zwarte Piet is dus wel degelijk een n*ger. Of men daarom het Sinterklaasfeest moet aanpassen is natuurlijk een andere vraag.

Indirecte argumenten? Ik heb toch heel duidelijk aangetoond dat Zwarte Piet wel degelijk een n*ger is en geen man die zwart is geworden van het roet? Zwart, rode lippen, het pagepakje, kroeshaar, oorringen vroeger,... allemaal aspecten die wijzen op het stereotype beeld van een n*ger, en niet op iemand die zwart geworden is van het roet.

Of Zwarte Piet een slaaf of een hulpje is/was, daar heb ik geen uitspraak over gedaan. Ik heb enkel het argument van "roet" ontkracht.

Dus misschien moet men stoppen met mij uitspraken in de mond te leggen. Ik heb enkel het roet-excuus weerlegd en geen uitspraak gedaan over:
1) Is Zwarte Piet een voorstelling van een negerslaaf
2) Moeten Zwarte Pieten afgeschaft worden

Opnieuw: ik heb enkel vastgesteld dat hij een n*ger is. Zwarte Piet is zwart (ipv bruin), heeft rode lippen en kroeshaar OMDAT dat de manier was waarop n*gers werden uitgebeeld.

Of je moet van mening zijn dat de overeenkomsten tussen de stereotype eigenschappen van een n*ger (in de vorige eeuwen) en de karakteristieke eigenschappen van Zwarte Piet louter toevallig zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb nergens gezegd dat het over slaven gaat, ik heb enkel weerlegd dat Zwarte Piet zwart zou zijn door roet.

Dus misschien moet men stoppen met mij uitspraken in de mond te leggen. Ik heb enkel het roet-excuus weerlegd en geen uitspraak gedaan over:

Opnieuw: ik heb enkel vastgesteld dat hij een n*ger is.

False. Piet is een Nederlandse naam dus hij moet wel zwart zijn van het roet.

Trouwens, als 'Zwarte Piet' echt een n*ger zou zijn, zouden ze hem gewoon 'Piet' genoemd hebben. Denk daar maar es over na.

Opnieuw: ik heb enkel vastgesteld dat hij een n*ger is. Of je moet van mening zijn dat de overeenkomsten tussen de stereotype eigenschappen van een n*ger (in de vorige eeuwen) en de karakteristieke eigenschappen van Zwarte Piet louter toevallig zijn.

Zoals het liedje klinkt: "Piet, zo zwart als roet..." Niet ván het roet, maar áls roet. Nogmaals, speculaties, zelf feiten in willen vullen, zelf antwoorden geven op eigen vragen. Heel deze onzin leid nu een onbegrijpelijk k*tleven door eigen invullingen van mensen die alleen maar zwart kijken.

Was dit racistisch? omg...

Allemaal effe kijken naar Buitenhof nu. Nederland wordt door de raad van Europa op de vingers getikt omdat we een racistisch land zijn. Ahum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven