MuscleMeat

'Hitler had eerder atoombom dan VS'

DBC01 zei:
In die bergen daar zat geen olie Klempic, daarom kon het gebeuren.

Dat wou ik net zeggen. :cool:

Maar ik vond het ook raar dat dat de VN en Amerika zich er echt mee ging bemoeien en met vredesplan kwam toen de Serviers grote verliezen leden en het er HEEL slecht uitzag voor hun.. Hadden ze maar een paar maandjes gewacht hadden we die ongedierte daar helemaal verjaagd. :mad:

Laatst bewerkt:
klempic zei:
Maar JUIST, hij heeft het klaargespeeld om meerdere genocides te laten plaats vinden in een tijdsperiode waarin massale volkerenmoorden niet meer geacht worden ooit nog te zullen plaatsvinden. Zeker na het ontstaan van de VN en andere organisaties om zulke gruwelijkheden te voorkomen die in de Tweede Wereldoorlog zijn voorgekomen, gebeurt het dan toch in de moderne jaren negentig. daarom is het een hufter eersteklas die in het rijtje thuishoort!!!

vanuit dat standpunt bekeken ga ik volledig met je akkoord ik wou er net nog aan toevoegen dat die milo in een tijd handelde waarin alle ogen op hem gericht stonden en de wereld 1 grote 'controle van mensenrechten' geacht te zijn en er dan toch nog in slagen zo'n grote gruwelacties op poten te zetten,
very clever.

misschien een schrikwekkende gedachte maar
het zijn allemaal één voor één super-super-intelligente mensen, ook al droegen ze vaak grote oogkleppen

Vergeet ook Pol Pot niet met zijn 'Killing Fields' in Cambodja, door zijn waanzinnige ideeën zijn er honderdduizenden mensen vermoord, ik dacht in totaal 2 miljoen in vrij korte tijd. En in Afrika kwam in de jaren '90 ook nog genocide voor, complete stammen werden uitgeroeid...

exarchos zei:
even ontopic maar weer:

wordt het niet eens tijd voor een WOII draadje, kunnen we allemaal wat van leren imo en de meesten vinden het boeiend, je kan nu de gem scholier vragen wanneer deze heeft plaatsgevonden en je krijgt de meest lachwekkende jaargetallen voorgeschoteld. Erg treurige zaak :(

Maar toch denk ik dat Hitler zeker in Operatie 'Fall Gelb' oftewel toen wij en Belgie en Frankrijk de sigaar waren, een paar keuzes heeft gemaakt die toch wel briljant waren en waardoor het de hele operatie snel en zonder grote verliezen verliep

idd dat was gewoon een heel erg 'briljante' operatie. en zo had hij er meer in de eeste jaren van de oorlog. tot op een gegeven momemt de machtswaanzin insloeg bij hem. hij had nooit maar dan ook nooit rusland aan moeten vallen in augustus 42. hoe dom kan je zijn om voor de herfst zo'n groot land binnen te vallen zonder goede voorraden en manschappen die al aardig wat maanden geknokt hadden.

en dan natuurlijk dat gekloot in afrika, dan was ook niet zo heel erg briljant.

exarchos zei:
Vlg mij vond Hitler zelf dit project nou ook niet echt superbelangrijk, en verwachtte hij meer resultaat van andere 'wonderwapens'. Als ze er echt topprioriteit aan hadden gegeven vanaf het begin, en niet al die slimme joden het land hadden uitgejaagd (Einstein, Bohr) dan hadden wij nu zo de reps geteld: eins zwei drei.......

LOL! You must spread... :roflol:

Maar feit is idd. gewoon dat hitler op teveel fronten aan het opereren was. Als hij altijd naar zijn beste generaals had geluisterd (met rommel op kop) dan hadden we nu zo'n dieet: 12:00 bratwurst 14:00 Schnitzel mit kartoffeln 16:00 Bockwurst

Laatst bewerkt:
Masters zei:
hoe dom kan je zijn om voor de herfst zo'n groot land binnen te vallen zonder goede voorraden en manschappen die al aardig wat maanden geknokt hadden.

+/- 150 jaar eerder
Napoleon had hetzelfde gedaan met het Franse leger, te vér doorgerukt in het binnenland van Rusland waardoor er een 'lange zwakke sliert' ontstond van het Franse leger in de zware, koude Russische toendra's en savannes. De winter kwam hard aan voor het Franse leger, net zoals de ervaren manschappen van de tsaar, die zich als vis in het water voelden in het koude Russische binnenland

Een 'vuile bom' is iets anders dan een atoombom.

Een atoombom maken is niet zo heel moeilijk.... eentje maken die echter vervoerd en uitgeworpen kan worden maakt het al weer een stuk gecompliceerder. Een vuile bom maken is veel en veel eenvoudiger.

Nee, verstuif dan wat plutoniumpoeder boven New York... niks geen explosie nodig, maar dat spul schijnt verschrikkelijk giftig te zijn (radiotoxiceit). Ik meende dat je met 30 kilo zo'n 30 miljoen mensen kunt uitmoorden... alleen het is een beetje ingewikkeld om het zo netjes te verdelen.

(NB: sellafield was laatst 30 kilo plutonium KWIJT ....)

Waarom nou weer boven New York ? ;)

1 - Grote Amerikaanse stad
2 - westkust ligt dichtste bij Duitsland

Washington mag ook hoor, maar daar heb je minder spectaculaire hoogbouw naar het schijnt. En je moet ook mensen overhouden die bevoegd zijn om het land te capituleren :)

Terug
Naar boven