Fitness Seller

Goede voeding vet verlies, doe ik het goed, tips?

+1 voor het gebruiken van myfitnesspal

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

Heb trouwens nog een vraag.. Als je bij de cut onder onderhoud eet.. Eet je dan +-500 minder dan de totale rust onderhoud (1400) of onder de benodigde kcal per dag Inc. sporten enzo? Dat is wel een groot verschil namelijk. Vooral omdat meeste hier zeggen dat me kcal inname veel te laag is..

onder je totale kcal behoefte. basal metabolic rate gebruik je alleen voor het bepalen van je total daily energy expenditure, verder heb je die nergens voor nodig.

je (BMR x activiteitsfactor) - 500kcal.
en die 500kcal is ook een richtlijn. met 300kcal is afvallen ook goed te doen. zeker als je niet zoveel vet hebt.
En voor een vrouw blijven de nodige vetten ook heel belangrijk (zeker tijdens je momentje in de maand)
Ik raad vrouwen altijd aan niet te overdrijven met kcal te kort.

• Topic Starter Topic Starter
We zijn al wat weekjes verder trouwens.. Ik eet nog steeds vrolijk 130-200 eiwit op een dag, nihil aan KH en zo’n 30-55 vet.. Maar ik zie geen verschil! Kan het ook omdat ik misschien teveel eiwit heb? Kan dat? Of soms te weinig kcal? Ik weet zelf niet zo goed wat ik met te weinig kcal moet doen omdat ik geen KH’s eet en dan juist nog veel hoger in eiwit kom als ik mn kcals op deze manier ga verhogen.. Of meer vet maar dan zitten er automatisch ook meer eiwitten in zoals bij vis.. Want wat is er vet zonder eiwit en KH? En vet+kh is een slechte combi.. Ik ga trouwens ook wat meer in het weekend op m’n voeding letten maar ben eerder droger geweest terwijl ik slecht at in weekenden…Dus het gaat nu om door de weeks, wat er mis is en wat te doen.. Misschien wat ideetjes?
Mn kcals deze week:
Maandag: 1043 aan kcal door voeding | V:38 KH:24 E:148
Dinsdag: 1106 aan voeding | V:41 KH:43 E:138
Woensdag: 1516 aan voeding | V:39 KH:99 E:195
Donderdag: 1303 aan voeding | V:39 KH:67 E:171
Vrijdag: 1495 aan voeding | V:47 KH:56 E:215
Het zit dagelijks dus tussen de 1000 en 1600 maar vaker bij de 1000-1300 dan hoger

Laatst bewerkt:
Niemand? haha

wut..

Je eet veel te veel eiwit, heb je niet eens nodig zoveel.
Ga meer KH eten!! En meer vetten dit zit namelijk ook te laat.

Ben wel huiverig met KH.. En vetten verhogen gaat vaak gepaard met nog meer eiwit.. Zoals vis enzo. Vandaar die laatste post/vraag

vetten verhogen door olie te gebruiken.
Gooi lijnzaadolie door je zuivel. Doe eens als je een bak sla eet wat olie eroverheen.

Maar buiten dat eet je veel te weinig. je bent je lichaam kapot aan het maken zo.
Maar goed. dat is al eerder gezegd.

en waarom geen KH?

Ik weet dat ik te weinig eet.. Vroeg me af wat er nou waar was van KH slecht in de avond of dat over de hele dag gewoon onder onderhoud moet zitten en dat het niet uitmaakt wanneer je wat eet. En mijn lichaam kan toch niet echt op spaarstand gaan of een te laag metabolisme hebben als ik in het weekend zo grof en veel KH eet? Verder ben ik met KH huiverig omdat ik steeds op minimaal heb gezeten en bang ben aan te komen als ik het nu weer omhoog haal..
Verder om de kcals te verhogen ontbijt ik nu met 50 gr zonnatura muesli met 100ml volle melk ipv. 30 gram brinta met water.. Die kleine hoeveelheid volle melk kan ik volgens mij makkelijk hebben aangezien ik al miniem KH heb en vet juist kan gebruiken.. Ben nog een beetje aan het zoeken qua voeding. Waar misschien KH toevoegen en wat en hoeveel..

Nog ideeën qua voeding? Misschien wat volkoren brood oid toevoegen?
En hoeveel is er nou waar over wanneer je KH eet (zoals avond) en GI waarden bij KH? En hebben die invloed op vet verlies?

onder je onderhoud, wat inclusief je sport is (ofwel krachttraining)
Je mag ook OP onderhoud eten en je tekort creeren met cardio.
Meerdere mogelijkheden.
als jij 900kcal gaat eten.. dat kan niet goed gaan :(
Je hebt sowieso een minimale hoeveelheid eiwit en vet nodig voor spierbehoud en de je hormonen in je lichaam.

Ik at heel veel eiwit, voldoende vet en weinig tot geen kh. Wil het wel wat opvoeren, zowel koolhydraten als kcal, maar ben bang dat ik dan aan kom. Ook wil ik weten of ik nou wel of geen kh bij mn avond eten en middag kan eten, of dat invloed of effect heeft en wat die GI's uitmaken. Want overal lees ik wat anders: geen kh in de avond en de ander zegt dat het niet uitmaakt en over die GI hetzelfde. De een zegt dat het niet uitmaakt bij vetverbrandig en de ander zegt alleen lage GI waarden nemen...

Qua koolhydraten is het gewoon fijner om complexe koolhydraten te eten omdat deze geleidelijker energie geven en een verzadigd gevoel geven. suikers (snelle koolhydraten) geven een energie piek (insuline) en is leuk voor bij je sport maar voor de rest kunnen ze je ook daarna een crash geven / dipje.

Je kan makkelijk tijdens je lunch en avondeten koolhydraten eten.
Het belangrijkste is dat je minder kcal binnen krijgt dan dat je verbruikt (kcal in kcal out)

Wel is een minimale eiwit inname goed voor spierbehoud tijdens het afvallen (naast krachttraining blijven doen)
En zijn gezonde vetten uit vis, vlees, olie (olijf, lijnzaad, o.a.) en noten ontzettend goed voor je. (belangrijk voor de hormonen in je lichaam)

Terug
Naar boven