Fitness Seller

"De wereld wordt steeds religieuzer"

Mensen gaan in discussie met wat ik zeg..

what-the-f**k-am-i-reading.jpg

Dat is toch goddomme logisch

gedachtegang van Hell IIT zoals ik hem zie:

>vroeger waren er meer gelovige in de ontwikkelde landen.
>filmpjes maken dat je mensen schopt is dom.
>nu zijn er filmpjes dat mensen geschopt worden.
>vroeger waren en geen filmpjes dat mensen geschopt werden.
>mensen nu zijn dommer dan vroeger.
>minder geloof is dommere mensen.

Nee, fout. Beter lezen.

Jesus is king. Geloof is de reden dat jullie atheisten zijn. Als er geen geloof was dan was er geen atheisme. Niemand houd jullie tegen maar vooral blijven geloven dat we van de apen komen.

• Topic Starter Topic Starter
Jesus is king. Geloof is de reden dat jullie atheisten zijn. Als er geen geloof was dan was er geen atheisme. Niemand houd jullie tegen maar vooral blijven geloven dat we van de apen komen.
:roflol:

We stammen niet af van apen, al krijg ik soms door dit soort posts wel twijfels of dat voor iedereen geldt.

dit is echt bijna spiderman level thread derailment

van verband tussen intelligentie en religie naar dat er 50 jaar geleden nog geen internet was

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ----------

zou john wilkes booth een vine hebben gemaakt van de moord op lincoln als ze toen al internet enzo hadden?

discuss

wat is je hele punt met dat er nu filmpjes zijn van mensen die andere mensen schoppen dan?

als we camera's hadden 200 jaar terug waren die filmpjes er ook geweest 200 jaar terug.

Het punt daarvan is dat mensen asocialer zijn (een andere vorm natuurlijk dan 200 jaar terug ja).

Verder zei ik dit:

''Ik zelf denk (zonder cijfers te hebben) dat de mensen op steeds jongere leeftijd een steeds korter lontje krijgen.''

''Daarbij, denk ik (denk, let op) dat het ook van deze tijd is dat mensen steeds eerder (op leeftijd) een steeds korter lontje hebben. Dat DENK ik.''

''Wat wél belangrijk is, maar waar natuurlijk niemand op reageert, is dat ik denk dat mensen steeds jonger een steeds korter lontje krijgen (wat misschien resulteert in kopschoppers die jonger zijn, dan dat ze vroeger waren, om dommere redenen dan dat het vroeger was.) Ook dit heeft 0 te maken met religie (ik denk van wel, maar ik heb geen feiten), maar wel met dat er wordt gezegd dat agressie niet iets van tegenwoordig is (wat grotendeels waar is natuurlijk).''

Nogmaals, dat heeft niks met geloof te maken, maar dit werd totaal over het hoofd gezien want de discussie over of er vroeger wel of niet kopschoppers waren, was natuurlijk veel te belangrijk.

Omdat het niet over geloof gaat, is het nogal doelloos om er nu nog (als mosterd na de maaltijd) op in te gaan.

Hell wilt gewoon altijd het laatste woord

dus nu voorzie je met terugwerkende kracht al je argumenten nog even met het label: 'random gedachte zonder verdere onderbouwing' en beschuldig je de rest ervan de discussie te deraillen?

wtf :roflol:

dus nu voorzie je met terugwerkende kracht al je argumenten nog even met het label: 'random gedachte zonder verdere onderbouwing' en beschuldig je de rest ervan de discussie te deraillen?

wtf :roflol:

Nee, dit is een verkeerde aanname. Ik geef aan dat ik elke keer een punt probeerde te maken, maar daar werd overheen gelezen. Verder is het van mij kansloos om verder erop in te gaan omdat het niet meer gaat om geloof.

Er is heel veel integer onderzoek gedaan naar intelligentie versus religieus zijn. Het zal weinigen met enig rationeel denkvermogen verbazen, maar intelligente mensen zijn minder religieus. Met 5 seconden Google werk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Religiosity_and_intelligence

http://psr.sagepub.com/content/early/2013/08/02/1088868313497266.short

http://arstechnica.com/science/2013...e-correlation-between-intelligence-and-faith/

Of wellicht een meer populistische versie:

http://www.dailymail.co.uk/news/art...dismiss-religion-irrational-unscientific.html

Over kopschop video's: Ja uiteraard is dat van deze tijd. Honderd jaar geleden liep niet iedereen met een smartphone. Een paar honderd jaar geleden werden er nog wél mensen op de brandstapel gegooid omdat men dacht dat iemand een heks was. Wat is je punt nou Hell? Dat onze samenleving harder geworden is? Mwoah, als je het historisch bekijkt dan valt dat dus wel mee want we doen HIER niet meer aan stenigen, kruisigen, plat persen tussen een bankschroef op steroids (de Spaanse inquisitie wist hoe je een feestje bouwde!) etc. Dat ze dit in het Midden Oosten wel nog steeds doen, en nu wéér steeds meer doen, zegt mij alles wat ik weten wil over die buurt: Ik ga er niet heen en ik ben ook niet (meer) benieuwd naar hun cultuur. En ja, dat is allemaal religieus aangezwengeld dus wat mij betreft relevant in deze discussie.

Vergeet trouwens ook niet dat het gros van die dingen waar Hell over valt (m.i. overigens wel terecht), wat Wilders 'straatterreur' noemt, wordt gedaan door die heerlijke cultuurverrijkers. Jeweetwel, die gezellige jongens die rondlopen in plastic zakken met een bontkraagje en een nektasje. Hebben die ook niet altijd het nodige te zeggen over religie? Correlatie, mag ik je voorstellen aan Causatie?

*stapt van zn zeepkist af*

Mag nu het gezeik over Religie hier op DBB eens een keer ophouden? Wordt een beetje misselijk van het onderwerp.

Het punt daarvan is dat mensen asocialer zijn (een andere vorm natuurlijk dan 200 jaar terug ja).

Niet om me te mengen in deze discussie, maar ik denk dat mensen altijd al (van nature) even asociaal zijn geweest. Natuurlijk in een andere vorm hedendaags.

Jesus is king. Geloof is de reden dat jullie atheisten zijn. Als er geen geloof was dan was er geen atheisme.
Atheïsme betekent in de ruimste zin letterlijk 'de afwezigheid van geloof in een god'. Alleen het woordje zou niet bestaan. Maar vooral: who cares? Denk je dat wij atheïsme zien als onmisbaar oid? Het is gewoon een antwoord op een vraag en een reactie op een claim. De meeste atheïsten zijn er verder niet mee bezig in het dagelijkse leven.

Niemand houd jullie tegen maar vooral blijven geloven dat we van de apen komen.
Geloven hoeft gelukkig niet, het bewijs is er.

Het lijkt me belangrijker om aan te wijzen dat niet *alle* mensen asocialer geworden zijn. Een subgroep is asociaal. Een heel duidelijk aanwijsbare subgroep.

Niet om me te mengen in deze discussie, maar ik denk dat mensen altijd al (van nature) even asociaal zijn geweest. Natuurlijk in een andere vorm hedendaags.

Dat zeg ik..

Er is heel veel integer onderzoek gedaan naar intelligentie versus religieus zijn. Het zal weinigen met enig rationeel denkvermogen verbazen, maar intelligente mensen zijn minder religieus. Met 5 seconden Google werk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Religiosity_and_intelligence

http://psr.sagepub.com/content/early/2013/08/02/1088868313497266.short

http://arstechnica.com/science/2013...e-correlation-between-intelligence-and-faith/

Of wellicht een meer populistische versie:

http://www.dailymail.co.uk/news/art...dismiss-religion-irrational-unscientific.html

Over kopschop video's: Ja uiteraard is dat van deze tijd. Honderd jaar geleden liep niet iedereen met een smartphone. Een paar honderd jaar geleden werden er nog wél mensen op de brandstapel gegooid omdat men dacht dat iemand een heks was. Wat is je punt nou Hell? Dat onze samenleving harder geworden is? Mwoah, als je het historisch bekijkt dan valt dat dus wel mee want we doen HIER niet meer aan stenigen, kruisigen, plat persen tussen een bankschroef op steroids (de Spaanse inquisitie wist hoe je een feestje bouwde!) etc. Dat ze dit in het Midden Oosten wel nog steeds doen, en nu wéér steeds meer doen, zegt mij alles wat ik weten wil over die buurt: Ik ga er niet heen en ik ben ook niet (meer) benieuwd naar hun cultuur. En ja, dat is allemaal religieus aangezwengeld dus wat mij betreft relevant in deze discussie.

Vergeet trouwens ook niet dat het gros van die dingen waar Hell over valt (m.i. overigens wel terecht), wat Wilders 'straatterreur' noemt, wordt gedaan door die heerlijke cultuurverrijkers. Jeweetwel, die gezellige jongens die rondlopen in plastic zakken met een bontkraagje en een nektasje. Hebben die ook niet altijd het nodige te zeggen over religie? Correlatie, mag ik je voorstellen aan Causatie?

*stapt van zn zeepkist af*

Mag nu het gezeik over Religie hier op DBB eens een keer ophouden? Wordt een beetje misselijk van het onderwerp.

Dikgedrukt is deels mijn punt. Mijn punt is dat mensen tegewoordig steeds eerder en steeds jonger een kort lontje hebben (zoals ik nu al 5x heb moeten herhalen). Het punt dat je eerder benoemde, dat er wel degelijk een verband is, heb ik al mee ingestemd.
Dat er video's zijn nu en vroeger niet..tja, helaas lezen mensen het allemaal net iets te letterlijk en lezen voorbij mijn werkelijke punt; wat jij zegt in dikgedrukt stuk + dus dat mensen steeds jonger en eerder hun geduld verliezen.

Dankje, je bent het met me eens.

Mijn punt is dat wat ik zei, gewoon klopt. Verder niet. Mensen gaan in discussie met wat ik zeg..:roflol:

Wat wél belangrijk is, maar waar natuurlijk niemand op reageert, is dat ik denk dat mensen steeds jonger een steeds korter lontje krijgen (wat misschien resulteert in kopschoppers die jonger zijn, dan dat ze vroeger waren, om dommere redenen dan dat het vroeger was.) Ook dit heeft 0 te maken met religie (ik denk van wel, maar ik heb geen feiten), maar wel met dat er wordt gezegd dat agressie niet iets van tegenwoordig is (wat grotendeels waar is natuurlijk).

god***domme wat ben jij slecht in je eruit lullen :roflol:
Een punt willen maken over het agressiever worden van de maatschappij met dwaze anekdotes zoals ruzie om een potlood, en wanneer meerdere mensen je erop wijzen dat zulke acties van alle tijden zijn maar nu uitvoeriger bericht worden counteren met 'jaaaa maar vroeger wel geen facebook enzo!'

Terug
Naar boven