MuscleMeat

Hmb

Beetje rare vergelijking....

HMB is volgens mij een eiwitspaarder (althans dat zou het zijn, de werking is nooit bewezen) dus het lijkt mij dat EQ of Primo of iets dergelijks het meeste in de buurt komt

Ja, anabole nietsteroiden :D :evil2: :laugh: :D

Nee want hmb werkt voor geen meter.

• Topic Starter Topic Starter
voor zover ik weet zet hmb je cortisol hormoon stop, heb zelf redelijke resultaten gekregen van hmb en ben dus van mening dat het wel werkt alleen dat het vrij prijzig is en er mischien wel een steroide is met ongeveer de zelfde werking.
hoorde laatst van iemand dat clenbuterol ongeveer de zelfde werking heeft maar vond dit wat een vreemd verhaal en kan er nix over vinden dus vandaar deze vraag

AAJ zei:
voor zover ik weet zet hmb je cortisol hormoon stop, heb zelf redelijke resultaten gekregen van hmb en ben dus van mening dat het wel werkt alleen dat het vrij prijzig is en er mischien wel een steroide is met ongeveer de zelfde werking.
hoorde laatst van iemand dat clenbuterol ongeveer de zelfde werking heeft maar vond dit wat een vreemd verhaal en kan er nix over vinden dus vandaar deze vraag
clenbuterol is geen eiwitspaarder maar een vetverbrander door een verhoogd metabolisme,kan zelfs een aanslag zijn op de spiergroei.
Geen enkel supplement evenaart een anabool steroide...
Waarschijnlijk nog nooit anabolen gebruikt?

• Topic Starter Topic Starter
Waarschijnlijk nog nooit anabolen gebruikt?[/QUOTE]

moet ik hier echt op in gaan :mad: ik kuur regelmatig met goeie resultaten.

ik was gewoon benieuwd, sorry dat het over komt als een domme vraag...

Sorry voor de manier waarop ik overkwam,was gewoon een vraag,zeker niet zo bedoeld.
Wist ook niets van je kuurverleden.
Mijn ervaring is dat geen enkel supplement een goede kuur benadert .

vind ook dat HMB voor geen meter werkt, het enigste supp wat ik kan aanraden is tribilus terestrittis. werkte bij mij "redelijk" goed

HMB, een metaboliet van L-leucine (BCAA), zou spiersparend werken. BCAA's staan erom bekend afbraak van eiwit te verminderen waardoor opbouw in verhouding groter is. Dit maakt dat er meer energie uit vet komt en minder uit spierweefsel, theoretisch. Sommige studies tonen een toename in spiermassa en afname van vetmassa.
Het probleem is dat in die studies hoge dosissen werden gebruikt en vaak waren de personen geen ervaren BB, maar beginners die sowieso goed reageren op alles icm training.
Latere studies hebben dit niet bevestigd, en de meeste BB die HMB gebruikten hebben er weinig of geen resultaat mee geboekt, met als gevolg dat HMB onder ervaren BB een slechte reputatie heeft (geldverspilling).

Om op de vraag in te gaan: aangezien BCAA een aminozuur is en AAS een hormoon, spreek je over 2 totaal verschillende stoffen, met totaal verschillende werking.

Clenbuterol is een beta 2 agonist, wat de afgifte van catabole hormonen bevorderd. Helemaal geen vergelijking dus.

HMB had bij mij wel degelijk effect , maar enkel op mijn portemonee , die werd steeds smaller :D !

lees maar even

[Link niet meer beschikbaar]

het is grotendeels een cortisonblokker. Je kan het dus vergelijken met een hoop as omdat allen as deze functie hebben. Cortison zorgt voor spierafbraak en dat kun je met hmb redelijk tegengaan, in dat opzicht kun je het ook enigszins met clenbureol vergelijken.

Chemical zei:
lees maar even

het is grotendeels een cortisonblokker. Je kan het dus vergelijken met een hoop as omdat allen as deze functie hebben. Cortison zorgt voor spierafbraak en dat kun je met hmb redelijk tegengaan, in dat opzicht kun je het ook enigszins met clenbureol vergelijken.
Wat vind je zelf van de werking?
Goede ervaringen of niet?

Het is niet omdat cortisol daalt dat HMB een cortisol blokker is. Cortisol daalt omdat aminozuren ervoor zorgen dat er minder afbraakhormonen nodig zijn. Wanneer je geen aminozuren ter beschikking hebt vanuit de voeding dan stijgt cortisol om eiwit uit spierweefsel te halen. HMB is op zich een metaboliet van het aminozuur leucine en daarom daalt cortisol, maar het wordt niet gebokkeert.
Nu HMB verschilt met dit aminozuur doordat het minder hoge dosissen zou vragen voor eenzelfde effect. Echter, er is heel weinig onderzoek dat bij krachtatleten aantoont dat dit ook werkt. Integendeel, hoe meer onderzoek men doet bij mensen naar HMB, hoe meer het erop lijkt dat HMB veel minder effect heeft dan eerst werd gedacht bij mensen. Een supplement kan goede resultaten geven bij dieren, maar daarom nog niet bij mensen. En producten die nu verkocht worden bevatten veel minder dan gebruikt werd bij onderzoek.

AAS kan je niet gaan vergelijken met een supplement waar bijna niemand goede ervaringen mee heeft, waar zeker geen kilo's spier mee gewonnen of vet mee verloren worden. Dat is gewoon verkoperspraat.
Vele supplementen zouden anti-catabool werken, maar in de praktijk ziet het er allemaal veel minder rooskleurig uit. Dat HMB iets doet is duidelijk, maar ik moet hartelijk lachen met advertenties die claimen dat HMB een alternatief is voor AAS, maar dan wel veilig zijn. Zelfs creatine is geen alternatief voor AAS, maar werkt 100x beter dan HMB.

Clenbuterol is niet anti-catabool bij de mens. We vallen in herhaling, maar dit zijn op dit moment de feiten: 1 studie heeft aangetoont dat het anti catabool is bij dieren, alle andere studies bij mensen hebben dit niet bevestigd. Waaruit je dus concludeert dat clen bij dieren anders werkt dan bij mensen.
Clen zorgt bij de mens voor een afgifte van catabole hormonen. Daarom valt het ook onder thermogene drugs. Iedereen die denkt dat clen anti catabool werkt mag mij een studie presenteren omdat te bewijzen, maar die zijn er niet.

Voor het laatste onderzoek naar HMB verwijs ik naar deze thread: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?p=431085#post431085

nouuuuuuu Jerry een veilig alternatief voor anabolen steroiden ??? ;)

het is ook een veilig alternatief als het gaat om het bezetten van de cortison receptoren, maar je moet niet dezelfde resultaten verwachten die met as gemaat worden, daarintegen heeft HMB geen van de minder prettig bijwerkingen van as

Terug
Naar boven