AndroidHealthClinic

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jezus, nooit gedacht dat jij echt zo dom was. zal dadelijk als ik terug thuis ben eens uitleggen waarom je de plank volledig misslaat.

Wat dom is is dat die zeiknegers het feest voor de kinderen verpest. Ze lopen alleen maar te janken omdat ze vroeger geen kanootjes kregen van zwarte piet omdat, in tegenstelling tot zwarte piet, hun ouders niet werkte en dus geen geld hadden voor kadootjes.

Roodharigen janken toch ook niet om clowns?

Blijkbaar mag er in Nederland geen enkele vinger uitgestoken worden naar de buitenlanders hier omdat ze dan gelijk beginnen te roepen racisme racisme.

Wat racistisch is is dat wij geen zwarten in t middelpunt van een feest mogen hebben alleen maar omdat wij wit zijn.

ahahhah

Oh nee ik gaf enkel wat getalletjes.

Ik wil best wat onderzoeken opzoeken hoor en dan kunnen we jouw beredenatie gebruiken om bontkraagjes het land uit te sturen zodat zwarte piet mag blijven. (1)

Of hoofddoekjes bijvoorbeeld, ik denk dat er meer Nederlanders liever hoofddoekjes verboden zien worden dan zwarte piet, gaan we dan ook hoofddoekjes verbieden? Staat tenslotte nergens in de Koran: gij zult hoofddoekje dragen anders ben je een vuile h**r bishmallah. Argument van geloofsvrijheid gaat dan ook niet op.(2)

Wat dom is is dat die zeiknegers het feest voor de kinderen verpest.(3) Ze lopen alleen maar te janken omdat ze vroeger geen kanootjes kregen van zwarte piet omdat, in tegenstelling tot zwarte piet, hun ouders niet werkte en dus geen geld hadden voor kadootjes.

Roodharigen janken toch ook niet om clowns? (4)

Blijkbaar mag er in Nederland geen enkele vinger uitgestoken worden naar de buitenlanders hier omdat ze dan gelijk beginnen te roepen racisme racisme. (5)

Wat racistisch is is dat wij geen zwarten in t middelpunt van een feest mogen hebben alleen maar omdat wij wit zijn.(6)

1) nee dat kunnen we niet, omdat die buitenlanders rechten hebben, in tegenstelling tot een fictief figuur.
Ten tweede om dezelfde reden die ik in (2) ga beschrijven

2) het gaat niet om het verbieden van iets in de privé sfeer, niemand oppert voor een wet om het kleden als zwarte piet strafbaar te maken. Het gaat hier om het stoppen (eerder aanpassen) van een initiatief vanuit de overheid zelf, maw het sinterklaasfeest (de intocht) die door de staat zelf wordt geregeld en gefinancierd, omdat een overheid geen discriminerende boodschappen hoort uit te sturen. Je analogie slaat dus op niets.

3) nee, wat dom is ben jij, zoals ik al eerder gezegd had, want zelfs met een aangepaste zwarte piet zou elk kind nog evenveel plezier beleven aan sinterklaas.

4) clowns zijn dan ook geen karikatuur van roodharigen, noch wordt er een feest door de overheid georganiseerd waarbij mensen zich als clown verkleden, dus zelfs al zou het een karikatuur van roodharigen zijn, gaat de vergelijking nog steeds niet op.

5) dat gebeurt in de praktijk vaak ongerechtvaardigd, dat geef ik toe. Echter staat dat los van de kwestie hier, want hier is het gewoon racisme.

6) nee, wat racistisch is is dat die zwarten de slaven zijn van een witte baas en iedereen doet alsof er niets aan de hand is.

Dus als het sinterklaasfeest geprivatiseerd wordt mag t wel?

:lol::lol: +25 r*tard XP added

Jij hebt zeker geen schoorsteen in je rijtjeshuis nosje :mad:

:trollface:

precies, jij mag in je prive clubjes zelfs allemaal nazi symbolen hangen terwijl je praat over hoe lui n*gers zijn:thumbs:

Dus ik mag ook als slavendrijver verkleed karnaval gaan vieren samen met een stel pieten?

:roflol:

Ik waardeer t overigens wel hoe fanatiek jij een je standpunt kan verdedigen terwijl je er geen **** om geeft en alleen maar rebels wilt zijn

Dus ik mag ook als slavendrijver verkleed karnaval gaan vieren samen met een stel pieten?

:roflol:
dat mag je zeker

Ik waardeer t overigens wel hoe fanatiek jij een je standpunt kan verdedigen terwijl je er geen **** om geeft en alleen maar rebels wilt zijn
juist, je verliest elk argument en daarom ga je maar met ad hominems beginnen gooien. had niet anders verwacht:eyes: Ik wil helemaal niet "alleen maar rebels zijn". Ik geef misschien geen **** om sinterklaas, maar ik heb wel een hekel aan publieke misinformatie.

Nou tof dan ga ik volgend jaar tijdens Sinterklaas gewoon verkleed als n*ger.

En nee ik verlies niet alle argumenten, de overheid moet de burgers representeren en 94% wilt zwarte piet bij het sinterklaasfeest. Het is niet aan de overheid om te bepalen hoe wij dat feest invullen als burger zijnde. De overheid geeft enkel de mogelijkheid tot een feest.

Zoals Rutte al zei: "Zwarte Piet is nou eenmaal zwart, daar kan ik niets aan veranderen."

De staat die de intocht van Sinterklaas regelt? Wat ben je nou weer aan het bazelen , Angelus?

Nou tof dan ga ik volgend jaar tijdens Sinterklaas gewoon verkleed als n*ger.

En nee ik verlies niet alle argumenten, de overheid moet de burgers representeren en 94% wilt zwarte piet bij het sinterklaasfeest. Het is niet aan de overheid om te bepalen hoe wij dat feest invullen als burger zijnde. De overheid geeft enkel de mogelijkheid tot een feest.

Zoals Rutte al zei: "Zwarte Piet is nou eenmaal zwart, daar kan ik niets aan veranderen."
maw volgens jouw logica zou het ook ok zijn om een nieuwe nationale feestdag te organiseren waarbij mensen verkleed met nazioutfits een hoop opeengepakte, schaarsgeklede jodenkarikaturen rond rijden in een truck (met een symbolische douchecabine) en die joden snoep uit laten delen, op voorwaarde dat 94% van de bevolking er voorstander van zou zijn?
Notsureifsrs.jpg

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 17:04 ----------

De staat die de intocht van Sinterklaas regelt? Wat ben je nou weer aan het bazelen , Angelus?

die indruk had ik idd ja. Maar als het niet zo is, wie dan wel?
En ook al is dit niet het geval, het wordt voor zover ik weet nog steeds uitgezonden op de nationale, publieke omroep (Ned 1,2 of 3), dat heeft daar geen plaats.

Laatst bewerkt:
Ik ga volgend jaar als roze n*ger...
Donkeren dagen voor sinterklaas is weer is wat anders als voor de kerst....

Laatst bewerkt:
1) nee dat kunnen we niet, omdat die buitenlanders rechten hebben, in tegenstelling tot een fictief figuur.
Ten tweede om dezelfde reden die ik in (2) ga beschrijven

2) het gaat niet om het verbieden van iets in de privé sfeer, niemand oppert voor een wet om het kleden als zwarte piet strafbaar te maken. Het gaat hier om het stoppen (eerder aanpassen) van een initiatief vanuit de overheid zelf, maw het sinterklaasfeest (de intocht) die door de staat zelf wordt geregeld en gefinancierd, omdat een overheid geen discriminerende boodschappen hoort uit te sturen. Je analogie slaat dus op niets.

3) nee, wat dom is ben jij, zoals ik al eerder gezegd had, want zelfs met een aangepaste zwarte piet zou elk kind nog evenveel plezier beleven aan sinterklaas.

4) clowns zijn dan ook geen karikatuur van roodharigen, noch wordt er een feest door de overheid georganiseerd waarbij mensen zich als clown verkleden, dus zelfs al zou het een karikatuur van roodharigen zijn, gaat de vergelijking nog steeds niet op.

5) dat gebeurt in de praktijk vaak ongerechtvaardigd, dat geef ik toe. Echter staat dat los van de kwestie hier, want hier is het gewoon racisme.

6) nee, wat racistisch is is dat die zwarten de slaven zijn van een witte baas en iedereen doet alsof er niets aan de hand is.
Het feest mag dan wel zijn ontstaan uit het idee dat zwarten minder waard zijn dan blanken, maar het gaat er natuurlijk om of dat nog steeds zo het geval is. Hoewel het concept nog hetzelfde is, is het allang niet meer zo dat zwarte piet een slavenrol speelt. Welk kind groeit nou op met de gedachte dat zwarte piet een slaaf is van sinterklaas? Zwarte piet wordt afgebeeld als een vrolijke hulp van sinterklaas, niet zijn onderdanige slaaf. Daarom vind ik het argument dat zwarte piet racistisch is niet kloppen.

Het feest mag dan wel zijn ontstaan uit het idee dat zwarten minder waard zijn dan blanken, maar het gaat er natuurlijk om of dat nog steeds zo het geval is. Hoewel het concept nog hetzelfde is, is het allang niet meer zo dat zwarte piet een slavenrol speelt. Welk kind groeit nou op met de gedachte dat zwarte piet een slaaf is van sinterklaas? Zwarte piet wordt afgebeeld als een vrolijke hulp van sinterklaas, niet zijn onderdanige slaaf. Daarom vind ik het argument dat zwarte piet racistisch is niet kloppen.

er bestonden in de jaren 1700 genoeg slaveneigenaren die "vriendelijk" waren tegen hun slaven, doet niets af aan de slavernij.
Je kan als buitenstaander die nog nooit van sinterklaas gehoord heeft niet anders dan zien dat het een baas en een slaaf is, en als insider eigenlijk ook niet (hoewel velen hun ogen hier voor sluiten).
Weet bv uit die tv reeks met bart peeters die in belgie elk jaar wordt uitgezonden dat zwarte piet "bang" is voor sinterklaas en allerlei kattekwaad uithaalt achter zijn rug.
Als het zijn vrijwillige hulp was, zou hij geen moeite doen om het achter de rug van sinterklaas om te doen, want een gelijke heeft geen echte authoriteit over je.

Heb hier in dit topic al 100x gevraagd, waarom is het nodig dat zwarte piet een afrokapsel heeft (lees: een n*ger is)?
Waarom kan het niet gewoon een persoon zijn die zwart is geworden door het roet vd schoorsteen?

Oh leuk, 2 mensen die gelijk willen hebben gaan in discussie.

:popcorn::popcorn2:

er bestonden in de jaren 1700 genoeg slaveneigenaren die "vriendelijk" waren tegen hun slaven, doet niets af aan de slavernij.
Je kan als buitenstaander die nog nooit van sinterklaas gehoord heeft niet anders dan zien dat het een baas en een slaaf is, en als insider eigenlijk ook niet (hoewel velen hun ogen hier voor sluiten).
Weet bv uit die tv reeks met bart peeters die in belgie elk jaar wordt uitgezonden dat zwarte piet "bang" is voor sinterklaas en allerlei kattekwaad uithaalt achter zijn rug. Als het zijn vrijwillige hulp was, zou hij geen moeite doen om het achter de rug van sinterklaas om te doen, want een gelijke heeft geen echte authoriteit over je.

Heb hier in dit topic al 100x gevraagd, waarom is het nodig dat zwarte piet een afrokapsel heeft (lees: een n*ger is)?
Waarom kan het niet gewoon een persoon zijn die zwart is geworden door het roet vd schoorsteen?

Matig argument. Sinterklaas en zwarte piet zijn al jarenlang een duo waarin zwarte piet juist vaak de draak steekt met Sinterklaas. Sinterklaas is de nette correcte oude man en Piet een ondeugend avontuurlijk persoon die Sinterklaas voor de gek houdt. Kattekwaad uithalen gebeuren bij zo veel meer duo's. Dit gebeuren an sich heeft geen relatie tot slavernij. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat in tijden van de slavernij slaven kattekwaad uit zouden halen bij hun "aardige" bazen...

Kijk naar andere duo's waarbij hetzelfde gebeurd. Laurel en Hardy, Peppie en Kokkie ,Bassie & Adriaan en zo is het altijd met komische duo's die kinderen aan het lachen maken. Was Bassie de slaaf van Adriaan dus volgens jou?

Wat als het omgedraaid was en er was maar 1 Zwarte Piet die zat op het paard met de mijter op en hij had velen klaasjes als hulpjes, was het dan wel goed en geen racisme, was het dan geen slaaf - baas verhaal? al is het nu klaasje die kwattekwaad uithaald bij Piet.

Laatst bewerkt:
Zelfs ik heb genoeg van deze discussie (maar ik vind nog steeds dat zwarte piet een racistisch verschijnsel is).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven