Fitness Seller

Historicus: Koran basis van antisemitische Nazi-propaganda Arabische wereld

Leuk stukje over de jaren '40. Wat wil je hiermee zeggen of aantonen? De Nazi's konden de koran voor hun propaganda gebruiken, okay, maar wat heeft dit verder voor significantie op het heden?

• Topic Starter Topic Starter
Leuk stukje over de jaren '40. Wat wil je hiermee zeggen of aantonen? De Nazi's konden de koran voor hun propaganda gebruiken, okay, maar wat heeft dit verder voor significantie op het heden?

Wat is het heden? een combinatie van de toekomst en het verleden;)

Plaats dingen in hun historische perspectief. Nog steeds ben ik er niet achter wat je probeert aan te tonen met dit stukje, kun je hier wat uitleg over geven?

Malden is er zo eentje die het gedrag Marokkaans straattuig koppelt aan Islamisering, toestanden in Saoudi-Arabie en 9/11. Het zou ook van naïviteit getuigen in de veronderstelling te zijn dat je die gozer iets aan zijn verstand kan brengen. Hij verschilt niet veel met de 15 jarige pubers die tijdens 9/11 stonden te dansen in de straten..

Okay, laat ik het even schematisch uitwerken: de koran kan gebruikt worden als basis voor antisemitische propaganda en dit is gedaan in de jaren '40 van de vorige eeuw. Gedurende deze tijd was het antisemtisme in Europa prominent aanwezig en als we dit erbij betrekken dan betekent dit dat er in West-Europa dus ook een basis bestond voor antisemitisme, of dit nu cultureel of religieus is. Alle religieuze boekwerken kunnen op verschillende manieren worden geïnterpreteerd en worden gebruikt en in die tijd gebeurde dat dus om antisemitistische sentimenten te prikkelen. Dit gebeurde dus in DIE tijd op DIE manier, wat niks zegt over wat er nu met de Koran wordt gedaan.

Het gaat mij over bewustwording over een in een globaal perspectief, bondkraagjes vallen hier even buiten.

het nieuws wat we hier hebben laat dat niet zien,,

Moslims zijn Nazi's of iets van die strekking. Malden is op kruistocht vandaag.

Nooit over gedacht, maar misschien waren de Nazi's behalve links ook nog eens linkse Moslims. Zou weer een goed boek van Martin Bosma op kunnen leveren. :thumbup:

Moslims zijn Nazi's of iets van die strekking. Malden is op kruistocht vandaag.

:roflol: als we een paar honderd jaar nou een beedje doorgezet hadden JK ;)

Tis gewoon een stuk van een historicus, iedereen mag er zijn eigen mening over hebben.

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:30 ----------

Nooit over gedacht, maar misschien waren de Nazi's behalve links ook nog eens linkse Moslims. Zou weer een goed boek van Martin Bosma op kunnen leveren. :thumbup:

hamas hamas alle joden aan het gas, dat roepen ze zeker omdat het mooi klinkt ofniet

Tis gewoon een stuk van een historicus, iedereen mag er zijn eigen mening over hebben.

Dat jij compleet uit de context en uit het historische perspectief rukt. En laat dat nou net -niet- zijn hoe een historicus zijn of haar werk graag gebruikt ziet worden. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:30 ----------

hamas hamas alle joden aan het gas, dat roepen ze zeker omdat het mooi klinkt ofniet

Dus als ik het goed begrijp zijn moslims Nazi's of?...
Overigens word dat vaak geroepen door de overwegend autochtone aanhang van clubs die tegen Ajax moeten spelen en heeft het vrij weinig met moslimjeugd te maken.

Laatst bewerkt:
Dat jij compleet uit de context en uit het historische perspectief rukt. En laat dat nou net -niet- zijn hoe een historicus zijn of haar werk graag gebruikt ziet worden. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

Dus als ik het goed begrijp zijn moslims Nazi's of?...
Overigens word dat vaak geroepen door de overwegend autochtone aanhang van clubs die tegen Ajax moeten spelen en heeft het vrij weinig met moslimjeugd te maken.

kijk eens iest veder dan dat kikkerlandje waar je in zit. dat je dit met voetbal gaat vergelijken zegt me al genoeg over het gebrek aan kennis

kijk eens iest veder dan dat kikkerlandje waar je in zit. dat je dit met voetbal gaat vergelijken zegt me al genoeg over het gebrek aan kennis

Dat jij dingen uit hun context rukt voor je eigenbelang zegt me genoeg over jouw gebrek aan kennis en je weinig positivistische benadering van "feiten" :o

Overigens vergelijk ik het niet met voetbal, ik plaats de Nederlandse uitspraak die jij presenteert terug in de context waar hij vandaan komt (ja, inderdaad, weer mijn context verhaaltje!).

Nog eens: stop met persoonlijke aanvallen en reageer gewoon op het bericht. Als je het ongenuanceerd of onjuist vindt post dan argumenten, of als je die niet hebt, reageer dan niet.

Die bron van dat artikel zegt genoeg.
Die zionisten gaan niets uit de weg om anderen zwart te maken.

Moslims en joden hebben altijd naast elkaar geleefd.
De zionisten zijn nu degenen die hun boeken gebruiken om een heel volk, de palestijnen, te verdrijven en op te jagen, net als de nazi's hebben gedaan.

Ga zelf de quraan lezen met de uitleg hiervan.
Pas dan kan kan je over de inhoud praten.

En laat me raden de inquisitie is ook de schuld geweest van de Moslims en de Koran, lekker op dreef weer :o

Als joden door de tijden heen en door velen 'gehaat' werden, dan is Koran mogelijk niet de ultieme oorzaak van de haat maar gewoon een reflectie van wat mensen in alle culturen en over alle jaren al hadden.

Leuke bron ook :roflol:

Laatst bewerkt:
Joden worden gehaat uit jaloezie, omdat ze goed zijn in geld verdienen.

Joden worden gehaat uit jaloezie, omdat ze goed zijn in geld verdienen.

Vergeet niet dat veel christenen de joden zagen of zien als de moordenaars van christus.
En omdat ze een vrij gesloten, zichzelf afgezonderde gemeenschap vormen met eigen tradities, gebruiken in combinatie met een onverstoord zelfvertrouwen daarin. Ten tijde van de Middeleeuwen waren ze hierdoor een gemakkelijke zondebok.

Terug
Naar boven