Fitness Seller

Hoe betrouwbaar zijn de voedingswaarden die op de verpakking staan?

Ano_1989_86

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
66
Lengte
1m73
Denk dat dat over het algemeen wel betrouwbaar is, maar weet niet door welke instantie dat gecontroleerd wordt..

Bij eiwit is er in principe wel meer reden tot zorg, want mensen betalen nou eenmaal voor een hoog eiwitpercentage dus is het ook meer in het voordeel van bedrijven om daar over te liegen...

Je mag toch geen onwaarheden verkopen, is vast wel een instantie die etiketten checkt. Maar het blijven schattingen.

Niks klopt precies hangt van best veel af van de omstandigheden een auto die 1 op 30 zou moeten rijden dat zijn fabrieksopgave onder de perfecte omstandigheden getest.Dus de voeding kan ook niet altijd precies kloppen lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen en zeker bij massa productie.

De waarden op de verpakking kloppen meestal wel ongeveer.
In de US wordt dit voor een behoorlijk aantal merkproducten door de overheid getest.
De resultaten kan je in hun database opzoeken (http://ndb.nal.usda.gov/) en vergelijken met wat er op de verpakking zit.

In Europa heb ik helaas geen weet van een vergelijkbare database.
Het lijkt me alleszins uitgesloten dat alle producten regelmatig getest worden.
Weet ook niet of (en welke) er straffen staan op foutieve voedingswaardengegevens op de verpakking.

Denk dat je de voedingswaarde op de verpakking meer kan geloven dan de voedingswaarde in de excel sheets hier op het forum. Als ik mijn voeding in geef in een excel sheet of ik reken het zelf uit door de voedingswaarde op de verpakking, scheelt het minstens 50 gram eiwitten 70 gram kh en 50+ gram vetten. Volgens het voedingsschema eet ik 30 gram vetten en als ik het op de verpakking uitreken zit ik aan 65-70 gram. Eiwitten net hetzelfde, volgens het schema 140 gram eiwitten, volgens verpakking 210 gram en koolhydraten 100 gram, volgens verpakking 180-200 gram.

Dus zou eerder de verpakking geloven dan zo'n exel file.

Denk dat je de voedingswaarde op de verpakking meer kan geloven dan de voedingswaarde in de excel sheets hier op het forum. Als ik mijn voeding in geef in een excel sheet of ik reken het zelf uit door de voedingswaarde op de verpakking, scheelt het minstens 50 gram eiwitten 70 gram kh en 50+ gram vetten. Volgens het voedingsschema eet ik 30 gram vetten en als ik het op de verpakking uitreken zit ik aan 65-70 gram. Eiwitten net hetzelfde, volgens het schema 140 gram eiwitten, volgens verpakking 210 gram en koolhydraten 100 gram, volgens verpakking 180-200 gram.

Dus zou eerder de verpakking geloven dan zo'n exel file.
Je kan de verpakking 'meer' geloven omdat je op die manier meer eiwit binnenkrijgt???

Niet dat je reactie uberhaupt aansluit bij het onderwerp van het topic, maar ik snap je punt niet helemaal

De voedingswaarden op de verpakkingen zijn redelijk betrouwbaar, maar houd er rekening mee dat het maar gemiddeldes zijn...
Er staat ook altijd: "Gemiddelde voedingswaarde 100g".
Niet op de calorie / gram nauwkeurig gaan tellen want daarvoor zijn de waardes niet accuraat genoeg;)

Terug
Naar boven