hee!! dis mijn eerste post.. dus..
je moet sowieso niet gaan diëten. Maar je levens style wat aanpassen ik weet wel aardig wat over voeding. Ten eerste wat je zegt over aankomen op bepaalde plekken, dat kan heel goed genetische vast gesteld zijn. (mannen zien de extra pondjes doorgaands rond de buik aankomen, vrouwen op de heupen) Hier kun je niks tegen doen, plaatselijk afvallen bestaat niet. Mijn advies voor beweging is natuurlijk cardio maar je mag ook zeker niet de voordelen van kracht training vergeten, voor de meeste van ons is het gesneden koek. Maar d.m.v. kracht training gaat je stof wisseling omhoog (en dus je calorie verbruik tijdens de dag, op het moment dat je meer spieren krijgt ga je sowieso meer energie verbranden op een dag) daarbij kan ik je aanraden om je grote spieren te trainen (van groot naar klein) Benen, rug, buik, borst. Je armen en schouders hoef je dus niet los te gaan trainen. In deze korte reactie kan ik niet alle informatie kwijt. Je kunt op deze forums genoeg lezen over afval problemen. Toch wil ik nog meegeven dat het niet alleen belangrijk is hoeveel je op een dag eet maar ook waarneer. Aangeraden wordt om zo'n 5 kleine maaltijden per dag te nuchtigen en niet 3 grote. Dit is zo omdat je als je 5 keer per dag eet je stofwisseling op een redelijk pijl houdt. Als je in 3 maaltijden veel eet ontstaat er een insuline piek waardoor in de uren na het verwerken van je voeding je stofwisseling (lees: calorie verbruik) daalt. Daarnaast is het tevens belangrijk om niet te vaak (nooit) snelle koolhydraten (suikers) inte nemen voor het slapen gaan. Tijdens je slaap maakt je lichaam een stof aan die de opname van vet vermoeilijkt. Als je systeem te veel energie in het lichaam heeft dan wordt deze stof in mindere mate aangemaakt. Als je 's avonds honger hebt zou ik een flink glas melk of yoghurt nuttigen, of zoals ik doe een whey proteine shake. Dit vult de maag maar in deze magere vormen van zuivel zit ook calcium wat de opname van vet ook nog eens tegen gaat. Zoals ik al zei: lees de forums (heb ik ook veel gedaan). En bouw je maaltijden rond veel eiwitten en vezels. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, de informatie die ik heb gegeven is niet compleet maar misschien heb je er wat aan...