AndroidHealthClinic

hoe ken ik het beste afvallen

dennis12344

Novice
Waardering
0
Hallo ,ik ben een jongeman van 25 jaar.
Ik ben 1.80 lang en weeg ongeveer 95 kilo,en het lukt mij maar niet om een kilo of 10 af te vallen.
Ik ben heel druk met mijn werk en heb onregelmatige werk tijden en veel stress
Mijn probleem is denk ik,verkeerd en onregelmatig eten ,tevens mag ik graag in het weekend na het werk een paar drankjes drinken.
Hoe ken ik het beste afvallen,qua voeding en bewegen.
Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik altijd snel aan kom bij mijn boven benen,en buik.
Ik hoop op een paar goede tips.

Begin met alle stickies te lezen in de voedingssectie en de sectie over afvallen. Dat zal al veel helpen.

Reken uit wat je dagelijkse voeding behoefte is. Ga dan twee weken eten op onderhoud en ga er vervolgens 250kcal afhalen. Dit weer twee weken en vervolgens weer 250kcal eraf. Dit ism een goed trainingschema en cardio kan je een heel eind brengen.

hee!! dis mijn eerste post.. dus..
je moet sowieso niet gaan diëten. Maar je levens style wat aanpassen ik weet wel aardig wat over voeding. Ten eerste wat je zegt over aankomen op bepaalde plekken, dat kan heel goed genetische vast gesteld zijn. (mannen zien de extra pondjes doorgaands rond de buik aankomen, vrouwen op de heupen) Hier kun je niks tegen doen, plaatselijk afvallen bestaat niet. Mijn advies voor beweging is natuurlijk cardio maar je mag ook zeker niet de voordelen van kracht training vergeten, voor de meeste van ons is het gesneden koek. Maar d.m.v. kracht training gaat je stof wisseling omhoog (en dus je calorie verbruik tijdens de dag, op het moment dat je meer spieren krijgt ga je sowieso meer energie verbranden op een dag) daarbij kan ik je aanraden om je grote spieren te trainen (van groot naar klein) Benen, rug, buik, borst. Je armen en schouders hoef je dus niet los te gaan trainen. In deze korte reactie kan ik niet alle informatie kwijt. Je kunt op deze forums genoeg lezen over afval problemen. Toch wil ik nog meegeven dat het niet alleen belangrijk is hoeveel je op een dag eet maar ook waarneer. Aangeraden wordt om zo'n 5 kleine maaltijden per dag te nuchtigen en niet 3 grote. Dit is zo omdat je als je 5 keer per dag eet je stofwisseling op een redelijk pijl houdt. Als je in 3 maaltijden veel eet ontstaat er een insuline piek waardoor in de uren na het verwerken van je voeding je stofwisseling (lees: calorie verbruik) daalt. Daarnaast is het tevens belangrijk om niet te vaak (nooit) snelle koolhydraten (suikers) inte nemen voor het slapen gaan. Tijdens je slaap maakt je lichaam een stof aan die de opname van vet vermoeilijkt. Als je systeem te veel energie in het lichaam heeft dan wordt deze stof in mindere mate aangemaakt. Als je 's avonds honger hebt zou ik een flink glas melk of yoghurt nuttigen, of zoals ik doe een whey proteine shake. Dit vult de maag maar in deze magere vormen van zuivel zit ook calcium wat de opname van vet ook nog eens tegen gaat. Zoals ik al zei: lees de forums (heb ik ook veel gedaan). En bouw je maaltijden rond veel eiwitten en vezels. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, de informatie die ik heb gegeven is niet compleet maar misschien heb je er wat aan...

voeding schemma is de belangerijkste denk ik

Hallo ,ik ben een jongeman van 25 jaar.
Ik ben 1.80 lang en weeg ongeveer 95 kilo,en het lukt mij maar niet om een kilo of 10 af te vallen.
Ik ben heel druk met mijn werk en heb onregelmatige werk tijden en veel stress
Mijn probleem is denk ik,verkeerd en onregelmatig eten ,tevens mag ik graag in het weekend na het werk een paar drankjes drinken.
Hoe ken ik het beste afvallen,qua voeding en bewegen.
Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik altijd snel aan kom bij mijn boven benen,en buik.
Ik hoop op een paar goede tips.

Dat zou best eens kunnen. (en stress helpt ook al niet)

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor de tips,ik heb al gekeken voor wat voeding schema"s.
Ik ben gisteren begonnen met fruit als ontbijt,als luch 3 plakken bruin brood zonder boter met kipfilet en een gekookt ei,en als avond eten witvis met een stuk stokbrood en als groenten wortels met erten.
En als tussen door een appel en een eier koek. En veel water en 3 glazen uitgeperste grapefrut sap.
Ben ik zo goed bezig ,of ken het beter.

Het verschil tussen kennen en kannen kunnen we niet.

Yah je voedling lijkt me oke maar ik zou die glazen grapefruit inruilen voor de vaste fruitsoorten en niet persen :cool:

hee!! dis mijn eerste post.. dus..
je moet sowieso niet gaan diëten. Maar je levens style wat aanpassen ik weet wel aardig wat over voeding. Ten eerste wat je zegt over aankomen op bepaalde plekken, dat kan heel goed genetische vast gesteld zijn. (mannen zien de extra pondjes doorgaands rond de buik aankomen, vrouwen op de heupen) Hier kun je niks tegen doen, plaatselijk afvallen bestaat niet. Mijn advies voor beweging is natuurlijk cardio maar je mag ook zeker niet de voordelen van kracht training vergeten, voor de meeste van ons is het gesneden koek. Maar d.m.v. kracht training gaat je stof wisseling omhoog (en dus je calorie verbruik tijdens de dag, op het moment dat je meer spieren krijgt ga je sowieso meer energie verbranden op een dag) daarbij kan ik je aanraden om je grote spieren te trainen (van groot naar klein) Benen, rug, buik, borst. Je armen en schouders hoef je dus niet los te gaan trainen. In deze korte reactie kan ik niet alle informatie kwijt. Je kunt op deze forums genoeg lezen over afval problemen. Toch wil ik nog meegeven dat het niet alleen belangrijk is hoeveel je op een dag eet maar ook waarneer. Aangeraden wordt om zo'n 5 kleine maaltijden per dag te nuchtigen en niet 3 grote. Dit is zo omdat je als je 5 keer per dag eet je stofwisseling op een redelijk pijl houdt. Als je in 3 maaltijden veel eet ontstaat er een insuline piek waardoor in de uren na het verwerken van je voeding je stofwisseling (lees: calorie verbruik) daalt. Daarnaast is het tevens belangrijk om niet te vaak (nooit) snelle koolhydraten (suikers) inte nemen voor het slapen gaan. Tijdens je slaap maakt je lichaam een stof aan die de opname van vet vermoeilijkt. Als je systeem te veel energie in het lichaam heeft dan wordt deze stof in mindere mate aangemaakt. Als je 's avonds honger hebt zou ik een flink glas melk of yoghurt nuttigen, of zoals ik doe een whey proteine shake. Dit vult de maag maar in deze magere vormen van zuivel zit ook calcium wat de opname van vet ook nog eens tegen gaat. Zoals ik al zei: lees de forums (heb ik ook veel gedaan). En bouw je maaltijden rond veel eiwitten en vezels. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, de informatie die ik heb gegeven is niet compleet maar misschien heb je er wat aan...

Als ik je even een tip mag geven voor je verdere posts... Voortaan wat meer alinea's/witregels gebruiken om je post wat overzichtelijker en meer leesbaar te maken.

Als ik je even een tip mag geven voor je verdere posts... Voortaan wat meer alinea's/witregels gebruiken om je post wat overzichtelijker en meer leesbaar te maken.

lekkere redactrice van me ;)

OT: Het belangrijkste is toch ook wel dat je er echt zelf achter staat! Op een hele week goed gezond eten en sporten, is een biertje in het weekend niet erg, maar hou er echt rekening mee dat het slecht is, en let op jezelf dat je echt NEE gaat zeggen.
Als je gaat afvallen kost dat, energie, doorzettingsvermogen en discipline! Kijk goed rond op het forum en post anders ook een foto, zodat wij en jijzelf je progressie kunnen volgen!
Das leuk voor als je op de goede weg bent! Probeer verder voor zover mogelijk je er zo naar aan te passen, dat je gewoon bakjes eten (of brood) meeneemt naar je werk en daar je klokje voor zet, geplande maaltijden zijn essentieel!
Pak een goede kracht training, en een cardio op lage hartslag om vetverbranding te stimuleren, je ziet veel mensen op de gym een half uur tot een uur lang keihard rennen en zweten. Das leuk, maar je kweekt er meer conditie mee als dat je vetverbrand.

Succes met het verliezen van de kg's en houd ons goed op de hoogte!! Dan kunnen wij je blijven helpen :D

Pak een goede kracht training, en een cardio op lage hartslag om vetverbranding te stimuleren, je ziet veel mensen op de gym een half uur tot een uur lang keihard rennen en zweten. Das leuk, maar je kweekt er meer conditie mee als dat je vetverbrand.

Da's een achterhaalde mythe.
Hogere intensiteit = meer vet en meer totaal kcals verbranden, plus metabole stimulatie voor de rest van de dag, plus toenemend uithoudingsvermogen waardoor je vooruit gaat en daardoor nog meer vet en kcals gaat verbranden.

Da's een achterhaalde mythe.
Hogere intensiteit = meer vet en meer totaal kcals verbranden, plus metabole stimulatie voor de rest van de dag, plus toenemend uithoudingsvermogen waardoor je vooruit gaat en daardoor nog meer vet en kcals gaat verbranden.

Inderdaad, dat zou ik ook zeggen.

Hoe zwaarder je traint (cardio), hoe meer caloriën je verbrandt. Zwaarder = beter.

Bij een hogere intensiteit kan he ook zijn dat je lichaam niet genoeg energie in een keer kan leveren en dan begin je eiwitten uit je spieren af te breken om voldoende energie te hebben. Dus ik zou ook opteren voor een lagere intensiteit ofwel een korte hoge intensiteit en teren op de afterburn (HIIT).

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nu vanaf vrijdag bezig,en voel mij al een stuk minder opgeblazen.
Ik eet veel vis met groenten,fruit,kipfitet,etc etc.
En ik probeer regelmatig te eten,maar alleen zoals gister is het weer moeilijk.
Dinsdags ziet mijn dag er altijd zo uit :half 4 s"nachts opstaan,kwart voor 4 op pad , toen ben ik begonnen met een bak magere yogurt.
Om half acht een kop thee met een wit kadetje rosbief (bruin hadden ze niet).
Tussen door een eierkoek,veel water en groene thee,grapefrut,en een zure appel.
Om drie uur s"'middags een pistoletje filet,s'"avonds om 6 uur een bruin broodje kaas.
Op dinsdag maak ik altijd lange dagen in ben ik pas rond 10 uur s"avonds klaar.
En dan de hele dag niet echt honger,en dan als je klaar bent een honger gevoel,ik heb toen maar nog een appel gepakt.
Dinsdag is altijd een hectische dag voor mij en dan val je makkelijk weer in een slecht eetpatroon.
Ik wil ook graag cardio gaan doen (ben al jaren lid van een sportschool)maar altijd weinig tijd. de dagen dat ik zou kennen,zijn woensdag zaterdag en maandag.
Maar over het algemeen heb ik veel profijt van de tips en de info hier op het forum.
En voel het aan mijn kleren dat er al iets resultaat is .

Terug
Naar boven