AndroidHealthClinic

Hoe blijven jullie volhouden?

Twigg

Dutch Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Ik ben weer begonnen met cutten en zit inmiddels in week twee. Maar ik merk dat ik me minder strikt aan mijn schema houd. Vaker wat snoep of koekjes etc.

Hoe houden jullie de cut motivatie hoog? Hoe blijven jullie gedisciplineerd cutten?

Dacht even dat het over zeveren op B&F ging

Merk dat ik al ik doelen stel het mij makkelijker afgaat er op te focussen. Of het nu om trainen of voeding gaat

Doelen stellen.

Heb weinig moeite met cutten... Als ik tegen mezelf zeg dat ik niet snoep dan snoep ik ook niet... al staat de koekendoos voor me op tafel.

Als je iets ECHT wilt dan heb je daar geen moeite mee.

Misschien zit je voedingsschema niet goed in elkaar? Wel genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten?

Ik persoonlijk heb er geen moeite mee omdat ik het zelf echt wil volhouden en daarom lukt het me ook.
Vind het zonde om te cheaten want dan krijg ik het gevoel dat ik dan beter kan stoppen.

Waarom zou je überhaupt snoep of koekjes willen eten? Behalve koffieleutjes dan, die zijn gezond..want er staat koffie in.

In het weekend gewoon junk meal plannen. Klein stuk chocolade door de week kan ook echt geen kwaad. Zolang je maar niet willekeurige momenten kiest.

In het weekend gewoon junk meal plannen. Klein stuk chocolade door de week kan ook echt geen kwaad. Zolang je maar niet willekeurige momenten kiest.

Dit inderdaad. Cheatmeals zijn zeer belangrijk, zelfs voor degenen die denken dat ze dat niet nodig hebben. 1-3 x per week een cheatmeal (niet cheatdag..). Wel (ruim) van tevoren inplannen.

Flexible dieting, er een gewoonte van maken te doen wat je echt wilt ipv waar je op het moment zin in hebt, en een vleugje existentiele crisis.

Geen rommel in huis halen, vroeg of laat ga je dan voor gaas. 1 of 2x per week cheatmeal inplannen buitenshuis werkt voor mij het beste.

Mijn ervaring met de cut is dat de eerste week lastig gaat. Daarna wordt de verleiding tot snoep of koekjes veel minder. en wat hierboven al wordt genoemd: cheatmeals zijn uiteraard niet verboden. Al moet je het niet te gek maken ;)

Bouw je de kcal inname af of drop je van de ene op de andere dag 500 kcal per dag? Dat laatste geeft je al snel een hongergevoel waardoor je makkelijker iets naar binnen werkt.

Hierboven staan al een aantal erg goede tips, zoals het gewoon niet kopen van die dingen en het inplannen van cheatmeals (denk hierbij ook aan verjaardagen en sociale uitjes) Wat ook helpt is ermee bezig blijven. Ga op diverse sites artikelen lezen, voornamelijk sites met veel foto's van mannen met een super fysiek. Bijv. www.cutandjacked.com

Daarnaast moet het sowieso een mindset worden om anders te eten. Ik bedoel, waarom eet je koekjes en snoepjes?
Als het is omdat je gewoon trek hebt, stap dan over naar andere dingen (bijv. stukjes komkommer ofzo).
Of is het omdat je de suikers wil? Meestal is dit het en is het een teken van je lichaam (die "verslaafd" is aan suikers). Ook een kwestie van "afkicken" en gewenning. De eerste weken zijn altijd het lastigst, daarna ga je verschil bij jezelf zien, dat moet ook een grote motivatie factor zijn.

nu al na 2 wkn?

ik denk dat je eens tegen jezelf moet praten voor de spiegel (karaktertrekje?)
Je hebt nog steeds geen beslissing genomen das duidelijk..

Ik vind het wel knap van je dat je elke week gaat sporten....haha
Maak n plan n schema samen met je coach, maatje...en GELOOF in jezelf

Zodra je resultaat ziet motiveert dat heel erg. Preppen werkt bij mij ook goed om niet te snacken, want ik vindt het zonde om mijn klaargemaakte eten weg te gooien omdat ik zo nodig moest snacken.

Geen rommel halen. Eens in de 2weken keer refeed/ cheatday , dan is het wel volgehouden als je echt wil.

Maak om de tijd een foto (met dezelfde houding) van je lichaam. Zo zie je de vordering een stuk beter.
Dit zorgt bij mij voor veel motivatie en ik kan met gemak van snoep en koekjes afblijven. Echter is een verjaardag of een feestje een ander verhaal. Dit weet ik van te voren al en dan eet ik eventueel op die dag wat minder etc.

En als je écht wilt, dan gaat het je lukken en kun je makkelijk van de rommel afblijven.

Goed topic, goede tips

Efedrine werkt goed om honger of lekkere trek tegen te gaan :)

edit: ook neem ik vaak een eiwit shake of iets dergelijks, wil bij mij de trek vaak wel wegnemen.

Terug
Naar boven