Een ernstige vraag, en de eerste twee reacties zijn weer eens een pogingen om grappig te zijn.
On topic:
Je vergeet je schouders naar achtere te houden, en je borst vooruit te steken (thorax extension). Mss moet je maar een polsbandje aandoen, iets dat je steeds herinnert aan je houding;
Ook kan je een sooort schoudergordel aandoen (weet niet hoed dat ding heet).Is een bandage, een soort gesloten elastiek, die langs je rug, om je schouders gaat, en zo je schouders naar achteren trekt.
Haha, ja was al geinformeerd dat er zulke ''trolls'' op dit forum waren.
Maar waar zijn die reacties gebleven?
Ja, mijn schouders hangen een beetje naar voren als ik van de zijkant in de spiegel kijk.
Bedankt!
---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------
Inderdaad was Yasmine schrijft, zorgen dat je er zo vaak mogelijk aan herinnerd wordt dmv polsbandje of iets dergelijks.
En eventueel een paar vaste momenten per dag inplannen, waar je telkens 5/10 minuten echt focust op je houding.
Misschien heb ik een trainingspartner nodig die op mij let

En als ik niet op mijn houding let, moet hij mij een tik geven, haha.
Ik ga voortaan een elastiek om mijn pols wikkelen. Even kijken of dat helpt!
thnx
---------- Toegevoegd om 16:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------
Meer rug trainen ipv borst en shoulder dislocations
Wow, hier zit zeker weten wat in...
In mijn 1e jaar training trainde ik soms 5x per week borst (wel full body, maar elke keer benchpress en incline dumbells als prioriteit).
Moet eerlijk zeggen dat ik pas sinds een paar weken mijn rug beter aanpak.
bijvoorbeeld met latpull down, maakte ik altijd een aparte beweging; meer een row ipv een pulldown.
Nu is de mind-muscle connection echt van 1/10 naar 7/10 gegaan ofzo.
Gelukkig train ik nu 2x per week borst.
Maar ik zat gisteren te denken om misschien schouders 2x per week te gaan pakken omdat ik merk dat mijn schouders in de volle bloei zitten (vooral qua kracht (44kg dumbells schouderpress zonder spotter).
Bedankt voor je tip
Btw mijn benchpress is een 2x 140kg (zonder spotter), en lat pull down (strict form) is dan ook niet eens volle blok (100kg).
Daaraan kan ik ook wel zien dat ik teveel borst getraind heb in vergelijking met rug.
---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------
zorgt dit niet juist dat die spieren slapper worden en op lange termijn dit verslechtert?
Merk overigens wel als ik een thermo shirt aan heb, heb ook zoon strak ding dat mijn houding een stuk meer 'macho' is. Houding lijkt me ook beter, aangezien ik normaal hetzelfde heb als TS.
Ik ga eerst maar een elastiek om mijn pols doen en kijken of ik het onthou.
Thnx