AndroidHealthClinic

hoe kun je je kuit trainen ?

tomweenk

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
6%
Beste lezers ik heb een vraagje
Hoe kan ik het beste mijn kuiten trainen ?
En met wat voor oefeningen ?

Ik wil namelijk niet zodadelijk een groot bovenlichaam hebben met een paar sate prikkers oronder :p groetjes tom

wel bij ons heb je daar twee machines voor.

De een is voor standing calf raises en de ander seated calf raises.
Train je in een gym ? dan zullen ze zeker 1 van beide hebben :D

sqauts je dan niet?
je hebt calf raises .Je hebt er ook machine van.

wij hebben op de gym ook een calf raises machine gewoon... daarmee train ik ze.

Waarom lees ik dan weer "hoe kan je je k*t trainen?" :roflol:

Standing calf raises

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en seated calf raises idd

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Donkey calve raises

Tijdens het omgaan bij de squat/leg press op je tenen gaan staan. Standing calf raise, seated calf raise...

Ik doe mijn calf raises in de smith machine. Staand op een verhoging met mijn tenen op de rand, alsof je op de rand van een traptrede staat.

Ik doe mijn calf raises in de smith machine. Staand op een verhoging met mijn tenen op de rand, alsof je op de rand van een traptrede staat.
Yep, heb geen enkele kuitmachine in mn sportschool.
Doe meestal standing calf raises in smith machine, en dan afmaken op de legpress.

Ik doe ze dan nog zittend er achteraan, ook in de smith. Gaat prima en zie degelijk verschil sinds ik ook seated doe.

iK superset zittend altijd met staand of donkeys met iemand op mn rug
Laatste set altijd dropset van beide oefeningen
Tevens helpt de schuine loopband ook het een en ander

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha eerder te grote vingers voor die kleine toetsjes op mijn mobiel maar bedankt allemaal voor de tips !

Doe altijd voor kuiten hetzelfde als je bij je shrugs doet

Langzaam gecontroleerd omhoog, lbovenaan aanspannen en vasthouden en voelen en squeeezen en dan rustig naar benee, en weer overnieuw

Echt zorgwekkend hoe weinig mensen dit vergeten te doen soms

Ik doe ze dan nog zittend er achteraan, ook in de smith. Gaat prima en zie degelijk verschil sinds ik ook seated doe.
Hoe doe je dat dan? Ik doe standing namelijk met zo'n reebok step. En dan is bij seated het bankje te laag om op te gaan zitten.

Seated doe ik eventueel met de legextension, step eronder en de kussen waar je de scheenbenen tegenaan doet op je knieën:o

Doe altijd voor kuiten hetzelfde als je bij je shrugs doet

Langzaam gecontroleerd omhoog, lbovenaan aanspannen en vasthouden en voelen en squeeezen en dan rustig naar benee, en weer overnieuw

Echt zorgwekkend hoe weinig mensen dit vergeten te doen soms

Precies ik vind het ook irritant als mensen 30+ reps doen en dan super snel op en neer gaan want 'kuiten reageren beter op hoge reps'. Wanneer je dan uitlegd dat de gastronemius voornamelijk uit fast twitch fibers bestaan en dus op lage reps beter reageren, kijken ze je aan alsof ze water zien branden.

Terug
Naar boven