AndroidHealthClinic

Hoe LB dag leuker maken/nieuw schema

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
2.325
Lengte
1m85
Hi,

Ik train op dit moment UB/LB. Ik ben zo'n beachboy die eigenlijk alleen maar UB wil trainen. Maar ik weet hoe belangrijk het is om uiteraard ook benen/lb te trainen. Nu heb ik dus een schema waar ik twee LB dagen heb. Echter kijk ik hier een beetje tegenop en wil ik liever meer een soort mix gaan maken.
Kunnen jullie mij een beetje in de goede richting wijzen hoe ik dit het beste kan doen zonder dat het mijn herstel in de weg gaat zitten.

Als ik bijvoorbeeld armen apart op LB dagen train dan lijkt mij dat niet een optimale benadering.
Ik dacht er misschien aan om een soort push/pull schema te maken en dan hierin ook legs te verwerken (dus zonder aparte leg dag en 4 dagen in de week).

Any tips?

Misschien dat je benen en rug op 1 dag kan doen. De rest pak je dan op dag 2. Ik deed dit 2 jaar geleden alleen skipte benen toen alsnog :P

Niet aanstellen en gewoon benen trainen. Twee dagen per week, een dag focus op quads en een dag op hamstrings is een optie.

Benen trainen wordt vanzelf leuker als je benen goed groeien en sterker worden. Dan wil je niets anders dan benen trainen.

Wellicht posten wat je nu doet voor LB?

• Topic Starter Topic Starter
Niet aanstellen en gewoon benen trainen. Twee dagen per week, een dag focus op quads en een dag op hamstrings is een optie.

Ik train ze wel, en ga ze zeker niet skippen. Vroeg me gewoon af of ik het leuker kan maken.

Thanks voor alle reacties trouwens!

Onderstaand zijn mijn 2 LB dagen:

LB 1:
Squats 5x5
SLDL 3x8
Dumbell Rear Lunges 3x8
Standing Calf Raises 3x8
Hamstring curl 3x8
Abs

LB 2:
Deadlift 5x5
Hack squat 3x8
Walking lungs 3x8
Standing Calf Raises 3x8
Abs

Hoe wil je het leuker maken dan? Dansjes er bij verzinnen ofzo?

Ik zou een Push/Pull schema gaan doen doe ik nu ook.
Dan doe je bij pushdag je: Borst, Schouders, Triceps, Quads en (maybe) calfs
Pulldag: Rug, Biceps, Achterkant schouder, hamstring.

Of split van vier dagen. Heb je 1 dag in de week benen.

tutu aan doen.

Thanks voor de tips. Volgende training zal ik gaan dansen in een tutu :)

Trouwens, hoe wil je überhaubt Deadlifts in je U/L split voegen. Waar staat dan die U/L nog voor. Ik zou Deadlifts vervangen door Romanian Deadlifts.

Terug
Naar boven