AndroidHealthClinic

hoe medicijnen mijn motivatie beinvloeden

sjonnyboy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
61kg
Vetpercentage
8%
Beste dbbers ik ga jullie een verhaaltje vertellen over hoe ik mezelf weer er aan toe zet om te gaan fitnessen.

Ik ben 20 jaar, heb adhd en slik medicijnen(strattera) en heb nooit veel gewogen doordat ik vanaf me 6e al aan de medicijnen zat. ik weeg al vanaf mijn 15e ongeveer 60kilo. en het werd een beetje vervelend voor mij om te zien dat ik nooit aankwam. Vorig jaar sporten ik 5x per week en at me helemaal vol maar ik kwam nooit boven de 63 kilo. Dat werd een beetje frustrerend voor mij en op een moment kon ik niet meer zo vaak sporten vanwege school en het verslofte allemaal een beetje. Na het nieuwe jaar begon ik weer met een frisse start en alles ging goed tot 2/3 maanden geleden. er gebeurde een hoop vervelende dingen, Ik heb iemand moeten reanimeren en na een paar dagen had hij het niet overleefd, het ging uit met me vriendin en me tentamens gingen daardoor ook niet goed waardoor ik er een heleboel niet haalde. Dit kan ervoor zorgen dat ik moet stoppen met me opleiding. Ik werd depressief as **** en had helemaal nergens zin in en was eigenlijk altijd moe. Ik viel nog meer af en wilde het liefste de hele dag slapen en niks doen.

Na een woordje van me trainer en met me ouders had ik besloten om te minderen met me medicijnen omdat die ervoor zorgde dat ik geen eetlust had en me heel veel stemmingswisselingen gaf.Mijn huisarts gaf me gelijk en we bouwen samen om de 3 weken af. Eigenlijk merkte ik na een halve week al dat ik veel meer ging eten en dat ik me al weer wat beter ging voelen en weer zin had om te fitnessen. nu 2 weken verder ben ik bijna 3,5 kilo aangekomen en voel ik me beter dan ooit. Ik sport weer veel. Ik voel me niet meer duf en kan weer overal om lachen. Volgende week gaat de dosis nog een keer door de helft dus ik ben benieuwt hoe het dan met me gaat.

Sterkte man.
Pak alles opnieuw aan en begin ook met alles opnieuw.
Leven is te kort maak er gewoon dik lol van.

• Topic Starter Topic Starter
shit happends, toen alles tegelijk gebeurd bleef ik er inzitten. Nu ga ik stapje voor stapje weer vooruit en probeer weer van het leven te genieten

Zeer belangrijk dat je elke dag magnesium neemt om tolerantie tegen te gaan.
Mss de reden dat je in de eerste plaats een hoge dosis nam?

Ik zal is kijken naar de tip. Eigenlijk heb ik nooit een te hoge dosis gehad maar ik heb altijd wel last gehad van bijwerkingen. Ik heb het gehad met de bijwerkingen en wil is medicijn vrij gaan leven.

Absurd dat je al sinds je 6e aan de pillen zat zeg, goed dat je er mee bent opgehouden. Succes met aankomen!

Als je wilt aankomen en dat gaat van nature lastig. Dan eet je zeker niet omdat je "zin" hebt. Gewoon een voedingsschema maken en niet op je gevoel gaan zitten eten. Kom je gewoon 100% zeker aan.

Klote man, ik weet hoe het voelt.

Ik hoop dat je je een beetje staande kan houden zonder medicijnen. Zoizo ga je je wat beter voelen met wat meer massa op je lichaam en de geestelijke motivatie die daarbij komt kijken.

Succes en laat ff weten hoe je je voelt na die 2e halvering.

vroeger zat ik aan de ritalin, das echt k*t spul. daar raak je ook lichamelijk aan verslaafd. dat moest ik dan 3x per dag innemen en als ik het een keer vergeet kreeg ik de hele dag hoofdpijn. Strattera werkt weer op een hele andere manier en daar word ik meer duf van . Het enige wat wel weer vervelend is is dat ik het gebruikte om me beter te kunnen concentreren en ik binnenkort op stage moet in het thoraxcentrum op de operatiekamer en daar zien ze me niet zo graag stuiteren denk ik zo :P

het vreemde met die medicijnen is is dat ik de ene dag alles eet wat los en vast zit en de anderen dag na 3 boterhammen eigenlijk een beetje de dag zit aftenwachten tot het avondeten en dat heb ik nu al veel minder.

Nu nog een woordenboek aanschaffen en je bent op goede weg.

Succes!

De tegenslagen zijn niet mis, maar wegen niet op tegen het medicijnen slikken vanaf je 6e. Niet niks kerel.
Medicijnen kunnen helpen maar vaak ook vervelende neveneffecten, belangrijk om daar een goede middenweg in te vinden, goed door dat met je arts te overleggen en goed dat ie zich daarin kan vinden ook, ik hoor wel eens anders.

Sporten is 1 inderdaad maar voeding is ook belangrijk.

Goed te zien dat je niet opgeeft en hopelijk dat je op deze manier wat kilootjes gaat gainen en daarmee ook je motivatie weer verder omhoog haalt.

Succes !

gr. Meso

Terug
Naar boven