MuscleMeat

Hoe meer BF krijgen en meer spiermassa?

Clasher

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
70kg
Hoi,

ik ben momenteel 1.83 lang, 18 jaar en weeg rond de 70kg.

Nu heb ik erg weinig lichaamsvet, en hierdoor lijk ik dus ook erg dun.

Ik wil graag wat meer lichaamsvet, echt een heel klein beetje maar, zodat ik toch wat minder dun eruit zie

Verder wil ik ook redelijk wat spiermassa erbij krijgen, en ik weet dat dit niet in korte tijd kan maar ik heb tijd zat.

Ik eet 's ochtends vaak niks, enkel een drankje (melk/jus d'orange) of een schaaltje yoghurt/vla, in de ochtendpauze van school eet ik gemiddeld 3 snee brood, 's middags eet ik eigenlijk altijd wel brood (thuis), een stuk of 6 snee (ja ik kan gigantisch veel eten, maar ik kom echt geen ons aan). 's Avonds eet ik gewoon warm eten, wat m'n ouders klaar hebben gemaakt, en vaak maak ik zelf nog iets klaar, iets met vis/kipfilet/ei voor de proteinen.

Ik ben dus van plan gewoon te ontbijten, tussendoor een maaltijd, dan middageten, weer een maaltijd tussendoor en dan avondeten, maar meer als bovenstaande...

Is er ook iets wat mijn snelle stofwisseling tegengaat? Want ik wil in gewicht iets omhoog (tegen de 75/80kg aan)

Verder heb ik hiervoor 7 jaar aan karate gedaan, en 2 jaar kickboksen. Fitness doe ik ongeveer 2x per week.

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor me hebben.

Mvg.

Laatst bewerkt:
Je eet alles behalve veel, lees de sticky's in de voedingssectie eens door daar wordt je al een stuk wijzer van.

Hoezo denk je dat je een snelle stofwisseling hebt?
Aankomen is een kwestie van (veel) meer eten. Wat je op het moment eet is lang niet voldoende. Ook niet met een klein ontbijt erbij.
Kijk anders eens in de voedings sectie.

Lol @ ja ik eet gigantisch veel.

Ga gwn GOMAD doen, dus 4 liter melk per dag drinken en neem als ontbijt een bord brinta en in de avond nog een bak magere kwark. En veel trainen en je komt zo aan

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie net dat ik aardig wat vergeten ben!

Ah ik zie het. Maar:

Een glas drinken
Een bakje yoghurt
9 boterhammen
avond eten
vis

Is ook niet veel op een dag. Ik weet zelf oom dat je denkt van oh ik eet veel en je krijgt dat oiok te horen thuis enz maar als je het onder elkaar zet is het weinig. Ik eet zelf ook te weinig dus denk niet dat ik zelf perfect eet

Ik snap niet wat je vraag is, je kan zelf toch wel bedenken dat als je minder dun wil zijn dat je meer moet gaan eten. En hoe je het best kan eten en trainen kan je gewoon op het forum vinden.

Nja m'n vraag was dus hoe ik wat meer BF kon krijgen, of iig wat meer in gewicht zou kunnen aankomen, maar als je het lijstje zo ziet lijkt het verrekte weinig idd...

Dus gewoon goed veel eten (gezond), en aanvullend neem ik ook aan dat ik wat vaker naar de sportschool moet gaan? Of is 2x momenteel wel ff genoeg?

Nja m'n vraag was dus hoe ik wat meer BF kon krijgen, of iig wat meer in gewicht zou kunnen aankomen, maar als je het lijstje zo ziet lijkt het verrekte weinig idd...

Dus gewoon goed veel eten (gezond), en aanvullend neem ik ook aan dat ik wat vaker naar de sportschool moet gaan? Of is 2x momenteel wel ff genoeg?

Nou als je meer BF (bodyfat) wil hoef je niet te trainen hoor. Wel meer eten.

jezus hebben we alleen maar idioten op dit forum???

je kunt toch zelf ook wel verzinnen dat je dan meer en misschien wel vetter moet gaan eten, zoals velen hier al zeggen.

en wees niet lui, lees eens de sticky's door in de voeding sectie.

begin sowieso de dag een met een goed stevig ontbijt!
eet de hele dag door wat (kleinere) maaltijden ipv 3 grote. dus eet nu iets van 8 ofzo doe ik ook.
en eet telkens weer wat meer als je na 1a2 weken niet aankomt...
gouden tip: chocomelk

Laatst bewerkt:
jezus hebben we alleen maar idioten op dit forum???

je kunt toch zelf ook wel verzinnen dat je dan meer en misschien wel vetter moet gaan eten, zoals velen hier al zeggen.

en wees niet lui, lees eens de sticky's door in de voeding sectie.

begin sowieso de dag een met een goed stevig ontbijt!
eet de hele dag door wat (kleinere) maaltijden ipv 3 grote. dus eet nu iets van 8 ofzo doe ik ook.
en eet telkens weer wat meer als je na 1a2 weken niet aankomt...
gouden tip: chocomelk
Nou nee, ik ben om het maar ff zo te zeggen 'n leek qua goede voeding voor spiermassa opbouw e.d., en de sticky's doorlezen is zo'n gedoe, dat is meer luiheid :')... Maar het is mij nu duidelijk, gewoon veel eten, meer porties, en 2x naar de sportschool is nog voldoende of kan ik er beter 3x van maken?

Nou nee, ik ben om het maar ff zo te zeggen 'n leek qua goede voeding voor spiermassa opbouw e.d., en de sticky's doorlezen is zo'n gedoe, dat is meer luiheid :')... Maar het is mij nu duidelijk, gewoon veel eten, meer porties, en 2x naar de sportschool is nog voldoende of kan ik er beter 3x van maken?

om bf aan te leggen hoef je niet naar de sportschool. om massa aan te zetten wel. en 3x pw fullbody/rippetoe is een prima start!

doe nou niet zo lui en lees die sticky's gewoon door. er staat ontzettend veel info in die je echt van pas kan komen:)

1 keer per 2 dagen trainen
en 2 keer zoveel eten.

Mijn zusje van 14 eet (serieus) meer dan dat. Als ik alles zo even bij elkaar optel kom je op zo'n 1700kcal voor een dag uit.
Je hebt er waarschijnlijk zo'n 2800 nodig om op gewicht te blijven (misschien nu niet omdat je stofwisseling chronisch vertraagd is). Dus om vetmassa bij te komen zul je ruim over de 2800kcal per dag moeten eten, wat idd ongeveer het dubbele is van wat je nu eet.

Tips voor calorierijk eten:
- pinda's/noten/pindakaas
- mayonaise
- melk/chocomelk

Aste

Mijn zusje van 14 eet (serieus) meer dan dat. Als ik alles zo even bij elkaar optel kom je op zo'n 1700kcal voor een dag uit.
Je hebt er waarschijnlijk zo'n 2800 nodig om op gewicht te blijven (misschien nu niet omdat je stofwisseling chronisch vertraagd is). Dus om vetmassa bij te komen zul je ruim over de 2800kcal per dag moeten eten, wat idd ongeveer het dubbele is van wat je nu eet.

Tips voor calorierijk eten:
- pinda's/noten/pindakaas
- mayonaise
- melk/chocomelk

Aste

gebaseerd op wat? je weet toch niet wat zijn onderhoud is,

hij moet gewoon elke week/2weken meer eten als hij niet aankomt....
probeer ook uit te vogelen of je veel vet kunt eten zonder dat je zelf ook vetter word. want elke gram vet is 9 kcal waard :D

gebaseerd op wat? je weet toch niet wat zijn onderhoud is,

hij moet gewoon elke week/2weken meer eten als hij niet aankomt....
probeer ook uit te vogelen of je veel vet kunt eten zonder dat je zelf ook vetter word. want elke gram vet is 9 kcal waard :D

Moa zal wel ongeveer kloppen. Deze jongen eet 1 ontbijt verdeeld over de hele dag.....

Maar goed ik weiger om te helpen omdat hij al zegt dat hij stickies een gedoe vind en lui is.

Zouden jullie ook moeten doen ;)

Dus jonge man lees de stickies en kom met een voedingsschema dan helpen we verder ;)

Terug
Naar boven