XXL Nutrition

Hoe groot is de kan op ongelukkig kind of helemaal geen?

gymshar1

Advanced Bodybuilder
Waardering
99
Lengte
1m78
Massa
99kg
Vetpercentage
14%
Hallo
Zit er steeds meer aan te denken om voor een lange tijd on te blijven. Maar het enige wat me tegen houd is dat ik bang en dat ik later dan een kindje krijg die bijvorbeeld down heeft of helemaal geen kind kan krjgen. Wil nu nog geen kind misschien ove een kaar of 5.
Ik zou graag sireus advies willen.

Gr

Sowieso de hele kuur hcg mee laten lopen als je nog een kinderwens hebt of ooit off wilt gaan. Theoretisch zou je dan altijd vruchtbaar kunnen worden, al is het na een zware hcg/hmg blast.
Wat ik altijd gelezen heb van Big Cat is dat de slechte zaadcellen het niet kunnen winnen van de goede, dus dat de slechte zaadcellen nooit als eerste de eicel kunnen bevruchten.
Je kan natuurlijk altijd een kind met een handicap krijgen maar dit zou dan niet aan het kuren liggen.

Voor zover ik weet zijn er risicos. Maar worden ze in de volksmond vrij veel overdreven. Zoals wat Anon hierboven zegt zou je in principe vruchtbaar moeten kunnen worden al is het met middelen als hmg en hcg.

Een retarded kind krijgen heeft niks met aas te maken aangezien de sterkere zaadcellen zullen winnen van de slechtere.

Laat het invriezen?

zat ik ook aan te denken maar kan er niet heel veel info over vinden kwa kosten enzo

Afhankelijk van de reden, zal je ziektekostenverzekering de kosten (voor een deel) dekken. Denk overigens niet dat AAS gebruik een geldige reden zal zijn haha. Dus daar zul je slim mee om moeten gaan :)

Sowieso de hele kuur hcg mee laten lopen als je nog een kinderwens hebt of ooit off wilt gaan. Theoretisch zou je dan altijd vruchtbaar kunnen worden, al is het na een zware hcg/hmg blast.
Wat ik altijd gelezen heb van Big Cat is dat de slechte zaadcellen het niet kunnen winnen van de goede, dus dat de slechte zaadcellen nooit als eerste de eicel kunnen bevruchten.
Je kan natuurlijk altijd een kind met een handicap krijgen maar dit zou dan niet aan het kuren liggen.

Ik kan je zo een paar usernames op DBB geven die het levende bewijs zijn dat soms de slechte zaadcellen toch winnen. Helaas :P

Hallo
Zit er steeds meer aan te denken om voor een lange tijd on te blijven. Maar het enige wat me tegen houd is dat ik bang en dat ik later dan een kindje krijg die bijvorbeeld down heeft of helemaal geen kind kan krjgen. Wil nu nog geen kind misschien ove een kaar of 5.
Ik zou graag sireus advies willen.

Gr
Iemand met down heeft een chomosome te veel, 47 ipv 46. Dat kan iedereen overkomen, of je nou wel of niet gekuurt heb.

• Like
Waarderingen: GruX
  • Topic Starter Topic Starter
Afhankelijk van de reden, zal je ziektekostenverzekering de kosten (voor een deel) dekken. Denk overigens niet dat AAS gebruik een geldige reden zal zijn haha. Dus daar zul je slim mee om moeten gaan :)

haha ik denk niet dat het slim is om aas als reden te geven nee :P

Ik kan je zo een paar usernames op DBB geven die het levende bewijs zijn dat soms de slechte zaadcellen toch winnen. Helaas :P

dat geloof ik zonder twijfels haha
Iemand met down heeft een chomosome te veel, 47 ipv 46. Dat kan iedereen overkomen, of je nou wel of niet gekuurt heb.

bedankt, ik dacht dat het mogelijk was door dat als je slechte sperma cel bevrucht werd.

blijft toch een vorm van discriminatie ...rokers lopen vrijwillig de kans om longkanker te krijgen en als het dan zover is wordt je gewoon zonder vragen geholpen, maar zodra je aas gerelateerde problemen hebt dan moet je het maar zelf uitzoeken/betalen ofzo..

blijft toch een vorm van discriminatie ...rokers lopen vrijwillig de kans om longkanker te krijgen en als het dan zover is wordt je gewoon zonder vragen geholpen, maar zodra je aas gerelateerde problemen hebt dan moet je het maar zelf uitzoeken/betalen ofzo..

Helemaal mee eens! Zelfde geldt voor drank en drugs gebruikers.. Je moet er gewoon over liegen helaas..

Zelfs als je kuurt zonder hcg, kan een hmg/hcg blast met nakuur nolvadex nog wonderen doen. Een lange tijd on, een jaar of langer, kan altijd schade aanrichten. Denk dat je na een blast cruise blast van een half jaar nog redelijk kan herstellen zonder hmg/hcg blast, maar je kan het natuurlijk altijd voor de zekerheid doen. Ikzelf laat weer hcg meelopen in mijn blast die er over 2 wkn ongeveer zit aan te komen. Daarna neem ik toch voor de zekerheid hmg met hcg en kuur ik na met nolvadex of clomid (nog nooit clomid als nakuur gehad). Niet zo zeer om het feit of ik wel of geen kinderen wil, maar een normale hormoonhuishouding na een kuur is ook ten goede voor je gemoedstoestand (lees humeur). En anders je zaad laten invriezen en wellicht eerst nog laten controlen op vruchtbaarheid. Maar wie weet of je enorm vruchtbaar was voor je kuur? Stel je bent niet erg vruchtbaar en hebt al eens gekuurd, is dit dan te wijten aan het kuren?

Van AAS is bekend dat dit je vruchtbaarheid (tijdelijk) aantast. Maar ook van drank, drugs en roken kan je zaad aangetast worden. Ik zou zeggen denk er goed over na en voorkomen is ALTIJD beter dan genezen ;)

Als je redelijk jong bent is de kans op down sowieso bijzonder klein, wat je ook hebt uitgespookt in je leven... Dat is bij mijn weten niet afhankelijk van je steroïdengebruik.

Eerder de kans dat je raak schiet wordt wat kleiner, maar het hoeft er maar 1 te zijn. Persoonlijk geen last van gehad, was nog niet eens aan een nakuur begonnen (die ik wel voor ogen had) en het was al prijs.
Dusja, zo verschillend... Ook nooit hcg gebruikt, en langer geblast en gecruised.

Tegenwoordig zijn er mooie tests om uit te sluiten of je ongeboren vrucht al een kneusje is of niet.... Wij hebben dit thuis ook gedaan met de kids.

Je hebt de verouderde Combinatie test - niet echt accuraat aangezien het een kansberekening is.
Je kan vruchtwater punctie doen - niet aan te raden, kans op miskraam is groter dan kneus.

Tegenwoordig heb je NIPT - vrouw neemt bloed af vanaf de 12de week, weekje wachten en je weet tot 99.9% zeker wat het is, inclusief het geslacht - if kneus, kill kneus then respawn.

Plus - iedereen het het altijd over down.. de ergste vorm lijkt mij altijd nog Edwards en Patau.. Maar goed - als je vader gaat worden gaat dit meer spelen :)

Na 12 weken kun je toch niet zomaar meer aborteren?

Ik heb zelf bewust gewacht met kuren tot ik 2 Kids had, stel het maakt 0.0 verschil uit qua risico, toch krijg je een mongolide, blind kind, 3 armig kind etc dan blijf je altijd denken wat als....

Na 12 weken kun je toch niet zomaar meer aborteren?

Ik heb zelf bewust gewacht met kuren tot ik 2 Kids had, stel het maakt 0.0 verschil uit qua risico, toch krijg je een mongolide, blind kind, 3 armig kind etc dan blijf je altijd denken wat als....
Ja zeker - je kan zelfs tot 20 weken ermee kappen.. het is dan wel dat na 16 weken het 'geboren' moet worden.

Pcies - ik heb ook gewacht tot de kids er waren. Risico blijf je inderdaad altijd hebben.. zuurstof gebrek bij geboorte bijvoorbeeld.. brrr

Voor zover ik weet zijn er risicos. Maar worden ze in de volksmond vrij veel overdreven. Zoals wat Anon hierboven zegt zou je in principe vruchtbaar moeten kunnen worden al is het met middelen als hmg en hcg.

Een retarded kind krijgen heeft niks met aas te maken aangezien de sterkere zaadcellen zullen winnen van de slechtere.

Down syndroom heeft ook helemaal niks te maken met een "zwakkere zaadcel", maar met het optreden van een fout in de meiotische deling.
Aan de andere kant wil dat dus ook zeggen dat gebruik je kansen op handicaps niet verhoogd. Je zaad zelf zal misschien niet dezelfde kwaliteit hebben en dus ben je mogelijk minder vruchtbaar, maar de kwaliteit van het genetisch materiaal dat erin schuilt blijft gewoon dezelfde.

Je enige vrees is dus GEEN kinderen krijgen, niet gehandicapte kinderen krijgen, want dat heeft niks met AAS te maken. Met HCG en dergelijke zou het dus wel moeten lukken.
Spermatozoa rijpen als ik het me goed herinner 3 maanden. Als je dus regelmatig ejaculeert zul je na niet zo'n lange tijd gewoon weer perfecte halfgoden kunnen produceren.

Veel Succes met je B&C.

• Topic Starter Topic Starter
Down syndroom heeft ook helemaal niks te maken met een "zwakkere zaadcel", maar met het optreden van een fout in de meiotische deling.
Aan de andere kant wil dat dus ook zeggen dat gebruik je kansen op handicaps niet verhoogd. Je zaad zelf zal misschien niet dezelfde kwaliteit hebben en dus ben je mogelijk minder vruchtbaar, maar de kwaliteit van het genetisch materiaal dat erin schuilt blijft gewoon dezelfde.

Je enige vrees is dus GEEN kinderen krijgen, niet gehandicapte kinderen krijgen, want dat heeft niks met AAS te maken. Met HCG en dergelijke zou het dus wel moeten lukken.
Spermatozoa rijpen als ik het me goed herinner 3 maanden. Als je dus regelmatig ejaculeert zul je na niet zo'n lange tijd gewoon weer perfecte halfgoden kunnen produceren.

Veel Succes met je B&C.
Haha bedankt dat ejaculeren is niet het probleem :p

Terug
Naar boven