XXL Nutrition

HOC + full body

MisterTForU

Cool Novice
Waardering
0
Hallo!!

Is het slecht ( ongezond, overtrainen? ) als ik 3x per week full body train en op off days (3x per week) HOC cardio doe.

Als u niet weet wat HOC is, hier een voorbeeld:

------------------------------------------------------------
1 min springtouw
10 one arm dumbbell swings met elke arm
1 min springtouw
10 one arm dumbbells snatches met elke arm
1 min springtouw
10 one arm dumbbell clean and jerks met elke arm

Je doet er in feite tussen de 5 en de 10 ofzo.

denk dat je armen te weinig rust geeft, ligt er beetje aan hoeveel gewicht je gebruikt denk ik.
Maar waarom wil je zo graag die vorm van cardio doen?

• Topic Starter Topic Starter
denk dat je armen te weinig rust geeft, ligt er beetje aan hoeveel gewicht je gebruikt denk ik.
Maar waarom wil je zo graag die vorm van cardio doen?

Omdat gewone cardio retesaai is? zelf MET muziek. Niets voor mij en ik kan het door de saaiheid hoogstens een week volhouden. Deze vorm van cardio is veel leuker.

Hallo!!

Is het slecht ( ongezond, overtrainen? ) als ik 3x per week full body train en op off days (3x per week) HOC cardio doe.

Als u niet weet wat HOC is, hier een voorbeeld:

1 min springtouw
10 one arm dumbbell swings met elke arm
1 min springtouw
10 one arm dumbbells snatches met elke arm
1 min springtouw
10 one arm dumbbell clean and jerks met elke arm

Je doet er in feite tussen de 5 en de 10 ofzo.

denk je dat je hier ook maar iets aan heb?, ik betwijfel of je ook maar moe wordt van dit schema.

Denk je dat je niet moe word van dat type cardio?
Zeker in het begin is een minuut touwspringen heel intensief.
Die swings zijn volgens mij te vergelijken met kettlebell swings(?).

Goede cardio training mijner inziens. Het aantal keer dat je touwspringen en swings herhaalt kun je opvoeren wanneer het easy wordt.

Wel zul je wanneer je massa wilt winnen met je krachttraining heel veel moeten eten.
Maar ik weet niet of dat je doel is.

kheb er gisteren 6 setjes gedaan, even moe was ik als 45min lopen aan 10km/h.

Oh sorry, ik had niet door dat je het in setjes deed

In dat geval heb je er wel wat aan denk ik, je kan ook springtouwen met burpees proberen, zijn ook slopend.
bijvoorbeeld 100x springtouw en dan 10 burpees en dat dan 10x

• Topic Starter Topic Starter
Oh sorry, ik had niet door dat je het in setjes deed

In dat geval heb je er wel wat aan denk ik, je kan ook springtouwen met burpees proberen, zijn ook slopend.
bijvoorbeeld 100x springtouw en dan 10 burpees en dat dan 10x

ja klinkt vet!! zal ik zeker testen.

---------- Toegevoegd om 09:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:30 ----------

Denk je dat je niet moe word van dat type cardio?
Zeker in het begin is een minuut touwspringen heel intensief.
Die swings zijn volgens mij te vergelijken met kettlebell swings(?).

Goede cardio training mijner inziens. Het aantal keer dat je touwspringen en swings herhaalt kun je opvoeren wanneer het easy wordt.

Wel zul je wanneer je massa wilt winnen met je krachttraining heel veel moeten eten.
Maar ik weet niet of dat je doel is.

massa winnen is niet echt mijn doel, gwn spieren behouden en vet verliezen. Denk je dat het mogelijk is met dergerlijke cardio op offdays, en 3x full body per week? of is het te veel.... ik eet ook niet echt zoveel. En die oefeningen moeten normaal met zo een koebel ding worden gedaan maar 'k heb enkel dumbels. Vandaaar...

ja klinkt vet!! zal ik zeker testen.

---------- Toegevoegd om 09:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:30 ----------

massa winnen is niet echt mijn doel, gwn spieren behouden en vet verliezen. Denk je dat het mogelijk is met dergerlijke cardio op offdays, en 3x full body per week? of is het te veel.... ik eet ook niet echt zoveel. En die oefeningen moeten normaal met zo een koebel ding worden gedaan maar 'k heb enkel dumbels. Vandaaar...

Ik denk dat dat best kan, maar als je toch niet traint voor massa gains zou ik dan ook proberen om niet té vaak op falen te trainen. (met andere woorden: dat je de dag erna nog wel wat kan doen.)

verder zal je zelfs als je dat doet wel vooruit gaan in massa, wanneer je gewoon redelijk eet.

Terug
Naar boven