MuscleMeat

hoe polsen en onderarmen trainen ?

maarten1984

Novice
Waardering
0
wil graag mijn onder armen en polsen trainen dit omdat ik ze nog iets te min vind ik vergelijking met mijn hele lichaam

maar hoe kan ik dit het beste trainen welke oefeningen ?

en mag ik dit wel elke dag trainen ?

hoop dat iemand me kan helpen

gripwerk

Pak een rond latje van een cm of 40 met een stuk touw van een meter. Maak det aan elkaar vast en hang aan het andere eind van het touw een gewicht... (ik doe het met 8 kilo)

Lekker op en afrollen!
Erg goed voor de onderarmen!

Dies zo nice he, je voelt heel je voorarm branden!!! Dus tip, doe hem aan het einde, als je hem aan het begin doet is heel je training verdoet, deadliften lukt dan echt niet meer, net als dumbbell curl bijvoorbeeld.

met de bovenkant van je handen op de rand van een banktje en dan een stang van je handpalmen naar je vingertoppen rollen en weer terug

Polsen kun je niet trainen, want dat is bot. Onderarmen trainen met flink veel grip werk (deadlifts, farmerwalks, static holds, deadhangs), hammercurl varianten, reversed curls, (behind the back) wrist curls.

Powerball is ook een leuk hebbedingetje voor de onderarmen. Ik heb thuis de Superpowerball, volledig uit metaal.

Ez-curls doen, 21'en!

Bekijk filmpje in sticky oefeningen ;)

wristcurls, lekker zwaar

thor's hammer is ook wel een toffe onderarm oefening

botten schijn je wel te kunnen trainen (hardbody training)

moet je dit filmpje even kijken vanaf 0.45

Klopt, krantje tegen de muur hangen en je polsen er licht tegen aan tikken of op- en afrollen op de krant
Maar dat is wel een training die erg intensief, tijdrovend en soms zelfs pijnlijk is.
Is volgens mij gebaseerd op hetzelfde principe als spiertraining: kleine beschadigingen maken en dan sterker terugkeren. Probleem is wel dat je veel littekenweefsel kan kweken en vormen van botwoekering kan krijgen:rolleyes:

Een EZ-bar ofzo pakken, iig een stang met ongeveer die lengte. Vastpakken met handpalmen naar onder, stang omhoog bewegen tot 90 graden, 3 sec vast houden, dan weer helemaal naar boven bewegen. Vervolgens weer naar onder bewegen tot 90 graden, 3 sec vast houden en weer naar onder laten zakken. Heerlijke oefening, je voelt je onderarm helemaal branden. Je traint de spier op 3 verschillende manieren. Concentrisch, excentrisch en statisch. Ik weet niet hoe de oefening heet, ik hoop dat je de oefening een beetje begrijpt zo.

reverse barbbel curl?

Terug
Naar boven