MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
:popcorn:

Toch leuk zulke discussies. Al denk ik voor een aantal hier dat het wijs is sommige opvattingen voor jezelf te houden. Dbb-er worden toch al vaak als dom neergezet. Zonde lijkt mij want om een flink gespierd mens te worden moet je hard voor werken. Dan is positiviteit toch wel fijn

Ik zie dat je nog steeds actief bent in dit topic, om het even zachtjes uit te drukken. Ik zal eerlijk zijn over het feit dat ik niet eens de moeite neem om wat je schrijft te lezen. Ik wil alleen maar zeggen dat ik voor de zwarte piet affaire totaal geen oordeel had over zwarte mensen. Het interesseert me niet hoe iemands huidskleur is, al zijn ze paars. Maar ik moet zeggen dat ik nu een beetje een hekel aan zwarte mensen heb gekregen, ik wil niet zeggen racistisch. Ik betrap me er tegenwoordig op dat ik bij het zien van een zwarte al gauw denk "Ooh daar heb je weer zo'n zoeloeklapper. Het zijn gewoon apen." Begrijp je, wat ik zie als gezeur van die kleine groep zwarte mensen over het sinterklaas feest heeft bij mij een lichte antipathie teweeg gebracht, die ik liever niet zou hebben.

Ps: Wees alsjeblieft wat zorgvuldiger in je typen want je typo's zijn onvergeeflijk.

Je leest hetniet, maar je ziet wel tikfouten. Dat is wat laagbegaafden ook kunnen zien. Als je wat intelligentie had, dan zou je zeggen wat precies onjuist is aan wat ik tik.

---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------

ik dacht idd ook even dat dit soort typo's alleen voorkomt bij van die "domme bodybuildes".:roflol:

Ja, dat klopt, als je tikfouten maakt, dan kloppen argumenten die je opnoemt ook niet meer???:rolleyes:???:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 23:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------

:popcorn:

Toch leuk zulke discussies. Al denk ik voor een aantal hier dat het wijs is sommige opvattingen voor jezelf te houden. Dbb-er worden toch al vaak als dom neergezet. Zonde lijkt mij want om een flink gespierd mens te worden moet je hard voor werken. Dan is positiviteit toch wel fijn

Geadopteerden worden ook vaak gezien als mensen met identiteitscrisis en toch weerhoudt het jou niet om je adoratie voor blank en blauwe ogen (en de zelfhaat die daardoor doorklinkt) hier neer te zetten:o

Wanneer is die grote slaven intocht eigenlijk?

Ja, dat klopt, als je tikfouten maakt, dan kloppen argumenten die je opnoemt ook niet meer???:rolleyes:???:rolleyes:

nee, maar als je zo belabberd tikt terwijl je anderen voor dom uitmaakt kom je zelf niet ook niet echt slim over.
daarnaast hielden je argumenten uberhaubt al geen steek. je vraagt expliciet of mensen je ongelijk willen bewijzen en zo niet dan zijn t dus dommeriken die het stereotype bevestigen. daarnaast zie je zelf niet eens de meest obvious argumenten staan, en dan verwacht je dat mensen verder serieus op je ingaan?
het was je kennelijk nog niet opgevallen, maar in het echte leven staat de meute ook niet te springen om het ongelijk van een enkeling te bewijzen. eerder andersom, maar dat gaat je niet goed af dusver.

Ik werd in verleden door een collega uitgemaakt voor rascist. Wel vaker zelfs. Zwarte (man)maakt andere zwarte (ikke) uit dus. Dan maar rascist. Ook ik mag vinden wat ik vind.

KumaR is stil. Toch nog hoger IQ dan ik dacht.

Wat als je vroeger in Afrika had gewoon. Alleen maar tussen de zwarten en nog nooit een blanke had gezien.

Denk jij dan echt dat je niet op zwarte mannen zou vallen maar op blanken? :o

Wat als je vroeger in Afrika had gewoon. Alleen maar tussen de zwarten en nog nooit een blanke had gezien.

Geen idee. Heb daar ooit wel eens over nagedacht maar de situatie is zoals het is. Natuurlijk speelt omgeving ook een rol. Al heb ik daar niet in die context over nagedacht. Meer in Nature Nurture dus op wie lijk ik a.g.v opvoeding en wat is niet herkenbaar dus wellicht biologische ouders. Om tot de conclusie te komen dat het mooiste van alles is dat ik weet op wie ik lijk.
En wellicht had ik als ik daar was opgegroeid op die mannen gevallen maar om eerlijk te zijn was ik zo extreem ondervoed dat ik was doodgegaan. Trouwens, mijn broertje is geen haar beter dan ik.
En ik ken ook zat adoptie mensen die zich helemaal niet kunnen identificeren aan hun leefomgeving en ouders en bewust "soortgenoten" daten. Maar diegene waar ik het over heb hebben geen goede band met ouders. Die ik wel ken met goede band vallen over algemeen op "blind haar blauwe" ogen ( wat meer uitdrukking is)

---------- Toegevoegd om 10:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:04 ----------

ze moeten eerst nog de kettingen losmaken en dan komen ze.

En hopen dat ze kumaR niet net tegenkomen

Ze hadden een test gedaan met kleine meisjes van verschillende afkomstig en bijna allemaal kozen ze voor een blanke in plaats van donker gekleurde pop

Geadopteerden worden ook vaak gezien als mensen met identiteitscrisis en toch weerhoudt het jou niet om je adoratie voor blank en blauwe ogen (en de zelfhaat die daardoor doorklinkt) hier neer te zetten:o

Goh, herken je jezelf in jouw uitspraken? Vaak is niet voor iedereen van toepassing dus lief dat ik daar niet van je jou onder val dus

Ik adoreer maar 2 mensen.....(kind niet meegeteld) en dat zijn mijn ouders. Man wat

---------- Toegevoegd om 10:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

Ze hadden een test gedaan met kleine meisjes van verschillende afkomstig en bijna allemaal kozen ze voor een blanke in plaats van donker gekleurde pop

Dat is logisch. Heeft met herkenning te maken.

Ik vind dat zwarte piet moet blijven, de pieten zijn zwart geworden doordat ze door de schoorsteen zijn gekropen, dit heeft toch helemaal niks te maken met slavernij vind ik dan... Het is een feest voor kleine kinderen, waarom ga je zoiets verpesten?

Heeft die Kumar niet in de gaten dat hij eigenlijk de racist is?

Goh, herken je jezelf in jouw uitspraken? Vaak is niet voor iedereen van toepassing dus lief dat ik daar niet van je jou onder val dus

Ik adoreer maar 2 mensen.....(kind niet meegeteld) en dat zijn mijn ouders. Man wat

---------- Toegevoegd om 10:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

Dat is logisch. Heeft met herkenning te maken.

Hoezo is t logisch dat zowel blank als zwart een voorkeur heeft voor blanke poppen? Dit was op een leeftijd dat die kinderen nog geen enkel besef hadden van racisme.

waren zeker niet-blanke kinderen die wonen in een blank land.

Hoezo is t logisch dat zowel blank als zwart een voorkeur heeft voor blanke poppen? Dit was op een leeftijd dat die kinderen nog geen enkel besef hadden van racisme.
- Als iedereen blanke poppen heeft ben je het zwarte schaap met een zwarte pop.
- Barbie is blank.
- De stereotype prinses is blank. In sprookjes is de prinses altijd blank, behalve bij Pocahontas.
In hun belevenis is de prinses blank en daarom kiezen ze de blanke.

Bepaalde achtergestelde mensen zoals Kumar zullen dit dan ook waarschijnlijk wel weer als iets racistisch zien, net zoals al het andere dat zwart is.

De blanke mens is volgens hen immers superieur aan de zwarte, daarom is zwarte piet slecht. Als iedereen gelijk was, dan zou het ook geen reet uitmaken dat piet zwart is. Daarom is dit hele pieten gedoe ook eigenlijk helemaal gaan discussie maar gewoon een hoop gejank van wat mensen die zich achtergesteld voelen. Gewoon al die mensen negeren en vooral geen media aandacht geven.

- Als iedereen blanke poppen heeft ben je het zwarte schaap met een zwarte pop.
- Barbie is blank.
- De stereotype prinses is blank. In sprookjes is de prinses altijd blank, behalve bij Pocahontas.
In hun belevenis is de prinses blank en daarom kiezen ze de blanke.

Bepaalde achtergestelde mensen zoals Kumar zullen dit dan ook waarschijnlijk wel weer als iets racistisch zien, net zoals al het andere dat zwart is.

De blanke mens is volgens hen immers superieur aan de zwarte, daarom is zwarte piet slecht. Als iedereen gelijk was, dan zou het ook geen reet uitmaken dat piet zwart is. Daarom is dit hele pieten gedoe ook eigenlijk helemaal gaan discussie maar gewoon een hoop gejank van wat mensen die zich achtergesteld voelen. Gewoon al die mensen negeren en vooral geen media aandacht geven.

I-see-what-you-did-there.jpg

Woehahaha, die ken ik. Thuis zeiden mijn broer en ik dat om onze ouders op de kast te jagen ( klemtoonloos negeren zeggen)

Kijk de aap komt uit de mouw.

Als een kleurling liever kiest voor iemand van zijn eigen kleur en/of afkomst, dan is die trots op zijn/haar roots.
Als een kleurling liever kiest voor een blanke, dan is het zelfhaat.
Als een blanke liever kiest voor een kleurling, dan is het emancipatie.
En als een blanke liever kiest voor een blanke, dan is het xenofobie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven