MuscleMeat

hoe sommige christenen over een evolutiebioloog denken

Dat betreft slechts een zandkorreltje uit de gelovige woestijn :)

Waarom vind ik je keuze voor de metafoor van een woestijn toch zo treffend? :D

Is toch al bekend wat Christenen vinden van de evolutietheorie?
Onnodige post, want er zijn al genoeg topics waar je dit soort shit in kwijt kunt.

Een van de beste boeken die ik heb gelezen over de evolutietheorie (feitelijk tegen het creationisme) is door een religieus persoon genaamd Robbert Pennock geschreven. In ieder geval geen atheïst. Maar het klopt dat veel christenen wel problemen hebben met de gevolgen van de theorie. Vooral de christenen die er nooit over hebben nagedacht knipperen veel met hun ogen bij het aanhoren van de theorie en z'n bewijsvoering.

Waarom vind ik je keuze voor de metafoor van een woestijn toch zo treffend? :D

Geologie en zijn invloed op religie; Nelleke Noordervliet heeft daar een leuk stukje over geschreven. Het verschil tussen de religies die ontstaan zijn in de woestijn en de religies die zijn ontstaan in een omgeving van groen.

Geologie en zijn invloed op religie; Nelleke Noordervliet heeft daar een leuk stukje over geschreven. Het verschil tussen de religies die ontstaan zijn in de woestijn en de religies die zijn ontstaan in een omgeving van groen.

:D Haha, ik ken het idee ja! Zandbakreligies zijn het! Kinderspeelgoed voor volwassenen.

Terug
Naar boven