XXL Nutrition

hoe de hell krijg je 40% eiwitten binnen?

Twigg

Dutch Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
ik probeer een nieuw voedingsschema te maken en wil graag 40% eiwitten binnenkrijgen.

Maar wat kan ik in vredesnaam eten?

Normaal eet ik volkorenbrood of waldkornbrood met zelfgemaakte eiersalade (zonder mayo met griekse yoghurt) en zelfgemaakte tonijnsalade (ook zonder mayo)

Maar hiermee kom ik nooit aan 40% eiwitten voor het ontbijt en de lunch. Iemand ideeën?

In dierlijke producten zoals vlees schijnen eiwitten te zitten

• Topic Starter Topic Starter
maar het lijkt wel alsof overal meer koolhydraten in zitten dan eiwitten, hoe kan ik dan eiwitten op 40% krijgen als alles vol zit met koolhydraten en vetten?

maar het lijkt wel alsof overal meer koolhydraten in zitten dan eiwitten, hoe kan ik dan eiwitten op 40% krijgen als alles vol zit met koolhydraten en vetten?

Gewoon kipfilet, tonijn (blik/steak), eieren (je weet wel, die dingen dat kippen leggen), zalm, kwark en dergelijke zijn toch allemaal eiwitbronnen zonder koolhydraten?

Kip? Kan toch prima tussen een broodje of in die salade van je? Of knal er extra eieren bij? Ik zie het probleem niet.

Serieus? Ik zit juist steeds te puzzelen hoe ik mijn eiwitten omlaag krijg. Maar ik ben dan ook een groot liefhebber van zuivel en met name magere kwark..
Voeg eens een bakkie magere kwark toe aan je voedingsschema, dan heb je al zo 40-50g eiwit (en slechts 20-30g koolhydraten en praktisch geen vet) erbij!

Verdiep je zelf eens in voeding, dan vind je het antwoord vanzelf. Echt iedereen vraagt hier alle simpele dingen maar, te lui om zelf wat op te zoeken.

lol 40% heb je niet eens nodig 2.-2.5

---------- Post toegevoegd 24 April 2013 om 17:13 ----------

Serieus? Ik zit juist steeds te puzzelen hoe ik mijn eiwitten omlaag krijg. Maar ik ben dan ook een groot liefhebber van zuivel en met name magere kwark..
Voeg eens een bakkie magere kwark toe aan je voedingsschema, dan heb je al zo 40-50g eiwit (en slechts 20-30g koolhydraten en praktisch geen vet) erbij!

op den duur ga je veel vocht vasthouden van zuivel heb het zelf gehad zou juist zuivel verminderen zie dan hoeveel eiwitten je naar binnen kan verwerken;)

Waarom 40%

1,8g/kg

of 2g/kg voor het gemak

op den duur ga je veel vocht vasthouden van zuivel heb het zelf gehad zou juist zuivel verminderen zie dan hoeveel eiwitten je naar binnen kan verwerken;)
Dat is me inderdaad verteld, ja. Ik heb de hoeveelheid zuivel in mijn voedingsschema al drastisch verlaagd. Ik at eerder iedere dag 1.25kg kwark en nu eet ik dagelijks 500g kwark en drink 250ml melk. En dat wil ik er toch ook wel graag in houden, alleen al omdat ik het lekker vind én omdat het met mijn studentenportomonnee nou eenmaal een aantrekkelijkere eiwitbron is dan biefstuk. En tsja, als ik serieus ga cutten.... dan moet ik er inderdaad misschien maar aan geloven en een goede vervanger gaan zoeken. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar vooralsnog houd ik deze kleine hoeveelheid zuivel er nog wel even in.
En afhankelijk van wat het budget van de topicstarter is.. als hij ook een studentenportomonnee tot zijn beschikking heeft, is zuivel denk ik een zeer dankbare eiwitbron.

Bloated raken van zuivel betekent een mate van lactose intolerantie, hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

Dat bloated verhaal is onzin man, check de link in mijn sig eens voor je eiwit behoefte. Die 40% is helemaal niet nodig.

Ik neem aan dat je nog niet zo veel spiermassa hebt anders zou je deze vragen niet stellen. 2 kipfilets per dag + 2 shakes is al zo'n 150g eiwitten en meer zul je waarschijnlijk niet nodig hebben. Daarnaast heb je ook nog tonijn, kwark en andere zuivelproducten, noten, insecten (deze zul je waarschijnlijk niet gaan eten), vis en ander dierlijk vlees.

En je weet dat er een zoekmachine bestaat genaamd google waar je zelf naar eiwitrijke recepten kunt zoeken. Ook kun je is een kijkje nemen bij MichaelKoryFitness op youtube. Dat is een kanaal waar iemand meerdere gezonde recepten voor bodybuilding maakt. Heel eenvoudig om daar ook wat gerechten vandaan te halen.

wat moet je nu weer met 40% eiwit.
in de cut zit ik zelfs niet zo hoog :roflol:

Vlees, vis, kwark of shake

Maar pas wel op he, shakies zijn anaboluh jonguh!

40% eiwitten? Nergens voor nodig, misschien als je aan het cutten bent en tegelijkertijd aan de AAS zit.

ik probeer een nieuw voedingsschema te maken en wil graag 40% eiwitten binnenkrijgen.

Maar wat kan ik in vredesnaam eten?

Normaal eet ik volkorenbrood of waldkornbrood met zelfgemaakte eiersalade (zonder mayo met griekse yoghurt) en zelfgemaakte tonijnsalade (ook zonder mayo)

Maar hiermee kom ik nooit aan 40% eiwitten voor het ontbijt en de lunch. Iemand ideeën?

waarom wil je dan in godsnaam ook 40% eiwitten vreten?

hij volgt zeker die 40 40 20 ratio

ik vind het juist k*t om 45% van mijn energie uit koolhydraten te halen, eiwitten is eitje. Zalm, gerookte zalm, kabeljauw, tonijn op water, biefstuk,kipfilet, melk, magere kwark, ei zonder dooier, whey perfection

Terug
Naar boven